• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

D

Deleted member 4412

Guest
Nämen precis, la bara 10 sålänge och såklart med facit i hand så skulle man kanske ha budat mer direkt men då med risk att dra upp den onödigt mycket. Det var flera fel på den som inte framgick i annonsen så genom att buda högt direkt kanske flera tror att den e super osv.. aja. Jag hade nog eäknat med 35-40k +avgifter.
Next time amigo!!:)
 

Fadershan

Patek
Det är en annan fråga, konstaterade bara att en säljare är helt i sin fulla rätt att avsluta en auktion oavsett vad budgivare tycker.
Fattar, bra med lite förtydligande! Sen kan man ju tycka lite kring det om man nu har tagit chansen för auktion. Lite på samma sätt som man kan tycka att det är trist när säljaren ångrar sig efter avslutad auktion och denne inte blev nöjd med slutpriset.. Aja det finns alltid två sidor minst att befinna sig på :)
 

Fadershan

Patek
Inne på andra dan nu av storgråt för ds gen 1 dykaren som kom ut på bukten men som fulbudades hem av "gamarna" och avslutades i förtid! Jävla otyg! :)
Screenshot_20190531-154919__01.jpg
Update: Har nu lyckats ta reda på vad den såldes för. 3300usd.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Eftersom den som vann är en minst sagt kompetent köpare misstänker jag att det är där vi landat om jag börjat buda. Så på sätt och vis är det ju bara att gratulera, om allt stämmer dvs.
Brukar söka på Omega Seamaster på Tradera någon gång i veckan, men har missat denna. Var det kort auktionstid?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Kronan ser ju off ut också, eller är det bara ljuset?
Såg ut som nån constellationkrona först men tveksamt vad det är pga bilden.
Bilden som inte säger så mycket (den enda) är en del av förklaringen till att priset inte blev högre. Tidpunkten frö auktionsslut och den knapphändiga informationen i övrigt är en annan del av orsaken.
Är svårt att säga vad det där är. Kan vara i vilket skick som helst. Men mer ån tvåtusen bör den väl vara värd om den inte är alldeles kass.
Bottens och urtavlans skick ser ut att vara ganska olika...
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Den är ju väldigt eklektisk med sina olika metaller, men det är ju lite charmigt på något vis. Är för okunnig om referensen, men rosé har jag aldrig sett för. Låter som ett stort plus om det är original.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Den är ju väldigt eklektisk med sina olika metaller, men det är ju lite charmigt på något vis. Är för okunnig om referensen, men rosé har jag aldrig sett för. Låter som ett stort plus om det är original.
Om det är Rosé är det med all säkerhet original men vi får se när den kommer vad det är för guld. Krona ska gå att lösa
 
Topp