marlun
Guld
Tackar! Den är från -78Tavlan är absolut en mk1. Riktigt trevlig tavla och visare, vad är det för årtal? Gällande insert borde det rimligen vara ett serviceinsert, som i sig kan vara tidensligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Den är från -78Tavlan är absolut en mk1. Riktigt trevlig tavla och visare, vad är det för årtal? Gällande insert borde det rimligen vara ett serviceinsert, som i sig kan vara tidensligt.
Hej ni. Ställt massa ströfrågor innan om olika klockor. Spretigt är minst sagt ordet just nu då jag håller på och bestämmer mig för vad nästa lilla vän i samlingen ska bli. Sugen på äldre sub av något slag. Tudors äldre dito tycker jag är väldigt trevliga. Finns tex en 76100 på uretvintage men där jag skulle behöva hjälp av er för att hitta fallgropar på. Ser att den har blivit polerad såklart men övrigt som ni tycker sticker ut. Vill betona att jag verkligen är på nybörjar nivå så all hjälp mottages tacksamt i lärande syfte.
Armband och spänne är som synes inte orginal. De vill ha ca 37 för den.
Tack! Vad får man ge för ett ok insert?Har kollat på den själv.
Priset är lite högt då den kommer utsn länk och insertet är högst troligen ett serviceinsert (men kan ha fel där).
Annars tycker jag den ser bra ut
Tack! Vad får man ge för ett ok insert?
Utbytesbakboett/boett? (Står ref 165.0024 i kaplans beskrivning) är det en watchco?Vad är er uppfattning om denna SM300? Vad är ”rimligt” slutpris i förhållande till skick?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3287/vara/1383504
Tack på förhand!
Tycker det är ganska dyrt. Någon slags kromboett (budget) och ganska brukar vara ganska tråkiga verk i dem.Åsikter kring denna sicura? Pris ca 2,5k...ok lr vad säger ni? Kastar även med en helvetiskt för 1,2k!
Tacksam för svar
- Det är några underliga "prickar" i tavlan som i övrigt är fin. Ska du köpa så begär returrätt på det uret. Om inte det erbjuds leta vidare. Det är snudd på omöjligt att säga om vissa tavlor blivit ommålade med utgångspunkt från ofta dåligt upplösta bilder. Därav returrätt.Hej, tänkte fråga om lite råd från er experter om den här
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-600-från-67-på-bor-länk.82265/
Lite sugen på den, men vill göra mig varse att allt är reko.
Tror ni tavlan blivit ommålad eller är det orginal?
Tack för ditt svar!- Det är några underliga "prickar" i tavlan som i övrigt är fin. Ska du köpa så begär returrätt på det uret. Om inte det erbjuds leta vidare. Det är snudd på omöjligt att säga om vissa tavlor blivit ommålade med utgångspunkt från ofta dåligt upplösta bilder. Därav returrätt.
Ser bra ut, skulle dock vilja se boetten rakt från sidan så man ser höjden på bandhornen. De skapades inte perfekta vad jag vet men ogillar skarpt när man ser nedslipningen av ovankanten.Någon som kan uttala sig om skicket på den här 18238? Tänker främst på polering, mitt öga är för otränat för att avgöra.
Tack så mycket för input! Får be säljaren om en sådan bild så återkommer jag när jag fått det.Ser bra ut, skulle dock vilja se boetten rakt från sidan så man ser höjden på bandhornen. De skapades inte perfekta vad jag vet men ogillar skarpt när man ser nedslipningen av ovankanten.
Ser väldigt skarp ut. Kolla bara så att den inte är nyhyvlad.Någon som kan uttala sig om skicket på den här 18238? Tänker främst på polering, mitt öga är för otränat för att avgöra.
Är tyvärr det jag misstänker, eftersom den ser så skarp ut. Väntar fortfarande på bilder som jag efterfrågade enligt ovanstående, så får vi se vad de kan säga om skicket.Ser väldigt skarp ut. Kolla bara så att den inte är nyhyvlad.
Vad menar du? Spelar väl ingen roll om den är nypolerad så länge resultatet är bra?Ser väldigt skarp ut. Kolla bara så att den inte är nyhyvlad.
