• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Satt och hoppades denna skulle gå under radarn... :D
32FD80BE-FCD5-4B48-A8F0-7573EF9B99AB.png

Nästan PP :)
5BB6268F-A825-40BC-B303-9E0EA2294554.jpeg

Tror den som var uppe på tapeten förra gången var identiskt med Omegan, men kan minnas fel. Kvalitetsmässigt är de ju då likvärdiga. Ändå förvånad över prisläget och tycker inte den som såldes på tradera var speciellt snygg. Hade inte lagt mer än 20' för något liknande men det är ju charmen med denna idioti, vi värdesätter saker olika.

(var ute och hamrade på min trasiga motorhuv...)

Tror den som var uppe på tapeten förra gången var identiskt med Omegan, men kan minnas fel. Kvalitetsmässigt är de ju då likvärdiga. Ändå förvånad över prisläget och tycker inte den som såldes på tradera var speciellt snygg. Hade inte lagt mer än 20' för något liknande men det är ju charmen med denna idioti, vi värdesätter saker olika.

(var ute och hamrade på min trasiga motorhuv...)
Varför tycker du inte den var snygg? Tycker den var grym :)

Nej :). Förklarade inte galenskapen. Det finns många 40-tals kronografer i den storleken, även med svart tavla som inte går på den här nivån.
Gör det? Stor kronograf med svart gilttavla från Omega/Tissot etc brukar kosta strömming? Tror det är det mer än verket om jag ska vara ärlig. Har ju denna mkt hellre än en "finspeedy".

Den som diskuterades innan gick för 100 men vattentät. Personligen tkr jag den idag var snyggare.

Gör det? Stor kronograf med svart gilttavla från Omega/Tissot etc brukar kosta strömming? Tror det är det mer än verket om jag ska vara ärlig. Har ju denna mkt hellre än en "finspeedy".

Den som diskuterades innan gick för 100 men vattentät. Personligen tkr jag den idag var snyggare.
Visst, kombon som du förklarar gör det dyrare, men jag hade inte förstått så dyrt och att det var sådant samlarvärde i klockorna.

Svart fyrtiotals kronograf någon? Inte nödvändigtvis 50k.. (dock inte Lemania verk och bara 35mm) :D
78BECDE4-1AFC-43FC-A979-3DB15706329D.jpeg

Visst, kombon som du förklarar gör det dyrare, men jag hade inte förstått så dyrt och att det var sådant samlarvärde i klockorna.

Svart fyrtiotals kronograf någon? Inte nödvändigtvis 50k.. (dock inte Lemania verk och bara 35mm) :D
78BECDE4-1AFC-43FC-A979-3DB15706329D.jpeg
Mkt fin men de där millimetrarna är ju dyra. Därför så segt att de ändrade beskrivningen i slutet (de hade först skrivit 35mm)

Mkt mkt fina är dem onekligen även om jag vurmar för Tissot.. :)
Tack också för att ni dissar lite - känns lite mindre skit att jag "snålade" nu, även om jag ändå gärna hade haft den...

Kronometer Sthlm var mkt fin! EP40?

Menmen då fortsätter väl guldjakten igen nu då :)
Tissot ja, du har aldrig fastnat vid denna? Jagade den rätt hårt tidigare men kom på att det var Omegan jag ville ha och sedan tyckte jag den blev för dyr...
TISSOT-1960s-3-Register-Chronograph-Lemania-Cal1280-33M.jpg

Tissot ja, du har aldrig fastnat vid denna? Jagade den rätt hårt tidigare men kom på att det var Omegan jag ville ha och sedan tyckte jag den blev för dyr...
TISSOT-1960s-3-Register-Chronograph-Lemania-Cal1280-33M.jpg
Jag jagade den när de kostade runt 10. Nu är det nog min 20+ för något i det skicket trots sina 34mm. Hade valt Tissot före Omegan ;)

Tillbaka
Topp