• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

tdn-dk

Panerai
Vad säger folk om denna? Är sugen på något tunnt med integrerad länk. Spontant känns baksidan fel på något sätt, men överlåter detta till de som är mer kunniga! :)

@tdn-dk @Aurum @Rozzy @NiklasArvid kanske vet? :)
Screenshot_2017-08-20-22-39-41.png
Screenshot_2017-08-20-22-39-44.png

https://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/vintage-details/20590/
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hej!

Jag har en underbar 1175-länk liggandes till min Speedmaster men saknar korrekta ändlänkar, (nr 640). Är det någon vänlig, skicklig själ som vet hur jag kan få fatt i sådana eller åtminstone maximera min möjlighet? Känns som jag sökt på alla ställen men utan är lyckas. Har vi någon gedigen Speedmasterräv som kan hjälpa mig?

/D
Om du inte har samma OCD som oddboy nedan kanske du kan överväga de andra alternativen för endlänk?

IMG_7487.PNG

https://omegaforums.net/threads/omega-1175-with-640-endlinks.50354/
 

Diogenes

Cartier
Hej!
Tack för ditt svar!

För min del så har jag inga problem med 640-ändlänken men den passar inte på min 1175 (eller också är jag helt urbota korkad och får inte kläm på hur det ska passa). Såg dessutom när jag surfade runt att den "inte" ska passa på 1175. Vad missar jag?
 

Diogenes

Cartier
Om du inte har samma OCD som oddboy nedan kanske du kan överväga de andra alternativen för endlänk?

IMG_7487.PNG

https://omegaforums.net/threads/omega-1175-with-640-endlinks.50354/

Hej!
Tack för ditt svar!

För min del så har jag inga problem med 640-ändlänken men den passar inte på min 1175 (eller också är jag helt urbota korkad och får inte kläm på hur det ska passa). Såg dessutom när jag surfade runt att den "inte" ska passa på 1175. Vad missar jag?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hej!
Tack för ditt svar!

För min del så har jag inga problem med 640-ändlänken men den passar inte på min 1175 (eller också är jag helt urbota korkad och får inte kläm på hur det ska passa). Såg dessutom när jag surfade runt att den "inte" ska passa på 1175. Vad missar jag?
Jag har inte så bra koll men regga konto på Omegaforums och följ upp i den tråden så får du nog svar av någon Omega-ninja.
 

Psykel

Patek
Har du inga bättre bilder på tavlan, skarpa sådana?! Nästan omöjligt att säga något om tavlan med suddiga bilder.
Tycker mig ändå se en radium-bränna av visarna kl 11.54. Det ser ju ärligt ut.
Traderaauktion, det var vad som fanns tyvärr. Men när jag jämför med en del andra Rolex 6022 på google så ser den ju bra ut. Texten ser jämn och centrerad ut, och minut/sekund railen ser bra ut. Det är precis nån sån här udda Eolex jag är ute efter, så om den inte skenar i pris så ska jag nog försöka hugga den! :D
Edit: Lumen ser bra ut också, tycker jag. Plupparna ser inte ut att vara omgjorda enligt mitt otränade öga. Rätta mig gärna om jag har fel!
 

DrKlocka

Audemars
Hej
Funderar på att köpa en omega klocka från 1953, och jag funderar är denna klocka värd 5000 eller om det finns liknande för mindre kanske tillockmed lite mer sällsynta isåfall. Tycker det är lite småroligt med lite okända ureverk.
Länk;http://www.tradera.com/item/190118/273919900/super-fin-vintage-ur-omega
Skulle undvika den. 5000 är dyrt för en Omega med tvättad urtavla. Ingen bild på verket heller, bådar inte jättebra.
Du hittar en finare för mindre pengar om du letar runt.
 

Rulle

Audemars
Vad är en omega constellation 168.010 värd på ett ca ?
Ca 1965-6 enligt säljaren
modellen med halvt dold krona
Bild från säljaren nedan

tapatalk_1503339203128.jpeg

Har fått ett bud och sen är frågan om det är bra nog eller ej !

@tdn-dk @Aurum @Rozzy mm
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
Är detta en redial eller bara jag som är okunnig ?
Automatic texten ser lite skum ut
Dock är tavlan litta möglig ! Haha
Screenshot_20170821-203334.png
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej
Funderar på att köpa en omega klocka från 1953, och jag funderar är denna klocka värd 5000 eller om det finns liknande för mindre kanske tillockmed lite mer sällsynta isåfall. Tycker det är lite småroligt med lite okända ureverk.
Länk;http://www.tradera.com/item/190118/273919900/super-fin-vintage-ur-omega

Ett allmänt tips är om man är osäker på vissa prisnivåer som nytillkommen på ett område kan jag se en fördel i att studera nätauktioner då man får lite inblick i "värdet" åtminstone för stunden, något som många frågar efter. Det kan man om inte annat i bästa fall lära en del av. Därmed inte sagt priserna på dessa blir särskilt fördelaktiga alltid och det varierar mycket, men de här fasta annonserna går ju att hugga till med vad som helst utan särskild förankring alls.

Den här aktuelle säljaren det länkas till verkar utmärka sig för att göra just det både ofta och regelbundet. Dessutom är denne säljares beskrivningar återkommande aktivt vilseledande, fulla av rena påhitt. Något jag tagit upp här tidigare.
 
Senast ändrad:
Topp