• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Hur är det med guldpläterad länk på solida fasta 18k bandstift? Är det big no no då det kan slitas eller funkar det ?
9DFCF289-AE17-4A4A-A565-DBE3EE957CE0.jpeg
8BC9125F-3E92-4848-A558-93461C5DF86B.jpeg
 

Ljungskile

Omega
2-Faktor
Hej!

Tänkte testa ett Clip-on läder till en klocka med fasta bandstift (20 mm). Är det någon som har tips på bra ställe att köpa?
 

Fadershan

Patek
Har ingen egen erfarenhet men spontant gissar jag att det är ett recept på hur man blir tvungen att anlita en guldsmed.

Lite det jag är rädd för också. Får kanske köra läder tills jag hittar en passande solid länk.
Säkert så men @eNielsen är ju en samlare med flera klockor så den lär ju inte användas dag in och dag ut? Tror det är en stor faktor i sånna här situationer.. jag är oxå försiktig med det men har svårt att se att det faktiskt hiner göra någon skillnad iaf på det viswet jag använder mina klockor iaf :) Fin länk det där!
 

Ninred

Omega
2-Faktor
Hej, söker febrilt efter ett band till min Omega. 19mm och helst tapered ner till 16mm vid spännet. Nån som har eller vet vart jag kan få tag i ett sånt? Tack 😊
 

Bilagor

  • IMG-c10d99ba67b47a91ce448f2208f63dba-V_edit_470630684868291.jpg
    IMG-c10d99ba67b47a91ce448f2208f63dba-V_edit_470630684868291.jpg
    186.7 KB · Visningar: 15
Hej, söker febrilt efter ett band till min Omega. 19mm och helst tapered ner till 16mm vid spännet. Nån som har eller vet vart jag kan få tag i ett sånt? Tack 😊
Nu kanske du är ute efter ännu mer dressade eller mer originella varianter till den, men kolla ifall exempelvis Fluco har något som faller dig i smaken. Många här som tipsat om dem vad jag sett tidigare.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Var hittar man passande läder eller annat til denna klocka med fasta bandstift? Har kikat runt på här och på nätet med "open end" som sökord men inte hittat så mycket ändå....skulle gärna vilja ha den smarta clips-lösningen som bandet som följde med klockan har men i 17 mm istf 18 och med några andra färger att välja på.

IMG_2671.jpg
IMG_2672.jpg
IMG_2679.jpg
 
Var hittar man passande läder eller annat til denna klocka med fasta bandstift? Har kikat runt på här och på nätet med "open end" som sökord men inte hittat så mycket ändå....skulle gärna vilja ha den smarta clips-lösningen som bandet som följde med klockan har men i 17 mm istf 18 och med några andra färger att välja på.

IMG_2671.jpg
IMG_2672.jpg
IMG_2679.jpg
Den är knepig du… Hirsch har ju några varianter med open ended men det där med 17 mm kan nog ställa till det. Hoppas du löser det. Himla trevlig klocka!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Var hittar man passande läder eller annat til denna klocka med fasta bandstift? Har kikat runt på här och på nätet med "open end" som sökord men inte hittat så mycket ändå....skulle gärna vilja ha den smarta clips-lösningen som bandet som följde med klockan har men i 17 mm istf 18 och med några andra färger att välja på.

IMG_2671.jpg
IMG_2672.jpg
IMG_2679.jpg
Kan eventuellt ha något passande vintageband. Är det exakt 17mm du ska ha? Vilken stil/färg hade du tänkt dig?
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Den är knepig du… Hirsch har ju några varianter med open ended men det där med 17 mm kan nog ställa till det. Hoppas du löser det. Himla trevlig klocka!
Tack kompis och ja, den är riktigt behaglig och går dessutom riktigt bra för att vara så pass gammal ändå..🙏🏻👍🏻
…dock fladdrar det lite så nog inte lite TLC behövas! 😜

IMG_2690.jpeg
 
Senast ändrad:

Hugger69

Patek
2-Faktor
Kan eventuellt ha något passande vintageband. Är det exakt 17mm du ska ha? Vilken stil/färg hade du tänkt dig?
Broder, har du lyckats hitta något passande till min tank tro? 🤔 🤪

Kör den idag på en raggarlänk som jag hade liggandes och det flyger väl kanske hyfsat, men är inte överdrivet förtjust i raggarlänkar så nåt annat för fasta ändstift vore kul..
IMG_2746.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Broder, har du lyckats hitta något passande till min tank tro? 🤔 🤪

Kör den idag på en raggarlänk som jag hade liggandes och det flyger väl kanske hyfsat, men är inte överdrivet förtjust i raggarlänkar så nåt annat för fasta ändstift vore kul..
IMG_2746.jpg
Fin tank! Hittade tyvärr bara dessa med den funktionen och i de måtten, just nu... Skicka PM vid intresse.

1000041091.jpg
1000041092.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Var hittar man passande läder eller annat til denna klocka med fasta bandstift? Har kikat runt på här och på nätet med "open end" som sökord men inte hittat så mycket ändå....skulle gärna vilja ha den smarta clips-lösningen som bandet som följde med klockan har men i 17 mm istf 18 och med några andra färger att välja på.

IMG_2671.jpg
IMG_2672.jpg
IMG_2679.jpg
Det snyggaste är att öppna vanliga band som inte har genomgående söm där. Brukar gå fint med lite värme. De blir tunnare och valmöjligheterna är mycket större.
 
Topp