Tack och ja, den heter Grained Sand!Snyggt!
Vilken färg är banden till vänster? Är det CNS ”sand”?
Ser ännu bättre ut i verkligheten än på bild!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack och ja, den heter Grained Sand!Snyggt!
Vilken färg är banden till vänster? Är det CNS ”sand”?
Var hittar jag en Flexilänk (tror det heter så) till min Svalan sprortsman?
Har mängder av olika flexlänkar Skicka ett PM om du är intresserad?En sån här, 18mm. Vad söker du på då på Tradera? Flexilänk-flexlänk???
En sån här, 18mm. Vad söker du på då på Tradera? Flexilänk-flexlänk???
länk, flex, stretch etc. Får du inte svar av @theargonaut så kan du messa mig, har en del liggande också.klockor > armband
Länken bör se ut som på bilden och passa mina 20cm handleder.Har mängder av olika flexlänkar Skicka ett PM om du är intresserad?
Ok, helt plain med 18mm ändar, och ska passa på en Svalan på en 20cm handled? Kollar om jag har något...Länken bör se ut som på bilden och passa mina 20cm handleder.
Gillade den på nato men kan tänka mig att den är nice på mesh.Vad tycker ni passar på en Certina DS-2? Kör grått nato idag
Funderar på att beställa något med rätt mått till DSen. Till skillnad från andra DS-dårar är jag inte så förtjust i länk.
Klurar på vad som matchar en småhärjad gammal äventyrsklocka, tror jag vill klä ner den något. Vad tror panelen om ljust canvas? Eller ljust läder, typ nedan?
Mm det lutar nog åt ett cleant ljust läder. Tack för inputTycker ett cleant läder med söm som inte skriker 30-40-tal, precis som det du har, funkar utmärkt. Sen tycker jag tropic star klär den bra också.
Ljus läder, svin?Vad tycker ni den här ska ha för band?
Tack för förslag. Jag har varit helt inne på svarta band och funderat på ett racingband, men ett ljust läder vore nog inte dumt.Ljus läder, svin?
Googla nya Cartier must i stål eller solo.Får inga spontana idéer angående denna, någon här som har en tanke? Originalbandet är ju charmigt tidstypiskt och lirar fint med kronan/visare men inte riktigt vardagsmat…
Det tror jag absolut kan funka! Någon som har provat det? Eftersom det är en ganska rak ändlänk på vanliga länkar till DS-2 sitter nog en mesh ganska snyggt utan allt för stor glipa mot boetten. Dessutom sälja dom nya DS-2 powermatic 80 på mesh ju.Gillade den på nato men kan tänka mig att den är nice på mesh.
Så här bidde det:Funderar på att beställa något med rätt mått till DSen. Till skillnad från andra DS-dårar är jag inte så förtjust i länk.
Klurar på vad som matchar en småhärjad gammal äventyrsklocka, tror jag vill klä ner den något. Vad tror panelen om ljust canvas? Eller ljust läder, typ nedan?
Så fortsätta med svart och präglat men köra på något mer matt helt enkelt?Googla nya Cartier must i stål eller solo.
Det behöver nog inte vara no name för att det är nytt. Vill minnas att Watch Band Center har eftermaknadsmesh med gott rykte och med något varumärke jag inte lyckas dra mig till minnes. Men jag hade kikat på vintage i första hand. Tycker att det ofta ser mer eller mindre knasigt ut med en ny länk på en äldre klocka. Om du vill så kan jag gräva lite i gömmorna. Jag borde ha något 18 mm i helt ok kvalitet tror jag.Har någon tips om vad som är ett kvalitetsmässigt bra mesh som kan funka? Certina säljer väl inga i 18mm nya idag?
Så får bli nåt no name mesh?
Nej, mer vad folk byter ut originalbanden till.Så fortsätta med svart och präglat men köra på något mer matt helt enkelt?
Låter ju lite roligare. Ska kika på det!Nej, mer vad folk byter ut originalbanden till.
Du får gärna kika om du har nåt liggandes. Jag köpte detta igårkväll faktiskt, så ska prova hur det känns. Kanske blir det krock som du säger och ser knasigt ut. Men jag kommer sätta det på en boett i fint skick som jag lätt ska polera upp och nypolerat glas så rent finishmässigt borde det stämma rätt okej.Det behöver nog inte vara no name för att det är nytt. Vill minnas att Watch Band Center har eftermaknadsmesh med gott rykte och med något varumärke jag inte lyckas dra mig till minnes. Men jag hade kikat på vintage i första hand. Tycker att det ofta ser mer eller mindre knasigt ut med en ny länk på en äldre klocka. Om du vill så kan jag gräva lite i gömmorna. Jag borde ha något 18 mm i helt ok kvalitet tror jag.