• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där rätt klocka får fel band. Ej för känsliga läsare.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
True.
DABCC5CB-FEC2-4F97-A68C-E65B17D6858A.jpeg
DCC64578-5E60-4B2B-BB28-925B91D8446E.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fantastiskt! Hade jag haft tillgång till några smala band hade jag försökt bräcka denna med två band bredvid varandra på en modern klocka.

Ibland är det lätt hänt att man säger för mycket, då kan det lätt bli tokigt. På en skala 1 till bekvämlighet så ger jag denna en solid 2. Ej bekväm(t) mao
IMG_5888.JPG
IMG_5889.JPG
IMG_5890.JPG
IMG_5891.JPG
IMG_5893.JPG
 
Senast ändrad:

PJO

Omega
Fantastiskt! Hade jag haft tillgång till några smala band hade jag försökt bräcka denna med två band bredvid varandra på en modern klocka.

Ibland är det lätt hänt att man säger för mycket, då kan det lätt bli tokigt. På en skala 1 till bekvämlighet så ger jag denna en solid 2. Ej bekväm(t) mao
Siden jeg har en del smale reimer liggende måtte jeg bare prøve. Litt fiklete å ta på seg klokka, vanskelig å få alle reimene like stramme, det ser fullstendig idiotisk ut, men det var faktisk ikke så verst ok på armen - i de 2 minuttene det varte før jeg byttet tilbake til utgangspunktet.
IMG_0744[1].JPG
IMG_0742[1].JPG
IMG_0743[1].JPG
 

Chad

Rolex
Siden jeg har en del smale reimer liggende måtte jeg bare prøve. Litt fiklete å ta på seg klokka, vanskelig å få alle reimene like stramme, det ser fullstendig idiotisk ut, men det var faktisk ikke så verst ok på armen - i de 2 minuttene det varte før jeg byttet tilbake til utgangspunktet.
IMG_0744[1].JPG
IMG_0742[1].JPG
IMG_0743[1].JPG

Nästa gång måste du gå ut på stan med alla 3 på. Mkt stiligt!
 
  • Like
Reactions: PJO

leiden

Rolex
Siden jeg har en del smale reimer liggende måtte jeg bare prøve. Litt fiklete å ta på seg klokka, vanskelig å få alle reimene like stramme, det ser fullstendig idiotisk ut, men det var faktisk ikke så verst ok på armen - i de 2 minuttene det varte før jeg byttet tilbake til utgangspunktet.
IMG_0744[1].JPG
IMG_0742[1].JPG
IMG_0743[1].JPG
En eloge för insatsen ska du definitivt ha :D Det var kanske inte det vackraste jag sett men spännena och index går faktiskt rätt bra ihop :)
Väldigt snygg klocka för övrigt!
 
  • Like
Reactions: PJO

Rearden

Cartier
Siden jeg har en del smale reimer liggende måtte jeg bare prøve. Litt fiklete å ta på seg klokka, vanskelig å få alle reimene like stramme, det ser fullstendig idiotisk ut, men det var faktisk ikke så verst ok på armen - i de 2 minuttene det varte før jeg byttet tilbake til utgangspunktet.
IMG_0744[1].JPG
IMG_0742[1].JPG
IMG_0743[1].JPG
Hade missat denna, jag tyckte faktiskt att det var lite tufft :D
 
  • Like
Reactions: PJO

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Oj.... Tycker det är en rolig tråd med många bra bidrag som fallit långt ner.
Känns som det är ok att bumpa.

Ja det var inte så allvarligt skrivet med någon större pekpinne :) Min poäng var bara att om alla bumpade sina favorittrådar men utan att fylla på med bilder eller info så blir det läsbarheten sådär. Men som sagt, verkligen en bagatell i det stora hela...mer en reflektion :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ja det var inte så allvarligt skrivet med någon större pekpinne :) Min poäng var bara att om alla bumpade sina favorittrådar men utan att fylla på med bilder eller info så blir det läsbarheten sådär. Men som sagt, verkligen en bagatell i det stora hela...mer en reflektion :)

Det är lugnt, bara förstod inte meningen till komentaren.
Trådar som är underhållande bör hållas levande.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
En av få trådar som lockar till flera gapskratt så övriga familjen undrar.
Frun frågar "vad är det som är så roligt?"
Jag svarar "fantastiskt roligt, fel val av armband till klockan"
Frun fattar absolut inte och det blir " :confused::arghh::meh::dead: " från hennes sida.
Jag tänker att, tur att det finns dom som förstår. Sen sjunker jag in i KS-fristaden igen. Gött :D.
 
Topp