• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg


http://m.ebay.de/itm/271886187979?nav=SEARCH

Bjöd med till 800€
 

adress

Friends of KS
En tusenlapp till.... Men man måste dra en gräns i alla auktioner. Den var/är läcker. Riktigt inne dessutom. I storlek med min  Watch. Behåller värdet bättre också - såvida jag inte packar upp min - utan låter den ligga i lådan några år. Första modellen av iPhone 2007 - ouppackad - gick nyligen för motsvarande 150' svkr.
Kan inte finnas många Omega i det skicket.
 
  • Like
Reactions: Ako

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ah den drog iväg asså! Billigt, men inte alls så billigt som jag väntat mig. Tänkte att inte alla surfar runt bland renoveringsobjekten...

Jag har inte världens största klockbudget just nu, men hoppades att jag skulle kunna snipa den för under 4. 10s kvar var det redan kört :( Dock inte helt värdelösa grejer för övrigt i loten, en fin gammeltissot och ett tissot grand prix armband. bör tillsammans ge runt tusenlappen...
 

nifag

Cartier
Jag har inte världens största klockbudget just nu, men hoppas att jag skulle kunna snipa den för under 4. 10s kvar var det redan kört :( Dock inte helt värdelösa grejer för övrigt i loten, en fin gammeltissot och ett tissot grand prix armband. bör tillsammans ge runt tusenlappen...
Hade också tankar på liknande summor...
 

JohanHLM

Rolex
Var alldeles för snål eftersom jag fick information från säljaren om att det gick att ställa tid och datum men att klockan inte gick när den drogs upp. Om det stämmer eller ej får vi väll veta ifall någon här knep de.
 

Rixard

Cartier
Jag kan lägga upp bilder när den kommer och info om skick. Funderar även på att eventuellt försöka skicka iväg den till farfarsklocka när de öppnar igen efter sommaren för genomgång och ev. renovering. Om ingen har tips på någon bra urmakare runt vänersborg/göteborg som är bra på att serva en sådan här klocka.

I övrigt blir det min första vintageklocka och lite bättre klocka överlag, är mycket nöjd om den går att få tickande och kommer försöka hitta ett korrekt spänne (eller iaf ett passande GS-spänne) och fint band till den. Sitter som bäst på en skx007 nu.

Jag hade satt maxgräns på 7k men hade inte heller väntat mig att den skulle dra iväg såpass. Jaja känns ändå spontant som en bra köp men det får visa sig när klockan kommer. Jag skyller förresten på klocksnack för budet. Främst kanske @Molle för att öppnat mina ögon för GS som jag inte visste fanns förut ;). Har kollat runt här ett tag nu och man kan bara konstatera att det finns många fina klockor här...

Edit: I övrigt har jag konstaterat från bilderna att det är en Grand Seiko 43999 med cal 430 från 1963-64. Någon som kan bekräfta?
 
Senast ändrad:

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag kan lägga upp bilder när den kommer och info om skick. Funderar även på att eventuellt försöka skicka iväg den till farfarsklocka när de öppnar igen efter sommaren för genomgång och ev. renovering. Om ingen har tips på någon bra urmakare runt vänersborg/göteborg som är bra på att serva en sådan här klocka.

I övrigt blir det min första vintageklocka och lite bättre klocka överlag, är mycket nöjd om den går att få tickande och kommer försöka hitta ett korrekt spänne (eller iaf ett passande GS-spänne) och fint band till den. Sitter som bäst på en skx007 nu.

Jag hade satt maxgräns på 7k men hade inte heller väntat mig att den skulle dra iväg såpass. Jaja känns ändå spontant som en bra köp men det får visa sig när klockan kommer. Jag skyller förresten på klocksnack för budet. Främst kanske @Molle för att öppnat mina ögon för GS som jag inte visste fanns förut ;). Har kollat runt här ett tag nu och man kan bara konstatera att det finns många fina klockor här...

Edit: I övrigt har jag konstaterat från bilderna att det är en Grand Seiko 43999 med cal 430 från 1963-64. Någon som kan bekräfta?
Beroende på skick så är det priset OK tycker jag. 43999 torde stämma. Konstigt att det inte är någon text på baklocket (bortputsat), så här ser min ut:
image.jpg
 

Rixard

Cartier

Ako

Rolex
2-Faktor
Blir alldeles tom när sådan skit händer (förlorar alltid auktioner) - är för feg/snål ...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Cool.. Inte helt enkelt att fynda på Tradera nuförtiden
Håller med dig, samma gäller på eBay såklart. Fick jaga rejält efter min Heuer dykare innan jag hittade ett bra ex för ett helt klart bra pris (2mån ständigt jagande på diverse sajter..)

Mitt tips är att söka så "öppet" som möjligt och sålla manuellt. Ganska självklart egentligen men det som inte är sorterat under rätt kategori och säljs av säljare som normalt inte säljer klockor annars brukar hamna mycket lägre i pris är min uppfattning i iallafall. Såklart mer riskfyllt så man måste veta vad man är ute efter, eller bara dra en chansning :)
 
Topp