• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Finns många som idag erbjuder Hermes-liknande kalvskinn. JPM, Molequin mfl. Hermes-banden går också att lirka fram med lite vilja.
 

filthywatch

Cartier
549D0C20-10C6-4038-9649-4E46DBD6DC22.jpeg


Tar gärna emot tips på var jag kan hitta antingen certina orginalläder likt det som sitter på klockan nu eller något annat . Det som sitter på är ett omegaläder och så kan man ju absolut inte ha det !;) Önskemål jag har är som sagt likt det på bilden 18mm svart eller brunt gärna guldspänne och jäävligt tunt
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Småsugen på ett mörkgrått nato. Var hittar jag natoband som är någorlunda mjuka? Har ett beiged som är dugligt men har ingen aning var det kommer ifrån. Finns det något bra ställe som har klassiska naton som inte är vassa och styva som en bagagerem?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Perfekt. Då beställer jag ett mjukt. Inte som att jag har en milsub som kräver ett korrekt, oskönt band. :)
Tror det finns några varianter i naturfibrer också, men vet tyvärr inte vad det är för några. Det jag ogillar är när banden inte får ett skarpt veck vid bandstiften. Krävs lite styvhet i banden för det. Tror annars alla andra nylonsnören är rätt mjuka då de inte har så tight väv som Phoenix.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vill samtidigt ha nylonlooken. Testar och ser om det är okej. Inte som att jag använder band ofta så det är inte jätteviktigt. Bara dumt att beställa ett band som man på förhand vet att man kommer att hata. :)
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Hej, vad rekommenderar ni till denna? Guldfärgad boett och index, mörkgrå metallic på tavlan. Funderar på riktigt mörkt, brunt ostoppat läder, men kanske fel ute?
8078D360-B568-4AAD-BC93-7A6FF6DF120D.jpeg
 
Senast ändrad:

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hej! Vad tycker ni är rätt gå på en Volvo-Certina? Är lite inne på något som går i navy/mörkblått leather men kanske blir för mycket blått?

F2342FEA-8621-4083-AD78-5F1D6966FA18.jpeg
 

Psykel

Patek
Hej, vad rekommenderar ni till denna? Guldfärgad boett och index, mörkgrå metallic på tavlan. Funderar på riktigt mörkt, brunt ostoppat läder, men kanske fel ute?
8078D360-B568-4AAD-BC93-7A6FF6DF120D.jpeg
Jag skulle nog säga brunt i den ton du har nu eller mörkare. Sen skulle jag personligen nog välja antingen ett otexturerat läder, typ cordovan, eller ett exotiskt, typ ödla. Tycker som sagt att färgen på det som sitter är bra, men att lädertypen inte passar klockan.
 
Topp