Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte vara så där bra om inte ”allt” är nytt!
Grunden kan mycket väl vara en -69:a, dock har den fått en hel del ”uppiffning” i form av tavla, boettlock mm.Kan inte vara så där bra om inte ”allt” är nytt!
Vad sitter det för verk i den?
@BoEtt eller @Sebastard den här kan väl inte vara från -69?
Ja, visst känns det som att det eventuellt kan vara en gammal boett och verk i botten och en massa utbytta/ andra delar!Grunden kan mycket väl vara en -69:a, dock har den fått en hel del ”uppiffning” i form av tavla, boettlock mm.
Ja, visst känns det som att det eventuellt kan vara en gammal boett och verk i botten och en massa utbytta/ andra delar!
Måste finnas nån annan speedy istället?!
Tack för hjälpen!
De byter ju lite folk på det där företaget. Verkar som de använder det som att någon kanske har försökt tvätta tavlan? Ofta fel även det däremot så det är oklart.
De byter ju lite folk på det där företaget. Verkar som de använder det som att någon kanske har försökt tvätta tavlan? Ofta fel även det däremot så det är oklart.
Nu när jag tittat på den kan det hända att man fyllt i markeringar? Tex kl 12?Tack. Renoverad är det nya skadad kanske! Du ser inte ngt uppsåtligt oärligt på rak arm?
Sant, jäkla stor skillnad på bl.a. 2rna! Jaja, charmig är den ändå. Tack för input!Nu när jag tittat på den kan det hända att man fyllt i markeringar? Tex kl 12?
Jag behöver lite expertråd från er på här på klocksnack! Det gäller en vintage Omega 2849-1 som en vän tänkt köpa. Är det fulursvarning eller inte? Jag tänker framför allt på "Calendar"-typsnittet och så hittar jag ingen klocka med likadana markeringar på urtavlan vid en snabb googling. Ursäkta för bildkvalitén, det är allt jag har att gå på
Tavlan är ommålad, som du själv skriver är typsnittet för "calender" helt fel, och resten av texten se inte heller bra ut.
Men visst är det någon tillverkare som har använt sig av ett ”calendar” som ser ut som detta?
Känner igen det som bara den, men kan inte riktigt placera det.
Har sett typsnittet på en del äldre Certina DS vill jag minnas.Men visst är det någon tillverkare som har använt sig av ett ”calendar” som ser ut som detta?
Stämmer! Där var det!Har sett typsnittet på en del äldre Certina DS vill jag minnas.
Tavlan är ommålad, som du själv skriver är typsnittet för "calender" helt fel, och resten av texten se inte heller bra ut.
Men visst är det någon tillverkare som har använt sig av ett ”calendar” som ser ut som detta?
Möjligt, men jag har aldrig sett det på en Omega.
Har sett typsnittet på en del äldre Certina DS vill jag minnas.
Stämmer! Där var det!
Tråkig tavla, sen tillkommer väl både tull och moms när du handlar från Norge? Hade letat efter något annat för den slanten.Hej KS!
Håller på att hjälpa min bror med sin första vintageomega, skulle dock behöva lite hjälp med denna.
Tackar för all hjälp!
Är boetten verkligen från fyrtiotalet? Stilen ser mycket yngre ut. Referensen som står i boettlocket, ref 2900-7, tycks inte stämma överens med klockan när du googlar för referensklockor. Pläterring är inte jättekul heller. Stay away.Hej KS!
Håller på att hjälpa min bror med sin första vintageomega, skulle dock behöva lite hjälp med denna.
Tackar för all hjälp!
Precis det som jag behövde hjälp att se, tackar!Är boetten verkligen från fyrtiotalet? Stilen ser mycket yngre ut. Referensen som står i boettlocket, ref 2900-7, tycks inte stämma överens med klockan när du googlar för referensklockor. Pläterring är inte jättekul heller. Stay away.
Märkligt att man skulle ha bytt till en äldre tavla men det ser ju onekligen lite ut som gilt. Om den inte bara är smutsig? Har du bättre bilder?Har fått möjligheten att köpa en 1675 från -77, med vad som verkar vara antingen en äldre gilt tavla eller nyare service tavla, cert medföljer.
Enligt annonsen står de att det är möjligtvis en service tavla, dom vet inte mer.
Vad tro ni om tavlan?
Vad är rimligt för den här skönheten?
Tack på förhand för er hjälp.
Märkligt att man skulle ha bytt till en äldre tavla men det ser ju onekligen lite ut som gilt. Om den inte bara är smutsig? Har du bättre bilder?
Swiss märkningen var också något jag reagerade på. @Per kanske kan bringa lite klarhet?Tyvärr har jag inga bättre foton. Den stora frågan... varför sätta in en äldre tavla och dessutom gilt tavla. Har aldrig sett en SWISS utan chapter ring eller PCG förut, men har läst att de ska existera.
Swiss only gilt utan chapterring är från 63/64 och har oftast underline. Extremt ovanlig historia om den är rätt. Värd ett sexsiffrigt belopp lös i hyggligt skick.Swiss märkningen var också något jag reagerade på. @Per kanske kan bringa lite klarhet?
Well.. Den ser korrekt ut bortsett från insertet. Tavlan är lite trött men dessa åldras ofta så här.Hej på er, står här med min daytona 116520, full sett, i ett bra skick.. min älskling, klockan jag ägt längs av alla 678 klockor jag fått äran att bära. Av misstag stötte jag på denna skönhet.. 5513 från ca -66, jag blev kär vid första ögon kast och funderar starkt på att sälja av min daytona för att köpa denna.. frågan är vad ska jag se till att kolla på vid köp ? Har inte mycket erfarenhet av äldre klockor.. all hjälp uppskattas..
fint exemplar du visar upp ! .. den jag kollar på har en matt tavla och är ifrån -66 enligt säljaren (18xxxx serie nr) .. kom dessa med detta armband då ? (älskar looken med nitarna)Well.. Den ser korrekt ut bortsett från insertet. Tavlan är lite trött men dessa åldras ofta så här.
Här kan du se min som är blank.
https://www.instagram.com/p/BqPY3NyHX5i/