• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Fanns en låg förhoppning att denna 13.33z skulle gå under radarn, men icke
Screenshot_20230419_141936_Tradera.jpg

Ja, tidigare 13.33 är monopusher och sen kom 13.33 med flyback på de senare varianterna, som sedermera blev den klassiska 13zn.

Det roliga med 13.33 är att det är en av de tidigaste armandskronograferna
Kul info.! Ser ut att ta väldigt smalt band men det är väl typiskt för vissa riktigt tidiga armbandsur. Verket såg riktigt vackert ut :)!

Alltså jag vill ju ändå nämna denna som fler än jag måste haft koll på. Bjöd men halvhjärtat då jag var säker på att någon skulle lägga en storslägga. Slutade förvånandsvärt prisvärt, tycker jag. Eller vad säger ni?? Clamshell-boett, tjusig tavla, visare etc. Borde vara ett Venus 175 kanske?

Senast ändrad:
Alltså jag vill ju ändå nämna denna som fler än jag måste haft koll på. Bjöd men halvhjärtat då jag var säker på att någon skulle lägga en storslägga. Slutade förvånandsvärt prisvärt, tycker jag. Eller vad säger ni?? Clamshell boett, tjusig tavla, visare etc. Borde vara ett Venus 175 kanske?

Spanade också på den där! Skulle tippa på Landeron 148 snarare än Venus 175. Med tanke på det så blev den billig, men inte tokbillig;-)

Alltså jag vill ju ändå nämna denna som fler än jag måste haft koll på. Bjöd men halvhjärtat då jag var säker på att någon skulle lägga en storslägga. Slutade förvånandsvärt prisvärt, tycker jag. Eller vad säger ni?? Clamshell boett, tjusig tavla, visare etc. Borde vara ett Venus 175 kanske?

Glömde av den. :(

Flera sådana. ”Såklart får du buda så löser vi frakten i efterhand” :) :) :)

Edit: har då förklarat att jag inte KAN buda, och länkat dem till en ebayinstruktion om hur man gör.
Har själv varit med om detta och skickat och frågat om fraktkostnad till Sverige o.s.v. Men då flera gånger fått svar att de av ”skatte” skäl bara säljer inom landet. Då framförallt eBay Tyskland och säljare registrerat som företag.

Har löst problemet genom att be en bekant köpa och sen skicka det till mig i Sverige…

IMG_6322.jpeg

Är inte boetten på den där ganska förstörd? Tänker mest på hur grovt polerad den är om vi kollar på lugghålen. I övrigt håller jag med om att det är en väldigt fin tavla!

Edit: Menade inte att trycka ner klockan du ville buda på! Tänkte på kommentaren angående värdering. Tycker den blev dyr med boetten i åtanke. Har dock inte så bra koll på vad ett bra ex ska kosta med tavlan.

Tillbaka
Topp