• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

image.jpg

Bjöd 801€
http://m.ebay.de/itm/CERTINA-DS-2-A...5-651-dial-reprinted-/371385681428?nav=SEARCH

Ja, tavlan var ju inte det vackraste jag sett. Dessutom fel visare.
Nästan mission impossible att hitta en beggad tavla till dom där dessutom. Sist jag såg en till salu så var det en gul skabbig sak som dom skulle ha multum för.
Visare är också kört om man vill ha Original. Om man är nöjd med den som den är så visst. Jag hade inte gråtit över den där "förlusten".

J

Håller med dig, samma gäller på eBay såklart. Fick jaga rejält efter min Heuer dykare innan jag hittade ett bra ex för ett helt klart bra pris (2mån ständigt jagande på diverse sajter..)

Mitt tips är att söka så "öppet" som möjligt och sålla manuellt. Ganska självklart egentligen men det som inte är sorterat under rätt kategori och säljs av säljare som normalt inte säljer klockor annars brukar hamna mycket lägre i pris är min uppfattning i iallafall. Såklart mer riskfyllt så man måste veta vad man är ute efter, eller bara dra en chansning :)
Det tillsammans med undermåliga bilder är bra förutsättningar, men även då finns det för många med för bra koll... Gäller att ha tur typ!

Det tillsammans med undermåliga bilder är bra förutsättningar, men även då finns det för många med för bra koll... Gäller att ha tur typ!

Ibland kan det till och med bli dyrare än att köpa en med rätt beskrivning och bilder på en gång, då alla andra dårar också har sett den där lite halvcoola klockan i en hög med skräp... :)

Bumpar den här välbehövliga tråden, inte med en missad auktion men väl en tappad sug:

Ville ha den här:
image.jpg

Fick det här svaret med vändande mail:
"The Blancpain Fifty Fathoms is $22,000. Please let me know if you have any further questions."
I have no further questions, your honor.:arghh:

Bumpar den här välbehövliga tråden, inte med en missad auktion men väl en tappad sug:

Ville ha den här:

Fick det här svaret med vändande mail:
"The Blancpain Fifty Fathoms is $22,000. Please let me know if you have any further questions."
I have no further questions, your honor.:arghh:
Låter billigt. Fin?

Kan för lite om dessa. Är den 22k-fin Davvan?

Jo det är den väl, priset är ganska lågt. Jag var nära att klippa den som Mertz har för 220k, men då den hade fel case back flake:ade jag.......men som vanligt är det ofta svenska momsen som skiljer USA och EU priserna åt.....typ...

Sedan är det FF som är lite mer pengaklös i än AQ.....

Tillbaka
Topp