Jag lägger mitt max 2min och 10sek innan avslut eftersom auktionen automatiskt förlängs 2 min om man lägger när det är mindre än 2 min kvar. Så precis som
@oftast sade lade denna person 10 sek innan avslut och förlängde auktionen 2 min, men jag ledde fortfarande. Han hade ju då kunnat bjuda igen och igen tills han ledde men istället väntade han tills den var 5sek kvar och bjöd 500 till, och förlängde auktionen 2min igen. Sedan väntade han tills det var 1sek kvar och bjöd igen så auktionen förlängdes 2min. Slutligen bjöd han över mig när det var 10sek kvar. Han förlängde alltså auktionen 4 gånger.
Eftersom auktionen förlängs är det optimala att bjuda precis innan brytgränsen, så att bjuda så som han gjorde tolkar jag som att man inte kan bestämma sig - äh 500 till, äh 500 till osv men man är seg så de besluten tar knappt 2 min varje gång. Det rimliga hade i min värld varit att han bjöd på lite snabbt efter första förlängningen tills han ledde, inte att förlänga auktionen 4 ggr - det borde bara vara till hans nackdel...