• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Fadershan

Patek
Fel val, men båda är fina så kan leva med det...
49115.jpg
Haha å jag kan leva med Omegan!! :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag ledde auktionen på 10någonting men blevöverbjuden 6 dagar innan auktionsslut och sen var den borta. Så sannolikt e att den som vann den inofficiella budningen budade över mig för att säljaren skulle kunna avsluta annonsen.
Fanns det inget utköpspris o isf varför köpte du inte den då? Är det inte precis en så du va ute efter? 10’ låter väl dessutom rätt billigt?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fanns det inget utköpspris o isf varför köpte du inte den då? Är det inte precis en så du va ute efter? 10’ låter väl dessutom rätt billigt?
Fanns inget köp nu. Flera hade kontaktat säljaren och velat köpa utanför bukten. Det verkar som att den som fick köpa klockan utanför bukten bjöd över @Fadershan så säljaren kunde ta bort annonsen (med godkännande från hösta budgivare)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Fanns inget köp nu. Flera hade kontaktat säljaren och velat köpa utanför bukten. Det verkar som att den som fick köpa klockan utanför bukten bjöd över @Fadershan så säljaren kunde ta bort annonsen (med godkännande från hösta budgivare)
Ok men om vi pratar en 10’a så låter det väl ändå väl lågt iom att den jag hade låg på det tredubbla.. klart det låter som trist historia om man nu inte haft chansen att öka sitt bud men med facit i hand kanske det hade varit värt att ha lagt ett bättre bud från början som hade varit mer i närheten av marknadsvärdet?
Jag vet ju själv hur ovanliga dessa är så chansen att göra ett fynd är nog ganska lågt?
Sen måste man väl även säga att säljaren verkar rätt korkad som inte väntade in bud som översteg..
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Fanns inget köp nu. Flera hade kontaktat säljaren och velat köpa utanför bukten. Det verkar som att den som fick köpa klockan utanför bukten bjöd över @Fadershan så säljaren kunde ta bort annonsen (med godkännande från hösta budgivare)
Behövs inget godkännande från högste budgivare, en säljare förfogar fritt över sin egendom och gör som han vill - det är bara att stryka buden och avsluta auktionen.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nåväl, inte min mening att strö salt i såren @Fadershan . Men du hade ju x antal lådor med andra fina Certinor du får njuta av så länge. Förr eller senare hittar du ditt dröm ex o då är det bara att hugga som en kobra:(
 

Fadershan

Patek
Shjit!
Såg ju supertrevlig ut!
Bara söka vidare, hur länge har du jagat 1st gen nu?:nailbiting:

Fanns det inget utköpspris o isf varför köpte du inte den då? Är det inte precis en så du va ute efter? 10’ låter väl dessutom rätt billigt?

Ok men om vi pratar en 10’a så låter det väl ändå väl lågt iom att den jag hade låg på det tredubbla.. klart det låter som trist historia om man nu inte haft chansen att öka sitt bud men med facit i hand kanske det hade varit värt att ha lagt ett bättre bud från början som hade varit mer i närheten av marknadsvärdet?
Jag vet ju själv hur ovanliga dessa är så chansen att göra ett fynd är nog ganska lågt?
Sen måste man väl även säga att säljaren verkar rätt korkad som inte väntade in bud som översteg..
Nämen precis, la bara 10 sålänge och såklart med facit i hand så skulle man kanske ha budat mer direkt men då med risk att dra upp den onödigt mycket. Det var flera fel på den som inte framgick i annonsen så genom att buda högt direkt kanske flera tror att den e super osv.. aja. Jag hade nog eäknat med 35-40k +avgifter.
 
Topp