Har dem blivit mer lättillgängliga?Borde snarare vara ostoppat eller mycket lätt stoppning. Då går man istället upp något i tjocklek. Tänk Hermes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har dem blivit mer lättillgängliga?Borde snarare vara ostoppat eller mycket lätt stoppning. Då går man istället upp något i tjocklek. Tänk Hermes.
Vilka?Har dem blivit mer lättillgängliga?
Hermesband. Verkade vara rätt svåra att hitta när jag letade.
Ingen aning, men stilen är på modet.Hermesband. Verkade vara rätt svåra att hitta när jag letade.
Ja jag gillar stilen, och har många som är handgjorda av forummedlem och har lite samma stuk men med matchande söm istället för kontrast.Ingen aning, men stilen är på modet.
Har du tips på hur man lirkar fram?Finns många som idag erbjuder Hermes-liknande kalvskinn. JPM, Molequin mfl. Hermes-banden går också att lirka fram med lite vilja.
Gå in på NK, var trevlig och be dem ta hem det du vill ha. Har gått bra för mig de senaste gångerna.Har du tips på hur man lirkar fram?
Intressant att sälja band som man knappt verkar vilja sälja...
Ok, låter inte allt för svårtGå in på NK, var trevlig och be dem ta hem det du vill ha. Har gått bra för mig de senaste gångerna.
Vet inte hur kvaliteten är men kanske är detta något att överväga?Ok, låter inte allt för svårt
Då ska jag fundera på om jag har råd med ett så pass dyrt läderband
Tack! Dock ett sådant där ljusblått jag varor lite sugen på, men vet inte vilken klocka det skulle vara på om jag ska vara ärlig...Vet inte hur kvaliteten är men kanske är detta något att överväga?
https://www.bandrbands.com/tan-textured-calf-leather-watch-band.aspx
Haha jag har samma dilemma. Ett gäng fina band som saknar klockorTack! Dock ett sådant där ljusblått jag varor lite sugen på, men vet inte vilken klocka det skulle vara på om jag ska vara ärlig...
Zuludiver från RoyalstrapsSmåsugen på ett mörkgrått nato. Var hittar jag natoband som är någorlunda mjuka? Har ett beiged som är dugligt men har ingen aning var det kommer ifrån. Finns det något bra ställe som har klassiska naton som inte är vassa och styva som en bagagerem?
Ser lite för avancerade ut. Vill ha en klassisk look utan sömmar. Tack ändå.Zuludiver från Royalstraps
Phoenix?Ser lite för avancerade ut. Vill ha en klassisk look utan sömmar. Tack ändå.
Eller så kollar jag på fel band.
Edit: Detta?
https://www.royalstraps.se/product/gunmetal-grey-natoband
Är de mjuka?Phoenix?
Har inte så mkt att jämföra med men gillar dem Iofs kanske de inte är så mjuka ändå när jag tänker efter...Är de mjuka?
Denna jag menade ja riktigt mjuka och fina!Ser lite för avancerade ut. Vill ha en klassisk look utan sömmar. Tack ändå.
Eller så kollar jag på fel band.
Edit: Detta?
https://www.royalstraps.se/product/gunmetal-grey-natoband
De är styva precis som de skall.Är de mjuka?
Perfekt. Då beställer jag ett mjukt. Inte som att jag har en milsub som kräver ett korrekt, oskönt band.De är styva precis som de skall.
Kanska skulle sikta på ett "nato" i bomullscanvas eller dylikt? De torde väl vara mjukare?Perfekt. Då beställer jag ett mjukt. Inte som att jag har en milsub som kräver ett korrekt, oskönt band.
Tror det finns några varianter i naturfibrer också, men vet tyvärr inte vad det är för några. Det jag ogillar är när banden inte får ett skarpt veck vid bandstiften. Krävs lite styvhet i banden för det. Tror annars alla andra nylonsnören är rätt mjuka då de inte har så tight väv som Phoenix.Perfekt. Då beställer jag ett mjukt. Inte som att jag har en milsub som kräver ett korrekt, oskönt band.
Svart ostoppat tror jag var original till dessa.Hej! Vad tycker ni är rätt gå på en Volvo-Certina? Är lite inne på något som går i navy/mörkblått leather men kanske blir för mycket blått?
Svart ostoppat tror jag var original till dessa.
Jag skulle nog säga brunt i den ton du har nu eller mörkare. Sen skulle jag personligen nog välja antingen ett otexturerat läder, typ cordovan, eller ett exotiskt, typ ödla. Tycker som sagt att färgen på det som sitter är bra, men att lädertypen inte passar klockan.Hej, vad rekommenderar ni till denna? Guldfärgad boett och index, mörkgrå metallic på tavlan. Funderar på riktigt mörkt, brunt ostoppat läder, men kanske fel ute?