tyvärr inteVet du vad dessa kom på från början?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tyvärr inteVet du vad dessa kom på från början?
Kan denna vara något? 20 mm.Jag är lite sugen på en länk till min City. Någon som har förslag på vad som kan se bra ut?
Funderar lite på oyster med raka ändar alternativt modifiera ändlänkarna.
Tveksam på att den skulle se bra ut med den boetten. Sedan har den jobbiga 19mm haha!Kan denna vara något? 20 mm.
Ok 19 alltså, då har jag bara denna att erbjuda.Tveksam på att den skulle se bra ut med den boetten. Sedan har den jobbiga 19mm haha!
Tveksam på att den skulle se bra ut med den boetten. Sedan har den jobbiga 19mm haha!
Jag slår såklart ett slag för flexlänk Kör själv gärna skindivers på ett "enkelt och halvfult", men skönt Maruman flex, se sista bilderna...Jag är lite sugen på en länk till min City. Någon som har förslag på vad som kan se bra ut?
Funderar lite på oyster med raka ändar alternativt modifiera ändlänkarna.
Det där blev faktiskt jättesnyggt! Du har ingen liggandes? Jag skickade med min flexilänk när jag sålde Movadon.Jag slår såklart ett slag för flexlänk Kör själv gärna skindivers på ett "enkelt och halvfult", men skönt Maruman flex, se sista bilderna...
Jo, kan kolla, men har nog något sådant tillövers... Problemet gällande vanlig länk till dessa, är ju oftast annars att hitta tillräckligt "djupa" endlinksDet där blev faktiskt jättesnyggt! Du har ingen liggandes? Jag skickade med min flexilänk när jag sålde Movadon.
Jo det var det.Har för mig att den är från 60-talet någon gång men kan minnas fel. Var det inte en del nitar då?
Skitfin! Jagvskulle satt en vintagelänk på den! öppna raka rörändar!Vad skulle ni sätta på denna?
Tror det kallas för ”swing lugs”? Ganska tjocka dessutom… Verkar passa 16-17mm på den. Sitter ett 16mm perlon på nu.
Hittade en likadan jag kan avvaraDet där blev faktiskt jättesnyggt! Du har ingen liggandes? Jag skickade med min flexilänk när jag sålde Movadon.
Ny mathad lysmassa i visarna och ett naturfärgat svinläder.Vad skulle ni sätta på denna?
Tror det kallas för ”swing lugs”? Ganska tjocka dessutom… Verkar passa 16-17mm på den. Sitter ett 16mm perlon på nu.
Nä, lysmassa vill jag inte ha. Känns så tillgjort? Men ska kolla på svinläder, tack!Ny mathad lysmassa i visarna och ett naturfärgat svinläder.
Tack! Men vet bara inte vad som ska passa? Ganska breda och ”platta” luggar.Skitfin! Jagvskulle satt en vintagelänk på den! öppna raka rörändar!
Tycker ny lysmassa (färgmatchad och blandad för att inte lysa ficklampsstarkt) hade lyft den där klockan kraftigt, tomma/delvis tomma/gröna visare är inte min grej men each to their own så klart!Nä, lysmassa vill jag inte ha. Känns så tillgjort? Men ska kolla på svinläder, tack!
Ni får gärna säga till på skarpen om ni tycker jag är helt ute och cycklar, men ett svensktillverkat "Bondeklip" tror jag kanske hade lekt bra med luggarna. Här är två exempel jag haft:Vad skulle ni sätta på denna?
Din blev superfin! Fattar vad du menar. Tror jag är lite orolig för att det ska bli dåligt gjort. Vart fick du dina gjorda?Tycker ny lysmassa (färgmatchad och blandad för att inte lysa ficklampsstarkt) hade lyft den där klockan kraftigt, tomma/delvis tomma/gröna visare är inte min grej men each to their own så klart!
Enda som är viktigt är att man själv gillar klockan och att man är ärlig med vad som, gjorts vid försäljning.
