Inte tissot original, men passade väldigt bra tyckte jag. Tyvärr inte, hängde med klockan när jag sålde denDen var nice! Tissot? Finns den kvar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte tissot original, men passade väldigt bra tyckte jag. Tyvärr inte, hängde med klockan när jag sålde denDen var nice! Tissot? Finns den kvar?
Tyvärr! Men det där var snyggt. Hade kanske annars köpt ett helt mockaband från Rios för <300 kr (har ett sånt, jääävligt mysigt) och hålat själv.Är rätt sugen på typ detta men vill minnas att någon, kanske @grodslukarenx hade koll på liknande billigare alternativ?
https://www.atelier-romane.com/product-page/grey-racing-vintage-strap
Tycker det ser konstlat ut med nya modeband men ser mer naturligt ut än subens band.1655’n blev riktigt bra på rough suede
Mysigt par på rough suede
Tycker det ser konstlat ut med nya modeband men ser mer naturligt ut än subens band.[/QUOTE
Tyckte själv det blev bra o någon modebands känsla i nån av dom tycker jag knappast att det är..
https://www.ebay.co.uk/itm/Grained-Calf-Grey-Watch-straps-in-20mm-by-KRONO-STRAPS/142945165448Är rätt sugen på typ detta men vill minnas att någon, kanske @grodslukarenx hade koll på liknande billigare alternativ?
Jag hör dej o håller med till viss del men anser att kvalitén avgör samt om dom är handgjorda eller inte..Är ett nytt på påfund de där banden, så de är långt ifrån originalkänslan jag saknar. Att något ska vara som det var förr är inget givet mål, men får fel vibbar här.
Alla band är mer eller mindre handgjorda.Jag hör dej o håller med till viss del men anser att kvalitén avgör samt om dom är handgjorda eller inte..
O alla har mer eller mindre bra smak..Alla band är mer eller mindre handgjorda.
Det ser man varje dag, överallt. Knappast något man måste förtydliga.O alla har mer eller mindre bra smak..
Välkommen till forumet! Här diskuteras vintage - det finns en liknande tråd för armband till moderna klockor i diskussionsdelen.Hej alla, och trevlig helg.
Jag har införskaffat mig en Seiko SPB059J1 som kommer med ett mörkbrunt krokodilarmband.
Jag vill gärna ha ett par andra band att växla mellan men har svårt att själv komma på vad den passar med. En tanke jag har är att ett band skall vara metall, och då kanske mesh?
Men kom gärna med förslag
Hej tack för tips, oj vet inte hur jag lyckades posta i Vintage... Det var inte meningenVälkommen till forumet! Här diskuteras vintage - det finns en liknande tråd för armband till moderna klockor i diskussionsdelen.
Tycker inte du ska sätta ett mesh på den där, satsa på lite tjockare, men unpadded armband, ljusbrun cordovan kanske skulle kunna vara något? Eller ett grått strap i mocka?
Sorry med WTF! Känns som ett hån mot klockorna...1655’n blev riktigt bra på rough suede
Mysigt par på rough suede
Tack! Har du provat? Ser plastigt ut...?
Riktig Hermeskopia.Tack! Har du provat? Ser plastigt ut...?
Ingen fara. Jag själv gillar det men länkarna åker på nästa vecka igen. Måste ju prova liteSorry med WTF! Känns som ett hån mot klockorna...
Har inte provat tyvärr, men det nog lite av en gamble, bilderna ser det en aning plastigt ut som tidigare nämntTack! Har du provat? Ser plastigt ut...?
Halva priset jämfört med fransosen! Känns ju väldigt prisvärt.
Riktigt fint det där! Till vilken av dina klockor?Är rätt sugen på typ detta men vill minnas att någon, kanske @grodslukarenx hade koll på liknande billigare alternativ?
Kul! Ser fram emot att höra lite kommentarer och se lite bilder när du fått detJag beställde det svarta racingbandet nu i alla fall och det ska bli spännande att se hur det kommer passa. Fick lite rabatt från amerikanaren om jag skulle beställa flera band och är faktiskt sugen på alla fyra färgerna men jag börjar så här. Blev 50€ inklusive frakt.
Kul! Blev ju skitsnyggt. Bra pris och ser välgjort ut.Tack för tipset om Heuertime @StarMan
Idag kom bandet och jag är alltigenom nöjd. Inser att min handled har krympt så banden från den amerikanska sidan kommer inte vara något problem.
Jag gillar att det bara är en hälla, och att bandet tunnar av utanför sömmen. Från 3,5mm till 2mm närmast boetten och från 3mm till 2mm vid spännet.
Det är jämna sömmar och hål, så ingenting att klaga på där.
45€ för bandet plus ca 5€ för frakten och framme på fyra arbetsdagar.
Väldigt snyggt!Tack för tipset om Heuertime @StarMan
Idag kom bandet och jag är alltigenom nöjd. Inser att min handled har krympt så banden från den amerikanska sidan kommer inte vara något problem.
Jag gillar att det bara är en hälla, och att bandet tunnar av utanför sömmen. Från 3,5mm till 2mm närmast boetten och från 3mm till 2mm vid spännet.
Kul! Blev ju skitsnyggt. Bra pris och ser välgjort ut.
Väldigt snyggt!
Som en smäck!Tack för tipset om Heuertime @StarMan