Jag tycker det borde skilja mer än 5k i pris på de här prisnivåerna. Sedan vad de ska kosta vet jag inte.
Ok så du tänker att den dyrare ändå inte är ett så mkt bättre skick trots allt, eller vad menade du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det borde skilja mer än 5k i pris på de här prisnivåerna. Sedan vad de ska kosta vet jag inte.
Eller att den billigare ska vara ännu billigare. Vet som sagt inte var de ska ligga men det bör skilja mer i pris än 5k mellan en bra och en skadad tavla. Sedan är det svårt att avgöra skicket utifrån dem bilderna.Ok så du tänker att den dyrare ändå inte är ett så mkt bättre skick trots allt, eller vad menade du?
Eller att den billigare ska vara ännu billigare. Vet som sagt inte var de ska ligga men det bör skilja mer i pris än 5k mellan en bra och en skadad tavla. Sedan är det svårt att avgöra skicket utifrån dem bilderna.
Den ser riktig ut och i gott skick. Vad den är värd beror väl på hur mycket du vill ha den? Men 1500 borde vara ok?Vad tros om denna? Och hur långt är det rimligt att hänga med?
Tror kronan är fel men ser vettig ut i boett spontant. Kan väl inte veta om allt är reko på en bild utan info men inget säger mig ngt annat. Jag hade iaf förutsatt det om jag bjöd på en auktion tex. Värde kke 7k om den funkar?Vad säger ni om denna? Gillar patinan på tavlan men ser den okej ut förövrigt? Vad är ett rimligt pris?
Ja den ska ticka och gå men vet inte hur väl. Saknar ju sekundvisare också som kan vara svårt att hitta som matchar hyfsat. Ska suga på det.Tror kronan är fel men ser vettig ut i boett spontant. Kan väl inte veta om allt är reko på en bild utan info men inget säger mig ngt annat. Jag hade iaf förutsatt det om jag bjöd på en auktion tex. Värde kke 7k om den funkar?
Oj det missade jag. Om den inte är väldigt billig hade jag hoppat. Kommer fler tillfällenJa den ska ticka och gå men vet inte hur väl. Saknar ju sekundvisare också som kan vara svårt att hitta som matchar hyfsat. Ska suga på det.
Ja jag hoppar den nog faktiskt. Säljaren vill ha 8k men går säkert att klämma ner lite, men inväntar hellre ett bättre ex.Oj det missade jag. Om den inte är väldigt billig hade jag hoppat. Kommer fler tillfällen
Ser även ut att sakna sekundvisartappen?Ja jag hoppar den nog faktiskt. Säljaren vill ha 8k men går säkert att klämma ner lite, men inväntar hellre ett bättre ex.
Ja, slog till och fick den för 1300!Den ser riktig ut och i gott skick. Vad den är värd beror väl på hur mycket du vill ha den? Men 1500 borde vara ok?
Någonting tror jag inte stämmer. Borde enligt mig vara märkt "Prince Oysterdate". Samt referensen stämmer nog inte med en svart tavla. Se bilder från broschyr jag har från 1985...Är lite sugen på denna: https://klocksnack.se/threads/prisbump-x2-tudor-prince-date.130365/
Är det ommålad tavla på den eller några andra konstigheter vad ni kan se?
Tackar!Någonting tror jag inte stämmer. Borde enligt mig vara märkt "Prince Oysterdate". Samt referensen stämmer nog inte med en svart tavla. Se bilder från broschyr jag har från 1985...
Tycker den ser bra ut.Vad tror ni om tavlan på denna? Vad jag ser så ser den kosher och orörd ut. Dock är väl priset rätt högt men men
https://www.tradera.com/item/401425956
Släng upp en bild, troligtvis ett vanligt dussin/postorderur. Incabloc är ett stötskyddssystem, inte en modell av klocka.Hej! Snöar in mig på vintage klockor allt vad jag hinner, och märket Newton har kommit emot, modell "Incabloc" (?) med riktigt fräsch blå tavla, kanske 60-70tal. Jag undrar om det finns någon som vet något om märket i fråga, då det är väldigt svårt att hitta något på nätet. Tackar på förhand!
Mvh Johannes
Nja tillverkaren... Nu vet jag inget särskilt om just denna men sannolikt finns heller inget särskilt att veta.Jo, tänker också i de svängarna att knappast något av värde i sig men kul att veta mera om tillverkarn! Ja, okej, lär oss direkt lite mera
Jag hade nog letat på EBay. Finns nog en hel del nere i Tyskland. Du vet att de tillverkades i forna Östtyskland och har snarlik kvalité som ryska klockor? I och med namnet som förknippas med dagens Glashütte brukar de vara ganska överprisade.Hej! Er det noen som har et tips til hvor man kan finne Glashutte Spezichron?
Verkar vara mycket som är renoverat också. Den ovan ser lite tveksam ut.Jag hade nog letat på EBay. Finns nog en hel del nere i Tyskland. Du vet att de tillverkades i forna Östtyskland och har snarlik kvalité som ryska klockor? I och med namnet som förknippas med dagens Glashütte brukar de vara ganska överprisade.