Så planen är följande. En längre paus med inköp av klockor för att istället hitta det perfekta bandet till respektive klocka. Visst är det kul att variera, men jag är ute efter att hitta lugnet och en kombo till varje klocka som känns riktigt jäkla bra.
Jag skulle gärna ta emot åsikter gällande Sinn 101B. 39mm x 12mm med 19mm bandbred. Den av mina Sinn som känns mest elegant och som har en blankare svart tavla än de övriga.
Har varit inne på Molequin och LUGS och gjort ett högst amatörmässigt försök till collage med olika band genom att helt enkelt lägga klockan på skärmen. Så färgåtergivningen är garanterat inte den bästa och heller inte de exakta storlekarna på respektive band då det har zoomats för att få till någorlunda ”passform”.
Har haft den på Tropic Rally tidigare som jag tyckte blev för tjockt och ett racing läder som visserligen var bra, men något för stoppat och dessutom 20mm så det tog tyvärr lite stryk och blev inte helt snyggt vid bandhornen.
Så tacksam för åsikter/förslag både gällande material, stil, kantsöm eller inte samt färg