Tack för utförligt svar!Ni får gärna säga till på skarpen om ni tycker jag är helt ute och cycklar, men ett svensktillverkat "Bondeklip" tror jag kanske hade lekt bra med luggarna. Här är två exempel jag haft:
(det längt till vänster på andra bilden, gammal bild på länkar som de flesta är sålda nu)
Förstår om det är lite av en bubblare i förslags sammanhang, men jag tror att det skulle vara intressant att se i allafall mtp den distinkta formen på luggarna. De brukar väldigt sällan komma upp för salu på Tradera, men någon på forumet kanske har ett liggande
Edit: finns många fler svensktillverkade länkar på 16mm jag tror skulle passat. Om du hittar ett som är näst längst till vänster så tror jag det hade passat. Jag håller dock extremt hårt i mitt exempel, mohaha.
International Watch Services, men hört att Farfars ska vara duktiga på det också - visare är mycket lättare än tavlor vad jag förstått.Din blev superfin! Fattar vad du menar. Tror jag är lite orolig för att det ska bli dåligt gjort. Vart fick du dina gjorda?
Okey, tack!International Watch Services, men hört att Farfars ska vara duktiga på det också - visare är mycket lättare än tavlor vad jag förstått.
Ja enkelt är ju att ta en stretchlänk. Typ en sån här https://www.instagram.com/p/CUCOImirtOO/?utm_medium=copy_linkTack! Men vet bara inte vad som ska passa? Ganska breda och ”platta” luggar.
Tack!Ja enkelt är ju att ta en stretchlänk. Typ en sån här https://www.instagram.com/p/CUCOImirtOO/?utm_medium=copy_link
Väldigt fin klocka men om du vill ha hjälp behövs det kanske specificeras lite mer :- ) Bandbredd? Fixed lugs? Tjockare/tunnare band?Några tips på band till denna?
Blir inte riktigt kompis med nuvarande.
Helt rätt! Yes, det är som en båge där man trär in bandet, nuvarande band ser överlappat ut och ihoplimmat. Bredden ska jag kolla, tror upp till 18 funkar . Väldigt tunt band nu och det ska nog vara det för det är en liten klockaVäldigt fin klocka men om du vill ha hjälp behövs det kanske specificeras lite mer :- ) Bandbredd? Fixed lugs? Tjockare/tunnare band?
Nuvarande ser inte tokigt ut, och du har helt rätt i att det måste vara tunt. Viktigast tycker jag är att du hittar ett gammalt band. Svart är inte fel men blir lätt lite stelt. Som alltid, naturfärgad gris fungerar utmärkt på dessa. Även brun ödla hade varit fint. Då uret är lite grovt i sin utformning med radium osv hade jag föredragit sömmar på bandet.Några tips på band till denna?
Blir inte riktigt kompis med nuvarande.
Precis så jag känner med det nuvarande svarta! Tack för dina tips, är det normen att band till dessa limmas eller finns det alternativa lösningar? Är helt med på att det borde vara ett äldre band och sömmar lät trevligt!Nuvarande ser inte tokigt ut, och du har helt rätt i att det måste vara tunt. Viktigast tycker jag är att du hittar ett gammalt band. Svart är inte fel men blir lätt lite stelt. Som alltid, naturfärgad gris fungerar utmärkt på dessa. Även brun ödla hade varit fint. Då uret är lite grovt i sin utformning med radium osv hade jag föredragit sömmar på bandet.
Du skrev att man trär in bandet? Det hängde jag inte riktigt med på men brukar ju vara en sluten båge, så då får man sy eller limma. Många vanliga band kan man själv öppna och limma ihop, de blir då tunnare och snyggare än de som är sk open ended. Iaf de äldre med metallbleck som låser. Jag brukar värma upp banden så brukar limmet släppa i änden på vanliga band.Precis så jag känner med det nuvarande svarta! Tack för dina tips, är det normen att band till dessa limmas eller finns det alternativa lösningar? Är helt med på att det borde vara ett äldre band och sömmar lät trevligt!