• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Provar här, någon som vet var man hittar nya 18m band med 14m vid spännet? Har för mig jag läst om något märke för ett tag sedan men kan ha drömt det.

Är det att jaga vintage-band som gäller annars?

Har ett litet dilemma här, inte nog med att jag inte vet vad klockan passar i för band, utan det är fasta bandhorn på också :(
Stör mig lite på band som löper under klockan men finns det några alternativ? Vart hittar jag "oklara band"?

ASU.jpg

Har ett litet dilemma här, inte nog med att jag inte vet vad klockan passar i för band, utan det är fasta bandhorn på också :(
Stör mig lite på band som löper under klockan men finns det några alternativ? Vart hittar jag "oklara band"?

ASU.jpg
Vi har ju snackat om den där innan och jag kan kanske lösa ditt problem och köpa klockan. Mkt smidig lösning? :)
Annars finns band men open ends (typ gamla grisband)

ASU.jpg
Man kan öppna många band själv med kniv eller värme. Blir snabbt lite svårt om de har vanlig söm, men baksidan avslöjar hur svårt det är.

ASU.jpg
Antar att den är tillbaka efter service nu, en fråga vad är det för verk i den? snygg chrono.

Tack, ja tillbaka men legat ett tag nu i väntan på ett vettigt band, Valjoux 22 om jag inte är helt ute och cyklar, här är tråden från när jag hittade den iaf.
Har sett den tråden tidigare, är ingen expert på Valjouxverk men jag undrar om det är ett sådant, ditt verk har ett kolumnhjul (pillar wheel) med 7 pelare och det enda jag vet som har det är Valjoux 92 och det ser inte likadant ut, undrar bara därför att jag har också en ASU-chrono med ett Valjoux 22 (9 pelare) och dom ser inte likadana ut, men som sagt ingen expert på detta, skulle bara vara intressant att veta vad det är för verk :)

Tröttnat på oysterlänken på min squale men har dåligt med bandidéer som matchar silvertavlan. Förslag? Den tar 20mm band
DSC_0280 (1).JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp