• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

När är det mat?

20230414_144909.jpg
 
Så har flytt från hus till lägenhet inträffat. En utekatt har fått lov att bli innekatt. Och efter två månader kan konstateras att det nog inte är en så bra ide. Åtminstone inte med denna kattan. Hon far omkring, givetvis mitt i natten mellan 02-05 och krafsar på alla fönsterrutor, balkongdörren och jamar så högt att man blir tokig. Helt omöjligt att sova även om man stänger dörren om sig. Hon skall ut, till varje pris.

Någon som har några bra tips? Försöker givetvis aktivera kattan med lek osv. Balkongen är inte ett alternativ för den är helt i betong, även räcket, dvs kan inte fästa något nät utan att köra slagborr i konstruktionen vilket inte värden uppskattar.
Jag börjar få slut på all ork och energi då man aldrig får sova (jfr småbarn som håller en vaken 3 timmar mitt i natten varje natt) och överväger att lämna bort henne till någon som kan ge ett bättre hem. Det skär oerhört i hjärtat men jag vet inte vad jag annars skall ta mig till. Hon är ju världens snällaste katt annars.

Alla tips uppskattas.
 
Så har flytt från hus till lägenhet inträffat. En utekatt har fått lov att bli innekatt. Och efter två månader kan konstateras att det nog inte är en så bra ide. Åtminstone inte med denna kattan. Hon far omkring, givetvis mitt i natten mellan 02-05 och krafsar på alla fönsterrutor, balkongdörren och jamar så högt att man blir tokig. Helt omöjligt att sova även om man stänger dörren om sig. Hon skall ut, till varje pris.

Någon som har några bra tips? Försöker givetvis aktivera kattan med lek osv. Balkongen är inte ett alternativ för den är helt i betong, även räcket, dvs kan inte fästa något nät utan att köra slagborr i konstruktionen vilket inte värden uppskattar.
Jag börjar få slut på all ork och energi då man aldrig får sova (jfr småbarn som håller en vaken 3 timmar mitt i natten varje natt) och överväger att lämna bort henne till någon som kan ge ett bättre hem. Det skär oerhört i hjärtat men jag vet inte vad jag annars skall ta mig till. Hon är ju världens snällaste katt annars.

Alla tips uppskattas.
Jag googlade på ”how to adapt your outdoor cat to indoor”

Här är en länk med tipps:

 
Jag googlade på ”how to adapt your outdoor cat to indoor”

Här är en länk med tipps:

Tyckte jag hade koll på de bitarna med aktivering men visst, jag kan kanske göra ännu mer. Vi får se om det blir bättre med ännu mer variation med leksakerna. Men samtidigt har vi ju redan över tid provat en hel del och hon gillar ju bara att jaga laserpekaren. Men vi gör ett ryck till. 👍👍👍
 
Jag börjar få slut på all ork och energi då man aldrig får sova (jfr småbarn som håller en vaken 3 timmar mitt i natten varje natt) och överväger att lämna bort henne till någon som kan ge ett bättre hem. Det skär oerhört i hjärtat men jag vet inte vad jag annars skall ta mig till. Hon är ju världens snällaste katt annars.
Tror tyvärr det kommer bli svårt. Det går göra innekatt till utekatt men inte tvärtom. För kattens bästa så måste den ju trivas med omgivningen.
 
Tror tyvärr det kommer bli svårt. Det går göra innekatt till utekatt men inte tvärtom. För kattens bästa så måste den ju trivas med omgivningen.
Jo. Jag har börjat misstänka att det är enklare åt ena än andra hållet. Det är ju en sak när man vet vad man går miste om och inte. Alternativt måste jag hitta ett annat boende, typ marklägenhet i lugnt område eller så. Eller åtminstone en lägenhet med en vettig balkong som man kan näta in.
 
Tillbaka
Topp