Sorry, har iofs bandet i lådan men klockan hittills bara i fantasin De flyger bra på nato också tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sorry, har iofs bandet i lådan men klockan hittills bara i fantasin De flyger bra på nato också tycker jag.
Nato vette 17. Sett några pinsamma bilder där man försökt matcha visaren..Sorry, har iofs bandet i lådan men klockan hittills bara i fantasin De flyger bra på nato också tycker jag.
Nä, inget orange eller randigt eller sånt trams. Men ett lite slitet i sand eller oliv är rätt schysst på en gammal äventyrsklocka.Nato vette 17. Sett några pinsamma bilder där man försökt matcha visaren..
Skippa modebanden iaf.1655’n är lite svår. Testat på Sienna kalv o det flög verkligen inte.. inväntar några mocka straps i vintagestuk som jag själv tror kommer att funka. Några andra tips??
Klockan, Rolex Explorer II 1655 mk5:
Sienna från JPM:
Vintage mocka (inte min klocka):
Den skulle inte göra bort sig på ett vävmönstrat vintage Tropic.1655’n är lite svår. Testat på Sienna kalv o det flög verkligen inte.. inväntar några mocka straps i vintagestuk som jag själv tror kommer att funka. Några andra tips??
Klockan, Rolex Explorer II 1655 mk5:
Sienna från JPM:
Vintage mocka (inte min klocka):
Grått, slitet Phoenix.Nä, inget orange eller randigt eller sånt trams. Men ett lite slitet i sand eller oliv är rätt schysst på en gammal äventyrsklocka.
Mumma. Tror faktiskt jag har ett nånstans, får väl köpa en sån där explorer så jag får nytta av det.Grått, slitet Phoenix.
Modeband?Skippa modebanden iaf.
Tropic skulle nog bli fel tror jag hur mycket jag än gillar tropic..Den skulle inte göra bort sig på ett vävmönstrat vintage Tropic.
Länk kommer konkurrera och ta bort fokus från bandhornen. Förmodligen ett väldigt neutralt band. Något i mig vill sätta den på ett svart tygband men kommer nog kännas för feminint.Köpte mig en ascool Doxa - men vad tusan har man för band? Är det gris som gäller? Eller nån slags länk?
Tygband som i ett perlon typ? Vad tror du om ett svart, slätt läder, eller något som ”matchar” index? Kanske grå mocka?Länk kommer konkurrera och ta bort fokus från bandhornen. Förmodligen ett väldigt neutralt band. Något i mig vill sätta den på ett svart tygband men kommer nog kännas för feminint.
Du får nog helt enkelt testa när den kommer, svårt att gissa sig till hur det ser ut. Med tyg menar jag de sidenband man såg på cocktailsur, men kan vara värt att testa perlon/nato om du har något hemma.Tygband som i ett perlon typ? Vad tror du om ett svart, slätt läder, eller något som ”matchar” index? Kanske grå mocka?
Ja, med de där små tramsiga sömmarna mot boettsidan.Modeband?
Aha!! Jag kallar det ”vintagesömmar”. Nja, inte sååå förtjust i dom längre..Ja, med de där små tramsiga sömmarna mot boettsidan.
Got it!!!!
De har ju egentligen inget med vintage att göra heller. Är helt klart trött på dem jag med och det finns ju andra band att köpa ist.Aha!! Jag kallar det ”vintagesömmar”. Nja, inte sååå förtjust i dom längre..
Syns knappt, du är förlåten! Är de kinesiska maskingjorda banden som stör mest. Ser väldigt onaturligt ut.Jag som var så nöjd med det här bandet. Ängslig som jag är blir jag deppig om extra sömmen klassar det som ett modeband! @Aurum
PhewSyns knappt, du är förlåten! Är de kinesiska maskingjorda banden som stör mest. Ser väldigt onaturligt ut.
Gillar mer sk four-stitch både som går innanför o utanför kanterna:De har ju egentligen inget med vintage att göra heller. Är helt klart trött på dem jag med och det finns ju andra band att köpa ist.
Kommit på att undantaget för läder på 5513 just är maxin!Gillar mer sk four-stitch både som går innanför o utanför kanterna:
O nej, du har helt rätt i att det är ett tröttsamt uttryck att kalla stygnen ”vintage”!!!
Jag letar ett liknande till min Camaro och har tänkt beställa från denna franska handlare bara jag skulle kunna bestämma färg. Tar gärna emot tips.Har någon koll på om det finns liknande band av god kvalitet på den här sidan Atlanten? Gärna som man själv har köpt och kan lämna förstahandsuppgifter på att det är en bra produkt.
https://www.bandrbands.com/black-grand-prix-racing-watch-strap.aspx
Kanske är såKommit på att undantaget för läder på 5513 just är maxin!
Jag letar ett liknande till min Camaro och har tänkt beställa från denna franska handlare bara jag skulle kunna bestämma färg. Tar gärna emot tips.
https://www.atelier-romane.com
De franska banden har en jämnare avsmalning ner till 16mm vid spännet medan det amerikanska smalnar av mycket snabbare och sen blir rakt. Fast det var kanske något annat du menade?Det är verkligen inte helt enkelt. Har hittat en vintage nos corfam, men det är 2,5´ och det är lite svettigt.
Vad jag föredrar med det amerikanska bandet om man jämför rally mot rally är att det ser ut som att bandet är tunnare utanför kantsömmen mot det franska bandet som egentligen inte ser ut att smalna av alls om man jämför innanför och utanför stygnen. Hm, rörigt förklarat kanske
De franska banden har en jämnare avsmalning ner till 16mm vid spännet medan det amerikanska smalnar av mycket snabbare och sen blir rakt. Fast det var kanske något annat du menade?