Har en sådan annons ute just nu med en Lemania 105 och kan för min del svara att det står inte angivet på modellen på baksidan, så från min lekmannamässiga ståndpunkt så är det på en modell från 50talet endera? Om det inte finns tydligt skav som skriker double så kan jag iaf inte se någon skillnad så där tycker jag att det är korrekt angivet då jag inte vet själv, inte som om man kan fråga återförsäljaren när det är något från 50-talet.
Om du har något tips på att se skillnad på det får du gärna upplysa, då det handlar om något microgram guld så är det ju inte pga värdemetallsvärdet men guld på stål förstår jag ska vara mer slitstarkt med ett tjockare lager än 20micron. Men en 50talare utan skav? Ja där när jag själv ej vet skriver jag ut båda om det inte finns angivet (om det vart en 70-80 eller nyare vet man ju att det är double ändå men i fall av tvekan är det bästa att skriva ut det man tror, har i detta fall även nämnt alla skavanker också precis som de finare dragen så är ju verkligen så öppna kort man kan ge