• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag behöver hjälp med min Seiko 6139-6012. Gillar verkligen klockan, men hittar inget band som känns hundra. Har testat följande:

Originallänken. Lite sådär 70-talsfulsnygg. Kul, men ingen vinnare för mig.
529B0A09-A146-46F8-BED5-A93EDDFB90A6.jpeg


Nato. Bygger för mycket på höjden på en redan rejält hög klocka.
06E19664-C4EE-4BB2-9F9A-14B55C550227.jpeg


Perlon. Inte så tokigt, men lite tunt på en så pass stor klocka.
63ED079D-AD87-462B-A794-CC327BE2872B.jpeg


Brunt racingläder. Vet helt enkelt inte om jag gillar looken.
8B7E5633-EB00-4571-90EA-25C298ACC5BE.jpeg


Så - vad göra? Jaga annan passande länk? Gummi? Tropic? Annat läder? Luggarna är 19 mm, så urvalet är inte oändligt.
Fixade några snabba bilder på stilen jag tänkte på...

20180820_212047.jpg
20180820_212203.jpg
20180820_212259.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Finns för övrig ingen som sett en hel kollektion Dirty Dozen på org af0210 straps.
Det är mäktigt!!!!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vad jag förstod kom min WWW på svinläder?
Precis! Antingen svinläder (antar även att när MoD släppte dom till civila bytte man till svinläder) eller dessa af0210.
Det är nog även därför ingen sett en hel kollektion Dirty Dozen på dessa canvas..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag kan även va helt ute o cykla @Aurum men läs gärna artiklarna o kom med kommentar om vad du tror o tycker:)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Wow, cooling! Ser det svåra i att hitta rätt band till den. Spontant kan jag bara visualisera att en stållänk (Kanske en BOR eller liknande.) skulle vara coolt.

Vilken magisk tavla! Ljusbrunt skinn vore snyggt eller länk i stål.
Näni, det var inte dumt alls!
F3CDED53-116B-466F-8707-01EA0AF6C19B.jpeg


Ingen som har något tips? :rolleyes:
Ljusbrun gris hade nog inte varit dumt på den där! :)
 

Feffe

Cartier
Kanske ett svart corfam? Tycker det lirade rätt bra med min gamla svarttavlade Tissot.
2.jpeg
Verkar dyrt (?), men snyggt! :) Överväger ett svart band av något slag.

Ljusbrun gris hade nog inte varit dumt på den där! :)
Intressant. Har letat efter ett grisband i 18mm men verkar vara svårt att hitta, eller är der jag som är dålig på att leta?

Tycker nog bandet på nedersta bilden ser rätt bra ut på den. Helrätt att stygnen inte matchar med t.ex lumen. Har du testat den på länk?
Tack, men menar du att det är bra eller mindre bra att stygnen inte matchar?
Jag har provat en del länkar och bäst funkade nog BoR, men jag har bara ett sådant som sitter på en annan klocka dagen runt... Är nog ute efter något som går att få för under femhundralappen också. Helst skinn/läder av något slag då i princip alla mina andra klockor sitter på länk hehe

LRM_EXPORT_20180518_145556.jpg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Verkar dyrt (?), men snyggt! :) Överväger ett svart band av något slag.


Intressant. Har letat efter ett grisband i 18mm men verkar vara svårt att hitta, eller är der jag som är dålig på att leta?


Tack, men menar du att det är bra eller mindre bra att stygnen inte matchar?
Jag har provat en del länkar och bäst funkade nog BoR, men jag har bara ett sådant som sitter på en annan klocka dagen runt... Är nog ute efter något som går att få för under femhundralappen också. Helst skinn/läder av något slag då i princip alla mina andra klockor sitter på länk hehe

LRM_EXPORT_20180518_145556.jpg
Hittade ett för någon hundralapp. Mitt mätte ifs 16 mm. Har dålig koll på vad de kostar. Riktigt schyst på BoR!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Verkar dyrt (?), men snyggt! :) Överväger ett svart band av något slag.


Intressant. Har letat efter ett grisband i 18mm men verkar vara svårt att hitta, eller är der jag som är dålig på att leta?


Tack, men menar du att det är bra eller mindre bra att stygnen inte matchar?
Jag har provat en del länkar och bäst funkade nog BoR, men jag har bara ett sådant som sitter på en annan klocka dagen runt... Är nog ute efter något som går att få för under femhundralappen också. Helst skinn/läder av något slag då i princip alla mina andra klockor sitter på länk hehe

LRM_EXPORT_20180518_145556.jpg
Detta kanske kan vara nåt? :)
24495176-84C2-4C9D-94EC-5EF14FBAEE06.png
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Verkar dyrt (?), men snyggt! :) Överväger ett svart band av något slag.


Intressant. Har letat efter ett grisband i 18mm men verkar vara svårt att hitta, eller är der jag som är dålig på att leta?


Tack, men menar du att det är bra eller mindre bra att stygnen inte matchar?
Jag har provat en del länkar och bäst funkade nog BoR, men jag har bara ett sådant som sitter på en annan klocka dagen runt... Är nog ute efter något som går att få för under femhundralappen också. Helst skinn/läder av något slag då i princip alla mina andra klockor sitter på länk hehe

LRM_EXPORT_20180518_145556.jpg
Jag menade att det var bra att stygnen inte matchar. På BOR funkade den ju absolut :) Har ett brunt vintage elefantband, om du är intresserad?
 

Feffe

Cartier
Detta kanske kan vara nåt? :)
24495176-84C2-4C9D-94EC-5EF14FBAEE06.png
Det kan nog funka! Har avstått från att beställa från utanför EU på sistone men vad fasiken, det handlar ju inte om några stora summor. Kanske ger det ett försök!

Du kan inte färga tråden?
Det har jag faktiskt funderar på men är inte så behändig när det gäller textil och vet inte hur jag ska gå till väga. Tror ärligt talat att det kommer se värre ut efter jag har gett mig på det :)

Jag menade att det var bra att stygnen inte matchar. På BOR funkade den ju absolut :) Har ett brunt vintage elefantband, om du är intresserad?
Alright, förstår. Jag kan gärna kika på det genom PM!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Behöver hjälp med dessa Tanks. Tänker ett band i samma färgton som det som redan sitter på guldaren, till guldaren. Bananen vettitusan? Nåt i rolig färg kanske? Vad tycker ni? :D
32EC882C-DCDA-4B88-80AB-C31D9045AFB4.jpeg
91AA4CDF-B7E2-4C2C-AB36-278E85754509.jpeg
 
Topp