Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det tycker jag.Ser denna Suverän okej och original ut?
Ref 2400, cal 302T
Kan lysmassan verkligen vara så här ojämn från fabrik?Det tycker jag.
Lysmassan kanske är ifylld på sifforrna men det är snudd på standard.
Vet ej. Förmodligen inte. Därav att den kanske är ifylld. Den rör sig en del men antagligen inte så mycket.Kan lysmassan verkligen vara så här ojämn från fabrik?
Aha, du menade så. Då är jag med.Vet ej. Förmodligen inte. Därav att den kanske är ifylld. Den rör sig en del men antagligen inte så mycket.
Med nästan standard menar jag att det är väl det vanliga att den är ifylld.Aha, du menade så. Då är jag med.
Ja det tycker jag. Ca 7 kanske är lagom. Notera att boetten är kromad och att det är avskavt på sina ställen. En nyare med TAG på tavlan har rostfri boett och bättre kvalitet, men tavlan på denna är ju trevligare.Jag är sugen på en gammal Heuer-dykare i de lite mindre storlekarna.
Är den här väldigt överprisad enligt er som kan?
https://www.chrono24.se/heuer/profe...--id14858353.htm?checkoutId=2478121&showAll=1
Det tycker jag.
Lysmassan kanske är ifylld på sifforrna men det är snudd på standard.
Kan lysmassan verkligen vara så här ojämn från fabrik?
Reagerade också på lysmassan på siffrorna, ska enligt säljaren lysa som de ska under UV-lampa. Men det kanske ändå inte är hela världen på ett annars väldigt fint exemplar?Med nästan standard menar jag att det är väl det vanliga att den är ifylld.
Ja, den modernare boetten är att föredra. Dock tycker jag att de här gamla heuer är väldigt charmiga. Nåja, får hålla ögonen öppna.Ja det tycker jag. Ca 7 kanske är lagom. Notera att boetten är kromad och att det är avskavt på sina ställen. En nyare med TAG på tavlan har rostfri boett och bättre kvalitet, men tavlan på denna är ju trevligare.
Någon duktig som skulle kunna göra en legitcheck på en omega klocka. Skulle uppskattas otroligt mycket! Tack i förhand
Okej, här kommer länk till posten https://www.blocket.se/annons/skane/omega_seamaster_professional_300_2255_80_00/90511114 för att se bilder. Kan även skicka filmer om det behövs!Det är bara att posta bilder och info, det är det forumet är till för.
fastnade lite på bilden på det nyservade verket, min urmakare skulle porta mig om jag skulle visa det och påstå nyservat..Tittar lite efter min första vintage-klocka.
Har fastnat lite för den här Omegan.
Omega Constellation från 1966 i guld/stål.
Referens 168.004, cal. 561. Nyservad.
Något man bör tänka på? Vad kan vara ett rimligt pris att erbjuda för en klocka i detta skicket och modellen?
Tacksam för svar!
Edit: Ska tillägga att det är ett eftermarknads läderband på klockan och originalspännet är inte med.
Eww ja Det var inte grannt. Har köpt några ur på Tradera som påstås vara nyservat men som ser ut som ett grustag på insidan. Finns det så slarviga/slappa urmakare?fastnade lite på bilden på det nyservade verket, min urmakare skulle porta mig om jag skulle visa det och påstå nyservat..
Finns ju inget som säger att det är utfört av utbildad urmakare. Antingen är den inte servad eller så är det utfört av någon hobbytjomme.Eww ja Det var inte grannt. Har köpt några ur på Tradera som påstås vara nyservat men som ser ut som ett grustag på insidan. Finns det så slarviga/slappa urmakare?
Ja det är antagligen så det ligger till. Konstigt att plocka itu något men inte rengöra när man ändå är igång.Finns ju inget som säger att det är utfört av utbildad urmakare. Antingen är den inte servad eller så är det utfört av någon hobbytjomme.
Jag är sugen på en gammal Heuer-dykare i de lite mindre storlekarna.
Är den här väldigt överprisad enligt er som kan?
https://www.chrono24.se/heuer/profe...--id14858353.htm?checkoutId=2478121&showAll=1
Jag har ägt ett antal Tag Heuer Pro 1000, både wolf of Wall Street och two tone. Dom går fortfarande att hitta till vettig peng.Är det nått på Chrono som inte är det? Skämt och sido här är en som sålts här på ks för nått år sen. Men de har nog blivit populärare sen dess och kan ha gått upp i pris. Vill du komma ner i pris så är de senare modellerna märkta med Tag lite billigare, brukar gå runt 5. Förutom då 'wolf of wall street' klockan, suck...
https://klocksnack.se/threads/heuer-200-m-pro-vintagedykare.73879/
Bara att hålla ut! Lägg bevakningar på auktionssidorna, lägg en köpesannons här på KS... Bara att ha lite tålamod.Är intresserad av att köpa en Tag Heuer 1000 Wolf of Wall Street. Men är ju omöjligt att hitta en suck
Hej! Jag behöver hjälp att hitta rätt oysterlänk till min air King 5520. Har varit på jakt ett tag utan några framsteg, någon som har koll på ref & endlinks till denna eller i bästa fall har en att sälja