• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Ja och snart kan de sova tillsammans under Regnbågsbron.
Vi fick tyvärr dåliga nyheter från veterinären,men några månader till får vi ha henne hos oss förhoppningsvis

20221129_152214.jpg
 
Usch så hemskt och trist. Är det njurarna som inte orkar riktigt längre?
Vi trodde det då hon dricker kopiösa mängder med vatten och kissar varje timme
Numer endast flaskvatten då mitt källvatten inehåller lite salt ifrån avhärdaranläggningen.

Men dåliga njurvärden trots sina snart 21år hade hon inte. Då gjordes ultraljudsundersökning som visade på en tumor I urinblåsan.

Veterinarian tyckte inte hennes livskvalitet var såpass dålig att tiden var inne,utan sålänge hon äter bra,går på lådan,är social så kontrolleras tumörtillväxten månadsvis.
Och blir hon sämre,ja då är hennes tid slut tyvärr

20221219_120906.jpg
 
Vi trodde det då hon dricker kopiösa mängder med vatten och kissar varje timme
Numer endast flaskvatten då mitt källvatten inehåller lite salt ifrån avhärdaranläggningen.

Men dåliga njurvärden trots sina snart 21år hade hon inte. Då gjordes ultraljudsundersökning som visade på en tumor I urinblåsan.

Veterinarian tyckte inte hennes livskvalitet var såpass dålig att tiden var inne,utan sålänge hon äter bra,går på lådan,är social så kontrolleras tumörtillväxten månadsvis.
Och blir hon sämre,ja då är hennes tid slut tyvärr

20221219_120906.jpg
Väldigt tråkigt att höra. Usch.
 
Jag har haft homeoffice idag och min kära katt har legat, likt en säl med matkoma, på rygg och sovit precis hela dagen. Tänkte föreviga detta med ett foto men då bestämde hon sig för:

1. Vakna
DSC07504.jpg


2. Sätta sig med tungan ute och planlöst titta ut genom fönstret. Detta är inte fångat “in the moment” utan hon satt såhär tills jag gick. Som om hon visste vad jag försökte göra :)
DSC07516.jpg
 
Jag har haft homeoffice idag och min kära katt har legat, likt en säl med matkoma, på rygg och sovit precis hela dagen. Tänkte föreviga detta med ett foto men då bestämde hon sig för:

1. Vakna
DSC07504.jpg


2. Sätta sig med tungan ute och planlöst titta ut genom fönstret. Detta är inte fångat “in the moment” utan hon satt såhär tills jag gick. Som om hon visste vad jag försökte göra :)
DSC07516.jpg
Tungan ute beror på att katten glömmer att dra in den, vårt lilla Smulis har knappt några tänder så den hänger utanför lite titt som tätt.
 
Tillbaka
Topp