• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Någon som har tips på lämplig länk till denna?
8A28EB8C-313C-4B69-985C-FE25DCB90B78.jpeg

Någon som har tips på var jag kan hitta bra band för fasta bandhorn? Har sökt på ’Open ended strap’ på bukten, men får inte fram så mkt

2022 har inte bjudit på jättemånga vintage-keepers. En del Seamasters har kommit och gått, likaså några loppisfynd. Tycks inte hitta ”min” Seamaster 🫤. Behållit ett par med servicebehov som jag står och väger om de ska få en resurrection. Mycket konsolidering, band, puts och det vanliga piffandet. Fast jo, en är jag väldigt fäst vid och det är Eternan.
BF1BC5D1-0617-4FB0-B8BB-B3F7E0493C20.jpeg
Vad kör du för band här @Corgi ? :)

Vad tror vi om den här, jag tänker gris med söm på sidorna.
IMG_20230105_143438.jpg

Tänker lite åt det här hållet.
IMG_20221224_102226.jpg

Men har gått bet på att hitta med open ends, 18mm är det vi ska ha. Nån som vet var man hitta eller har till salu? Andra tips på band med öppna ändar tas också gärna emot...

Vad tror vi om den här, jag tänker gris med söm på sidorna.
IMG_20230105_143438.jpg

Tänker lite åt det här hållet.
IMG_20221224_102226.jpg

Men har gått bet på att hitta med open ends, 18mm är det vi ska ha. Nån som vet var man hitta eller har till salu? Andra tips på band med öppna ändar tas också gärna emot...
Bra val. Många av de lite enklare banden kan man öppna då de endast är ihoplimmade. Blir inte lika tjocka som oken ended. Gjort på flertalet.

Tillbaka
Topp