• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där rätt klocka får fel band. Ej för känsliga läsare.

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
1557563371301273739282439953230.jpg
Uh-oh! :bag:
 
Vilken länk som än väljs lär det inte bli rätt ;)o_O
Lutar åt den längst till vänster, en Zrc med flex i. Blir nog perfekt.
15584409283081153270678392460250.jpg
 
Tyckte inte att det var så illa/fel att den behövdes läggas upp här :)
Har även ett blått lika band.
19mm's band till bra/rimliga priser är ju inte lätt att hitta, så man får helt enkelt köpa det man hittar.
Strax under 25kr/st på Cheapestnato.se
15604109597945886332195866656254.jpg
Förlåt, det var kanske lite elakt. Men din kombo är inte speciellt lyckad i mitt tycke. Billiga band på fina klockor drar bara ner helheten. Banden är för breda, plastiga, sportiga till en sådan klassiker. Klockan är dessutom lite för liten (och elegant) för att passa på gummi i mitt tycke.
Släng på ett snyggt läder i stället, gärna med lite färg för att få den där sommarkänslan du letar efter.
 
Förlåt, det var kanske lite elakt. Men din kombo är inte speciellt lyckad i mitt tycke. Billiga band på fina klockor drar bara ner helheten. Banden är för breda, plastiga, sportiga till en sådan klassiker. Klockan är dessutom lite för liten (och elegant) för att passa på gummi i mitt tycke.
Släng på ett snyggt läder i stället, gärna med lite färg för att få den där sommarkänslan du letar efter.

Förstår ju att du inte var elak, jag funderar lite på vad jag vill ha, får nog lägga ut frågan i hjälp med band tråden.
Jag har funderat på något khakifärgat mockaaktigt.
Fördelen med ett orange't sportgummi är ju att ingen lär ju råna mig på klockan, då ser ut som nåt modernt ur-o-penn ur. :)
Sen är det ganska så bekvämt, så får väl sitta på ett tag till, tills jag hittar vad jag vill ha.
Nackdelen med 19mm (om man jmf 18 eller 20mm) är att utbudet på billiga enkla prova sig fram band är begränsat. :(
 
Tillbaka
Topp