Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad gick den för då?Fanns en låg förhoppning att denna 13.33z skulle gå under radarn, men icke
23Vad gick den för då?
Är det en "miss" då eller "för dyr"?Fanns en låg förhoppning att denna 13.33z skulle gå under radarn, men icke
Länka gärna auktionen, vill se denFanns en låg förhoppning att denna 13.33z skulle gå under radarn, men icke
Länka gärna auktionen, vill se den
Tack! Styr man en sådan kronograf från kronan eller?LONGINES CHRONOGRAPH
Utropspris: 100 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-04-19 14:19:48. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Ja, tidigare 13.33 är monopusher och sen kom 13.33 med flyback på de senare varianterna, som sedermera blev den klassiska 13zn.Tack! Styr man en sådan kronograf från kronan eller?
Kul info.! Ser ut att ta väldigt smalt band men det är väl typiskt för vissa riktigt tidiga armbandsur. Verket såg riktigt vackert ut !Ja, tidigare 13.33 är monopusher och sen kom 13.33 med flyback på de senare varianterna, som sedermera blev den klassiska 13zn.
Det roliga med 13.33 är att det är en av de tidigaste armandskronograferna
Tycker denna gick oväntat billigt. Har velat ha en svarttavlad Suverän ett tag. Detta kanske inte är en en Suverän? Men fin!
Fynd för den som köpte! Jag glömde bort den; utan minsta tvekan en Suverän!Håller med, väldigt trevligt vintageskick på den. Hade nästlat sig förbi mina bevakningar dessutom.
Kom tvåa på denna idag. Ångrar verkligen att jag inte budade högre... Lätt att vara efterklok
Ja verkligen.. Håller helt med.Nej… Segt!
Tycker uppriktigt att dessa är skitcoola!
Spanade också på den där! Skulle tippa på Landeron 148 snarare än Venus 175. Med tanke på det så blev den billig, men inte tokbillig;-)Alltså jag vill ju ändå nämna denna som fler än jag måste haft koll på. Bjöd men halvhjärtat då jag var säker på att någon skulle lägga en storslägga. Slutade förvånandsvärt prisvärt, tycker jag. Eller vad säger ni?? Clamshell boett, tjusig tavla, visare etc. Borde vara ett Venus 175 kanske?
50-tals klocka med tidtagning
Utropspris: 99 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-10-15 10:35:34. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Spanade också på den där! Skulle tippa på Landeron 148 snarare än Venus 175. Med tanke på det så blev den billig, men inte tokbillig;-)
Jag är absolut inte säker, men det känns bättre att tänka att den förmodlingen är jätteful inuti;-)Ja, mycket möjligt, men jag är inte helt säker. Skulle gärna sett den öppnad.
Glömde av den.Alltså jag vill ju ändå nämna denna som fler än jag måste haft koll på. Bjöd men halvhjärtat då jag var säker på att någon skulle lägga en storslägga. Slutade förvånandsvärt prisvärt, tycker jag. Eller vad säger ni?? Clamshell boett, tjusig tavla, visare etc. Borde vara ett Venus 175 kanske?
50-tals klocka med tidtagning
Utropspris: 99 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-10-15 10:35:34. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Har löst problemet med ett artigt meddelande ett par gånger. Värt ett försök om du inte testat.Blir trött på att så många ebaysäljare inte fattar hur man lägger till internationell frakt - vilket stoppar bud från Sverige.
Flera sådana. ”Såklart får du buda så löser vi frakten i efterhand”Har löst problemet med ett artigt meddelande ett par gånger. Värt ett försök om du inte testat.
Har själv varit med om detta och skickat och frågat om fraktkostnad till Sverige o.s.v. Men då flera gånger fått svar att de av ”skatte” skäl bara säljer inom landet. Då framförallt eBay Tyskland och säljare registrerat som företag.Flera sådana. ”Såklart får du buda så löser vi frakten i efterhand”
Edit: har då förklarat att jag inte KAN buda, och länkat dem till en ebayinstruktion om hur man gör.
Jag har fått svar att det inte går att ändra efter att någon lagt bud.Flera sådana. ”Såklart får du buda så löser vi frakten i efterhand”
Edit: har då förklarat att jag inte KAN buda, och länkat dem till en ebayinstruktion om hur man gör.
Synd på Aureolen!Blir trött på att så många ebaysäljare inte fattar hur man lägger till internationell frakt - vilket stoppar bud från Sverige.
Hur kan de värdera en sån till 8000:-, står de så högt? Det är väl ingen "officer" heller?Lite bitter över att jag inte slog till, men var inte rätt timing helt enkelt. Hamnade den här?
Hur kan de värdera en sån till 8000:-, står de så högt? Det är väl ingen "officer" heller?
Varför skulle en Officer gå dyrare än en Suverän - på lika villkor?Hur kan de värdera en sån till 8000:-, står de så högt? Det är väl ingen "officer" heller?