Jag kan lägga upp bilder när den kommer och info om skick. Funderar även på att eventuellt försöka skicka iväg den till farfarsklocka när de öppnar igen efter sommaren för genomgång och ev. renovering. Om ingen har tips på någon bra urmakare runt vänersborg/göteborg som är bra på att serva en sådan här klocka.
I övrigt blir det min första vintageklocka och lite bättre klocka överlag, är mycket nöjd om den går att få tickande och kommer försöka hitta ett korrekt spänne (eller iaf ett passande GS-spänne) och fint band till den. Sitter som bäst på en skx007 nu.
Jag hade satt maxgräns på 7k men hade inte heller väntat mig att den skulle dra iväg såpass. Jaja känns ändå spontant som en bra köp men det får visa sig när klockan kommer. Jag skyller förresten på klocksnack för budet. Främst kanske
@Molle för att öppnat mina ögon för GS som jag inte visste fanns förut

. Har kollat runt här ett tag nu och man kan bara konstatera att det finns många fina klockor här...
Edit: I övrigt har jag konstaterat från bilderna att det är en Grand Seiko 43999 med cal 430 från 1963-64. Någon som kan bekräfta?