Det är väl individuellt. Personligen föredrar jag alltid orört, så länge inget är förstört eller i akut behov av en uppfräschning.Vad menar du? Spelar väl ingen roll om den är nypolerad så länge resultatet är bra?
Orepad och opolerad dd? Kan du inte se om den är polerad eller ej känns hela lite löjligt. Att opolerathysterin existerar beror på att allt för många fulpolerar. Tycker man skall se till objektet i sig och inte dra in personliga värderingar och modeord.Det är väl individuellt. Personligen föredrar jag alltid orört, så länge inget är förstört eller i akut behov av en uppfräschning.
Däremot har det väl en enorm påverkan på pris huruvida den är i det skicket som orörd eller som nypolerad?
Köper det du sägerOrepad och opolerad dd? Kan du inte se om den är polerad eller ej känns hela lite löjligt. Att opolerathysterin existerar beror på att allt för många fulpolerar. Tycker man skall se till objektet i sig och inte dra in personliga värderingar och modeord.
Enorm prisskillnad om man inte kan avgöra om en dussinrolle den är polerad eller ej? Skulle inte tro det nej.
Uppföljning. Fått lite fler bilder. Vad tror du?Ser bra ut, skulle dock vilja se boetten rakt från sidan så man ser höjden på bandhornen. De skapades inte perfekta vad jag vet men ogillar skarpt när man ser nedslipningen av ovankanten.
Mycket fint skick tycker jag. Ser ju NOS ut på studiobilderna.Uppföljning. Fått lite fler bilder. Vad tror du?
Uppföljning. Fått lite fler bilder. Vad tror du?
Håller med om att den ser riktigt fin och skarp ut. Dock inte NOS. Övre högra bandhornet ser lite rundare ut. Dock inget som skulle hindra mig.Mycket fint skick tycker jag. Ser ju NOS ut på studiobilderna.
Mycket fint skick tycker jag. Ser ju NOS ut på studiobilderna.
Håller med om att den ser riktigt fin och skarp ut. Dock inte NOS. Övre högra bandhornet ser lite rundare ut. Dock inget som skulle hindra mig.
Det ser jag inte?Håller med om att den ser riktigt fin och skarp ut. Dock inte NOS. Övre högra bandhornet ser lite rundare ut. Dock inget som skulle hindra mig.
Är riktigt fin, har själv inte haft referensen utan bara den äldre 18038an och den kan vara lite fetare i boetten. Enda jag kan anmärka på, som iofs inte riktigt syns på alla bilder är det jag nämnde tidigare, ovansidan av bandhornen. Du ser det jag menar på bilden där den ligger i timegraphern, ser det ut som nedre högra bandhornet är lite nedslipat. Du ser dock även detta på ur som påstås och kan vara opolerade. Jag hade tagit för givet att den varit lätt polerad, men det ser bra ut enligt mig. Har du sett en bild när länken hänger fritt? Ser tight ut men kan vara trevligt att veta hur tight om man lägger dessa pengar.Uppföljning. Fått lite fler bilder. Vad tror du?
Ber om en sådan bild också, men tycker den ser rätt tight ut från bilderna även om det är svårare att avgöra. Tack igen för hjälpen, det är guld värt!Är riktigt fin, har själv inte haft referensen utan bara den äldre 18038an och den kan vara lite fetare i boetten. Enda jag kan anmärka på, som iofs inte riktigt syns på alla bilder är det jag nämnde tidigare, ovansidan av bandhornen. Du ser det jag menar på bilden där den ligger i timegraphern, ser det ut som nedre högra bandhornet är lite nedslipat. Du ser dock även detta på ur som påstås och kan vara opolerade. Jag hade tagit för givet att den varit lätt polerad, men det ser bra ut enligt mig. Har du sett en bild när länken hänger fritt? Ser tight ut men kan vara trevligt att veta hur tight om man lägger dessa pengar.
Kanske blev lurad sv bilden, men tycker det övre högra bandhornet känns mindre spetsigt. Som sagt tycker jag oavsett helheten ser grymt bra utDet ser jag inte?