• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Rosé på stål. Boett i helt ok skick utan genomslitningar. Tavlan i trevligt skick - inte perfekt men jämn fin patina och fina roséspegelindex. Kronan som sagt stål så antar det är fel men med boettvätt, plexiputs och korrekt krona blir den nice!
IMG_20190603_134603.jpg
IMG_20190603_133414.jpg
IMG_20190603_133444.jpg
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Rosé på stål. Boett i helt ok skick utan genomslitningar. Tavlan i trevligt skick - inte perfekt men jämn fin patina och fina roséspegelindex. Kronan som sagt stål så antar det är fel men med boettvätt, plexiputs och korrekt krona blir den nice!
IMG_20190603_134603.jpg
IMG_20190603_133414.jpg
IMG_20190603_133444.jpg
Blir nog fin, var helt säker på att det var en genomslitning på bandhorn kl 4.30. Tror du kronan tappat sitt guldskal eller är den skarp som stål brukar vara?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Blir nog fin, var helt säker på att det var en genomslitning på bandhorn kl 4.30. Tror du kronan tappat sitt guldskal eller är den skarp som stål brukar vara?
Kan inte se ngn genomslitning. Kronan ganska matt så troligen sliten...? Ser samtidigt inga guldrester...

Edit. Ser faktiskt ut att vara en liten sprickbildning i guldet på nedre högra bandhornet.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Servicebehov, naggat glas, inga tillbehör och halvrasslig länk. Utan T Swiss T detaljen är det inte direkt billigt. Sikö auktioner
Hade heller ingen koll på T swiss T detaljen men boetten ser bra, service och nytt glas är ju lätt fixar tänker jag. Länken var svår att se på denna bilden. Onyx är dyrt men fattar vad du menar!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hade heller ingen koll på T swiss T detaljen men boetten ser bra, service och nytt glas är ju lätt fixar tänker jag. Länken var svår att se på denna bilden. Onyx är dyrt men fattar vad du menar!
Visst men 10k service så är det 140 typ. Länken fortfarande inte perfekt. Boetten ok men inte perfekt. Utan T Swiss T tror jag det hade varit i överkant men kan ha fel... Nu hade jag iaf onekligen fel och det suger.. Har haft dåligt flyt senaste tiden och förlorat allt stort...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Visst men 10k service så är det 140 typ. Länken fortfarande inte perfekt. Boetten ok men inte perfekt. Utan T Swiss T tror jag det hade varit i överkant men kan ha fel... Nu hade jag iaf onekligen fel och det suger.. Har haft dåligt flyt senaste tiden och förlorat allt stort...

Ingen förväntar sig perfekt, imho har ärligt bruksade dragit iväg då perfekt är orimligt dyrt.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ingen förväntar sig perfekt, imho har ärligt bruksade dragit iväg då perfekt är orimligt dyrt.
Ok. Denna förlust blir bara mer jobbig...

Edit. Trodde dessutom faktiskt också för en sekund att jag skulle vinna på 82k plus avgifter när det var mindre än 1 min kvar... Sedan samma en gång till på 96k.... Var jobbiga slutminutrar
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Jag upplever att folk överlag har blivit väldiga taktiska i sin budgivning på Tradera. De flesta buden trillar in sista 20 sekunderna och många gånger kan priset fördubblas eller också hinner man inte med att ändra sitt maxbud.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag upplever att folk överlag har blivit väldiga taktiska i sin budgivning på Tradera. De flesta buden trillar in sista 20 sekunderna och många gånger kan priset fördubblas eller också hinner man inte med att ändra sitt maxbud.
Det är lite det som är poängen :) Vill man verkligen ha något tror jag på att tänka igenom sitt max ordentligt och lägga just det.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag upplever att folk överlag har blivit väldiga taktiska i sin budgivning på Tradera. De flesta buden trillar in sista 20 sekunderna och många gånger kan priset fördubblas eller också hinner man inte med att ändra sitt maxbud.
Vet inte om det är något nytt men jag välkomnar att folk inte bara brakar på med sitt maxbud 7 dagar innan auktionsavslut, det gynnar ingen annan än säljaren.

Det är lite det som är poängen :) Vill man verkligen ha något tror jag på att tänka igenom sitt max ordentligt och lägga just det.
Exakt, men inte heller lägga sitt max själv förrän sista 20 sekunderna. Om du lägger ett högt bud sista 20, så är det kanske någon annan som sitter och ångrar varför denne inte lade ett högre bud.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Vet inte om det är något nytt men jag välkomnar att folk inte bara brakar på med sitt maxbud 7 dagar innan auktionsavslut, det gynnar ingen annan än säljaren.


Exakt, men inte heller lägga sitt max själv förrän sista 20 sekunderna. Om du lägger ett högt bud sista 20, så är det kanske någon annan som sitter och ångrar varför denne inte lade ett högre bud.
Jo sant, det är egentligen bara dumt att visa sina kort för tidigt och ge folk tid att tänka efter och arbeta upp en rejäl FoMO...
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag upplever att folk överlag har blivit väldiga taktiska i sin budgivning på Tradera. De flesta buden trillar in sista 20 sekunderna och många gånger kan priset fördubblas eller också hinner man inte med att ändra sitt maxbud.
Så har de varit i flera år.
Vet ej om Tradera går att koppla till nåt program nu. Det funkade inte tidigare. Kanske det är ändring på det numera. Har inte hängt med så mycket.
 
Topp