• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Endusima

Panerai
2-Faktor
Katten gillar inte alls AC:n
IMG_20230629_161617.jpg
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Jag passar mina föräldrarna hus och katt ett par dagar. Lisa som katten heter går det definitivt inte någon nöd på. De serverar henne nämligen ett litet kokt torskblock varje dag, som komplement till kattmaten och egna fångster.
Lisa förväntar sig att fisken serveras lagom till hon kommer in efter morgonrundan dvs. runt halv tio. Är den inte färdig när hon kommer in så vill hon bli utsläppt igen och kommer sedan tillbaka 5-10min senare dvs. så att man får en ny chans att göra rätt. Det är den nu 13-åriga rutinen.

Idag var jag iväg på förmiddagen och under dagen. Därför blev det inte någon fisk serverad i förmiddags... 😱
Kan väl säga att Lisa väldigt tydligt påminde mig om att hon inte fått sin fisk och att det var prio ett när jag väl kom tillbaka. 😂

20230701_194623.jpg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag passar mina föräldrarna hus och katt ett par dagar. Lisa som katten heter går det definitivt inte någon nöd på. De serverar henne nämligen ett litet kokt torskblock varje dag, som komplement till kattmaten och egna fångster.
Lisa förväntar sig att fisken serveras lagom till hon kommer in efter morgonrundan dvs. runt halv tio. Är den inte färdig när hon kommer in så vill hon bli utsläppt igen och kommer sedan tillbaka 5-10min senare dvs. så att man får en ny chans att göra rätt. Det är den nu 13-åriga rutinen.

Idag var jag iväg på förmiddagen och under dagen. Därför blev det inte någon fisk serverad i förmiddags... 😱
Kan väl säga att Lisa väldigt tydligt påminde mig om att hon inte fått sin fisk och att det var prio ett när jag väl kom tillbaka. 😂

20230701_194623.jpg
🤣 Så jävla bortskämd katt 😂
Men djur är så sköna sådär med sina rutiner och personligheter.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag passar mina föräldrarna hus och katt ett par dagar. Lisa som katten heter går det definitivt inte någon nöd på. De serverar henne nämligen ett litet kokt torskblock varje dag, som komplement till kattmaten och egna fångster.
Lisa förväntar sig att fisken serveras lagom till hon kommer in efter morgonrundan dvs. runt halv tio. Är den inte färdig när hon kommer in så vill hon bli utsläppt igen och kommer sedan tillbaka 5-10min senare dvs. så att man får en ny chans att göra rätt. Det är den nu 13-åriga rutinen.

Idag var jag iväg på förmiddagen och under dagen. Därför blev det inte någon fisk serverad i förmiddags... 😱
Kan väl säga att Lisa väldigt tydligt påminde mig om att hon inte fått sin fisk och att det var prio ett när jag väl kom tillbaka. 😂

20230701_194623.jpg


Husdjur ska man skämma bort! Alla våra kissar är extremt bortskämda här hemma. :-D
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
🤣 Så jävla bortskämd katt 😂
Men djur är så sköna sådär med sina rutiner och personligheter.
Ja jag kan inget annat än att hålla med. Har även framfört till mina föräldrar att hon kanske inte behöver få fisk varje dag, men de viker sig inte på den punkten. Lisa ska ha sin fisk. 😄

Men hon är en jättego katt och enkel att ha att göra med.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag passar mina föräldrarna hus och katt ett par dagar. Lisa som katten heter går det definitivt inte någon nöd på. De serverar henne nämligen ett litet kokt torskblock varje dag, som komplement till kattmaten och egna fångster.
Lisa förväntar sig att fisken serveras lagom till hon kommer in efter morgonrundan dvs. runt halv tio. Är den inte färdig när hon kommer in så vill hon bli utsläppt igen och kommer sedan tillbaka 5-10min senare dvs. så att man får en ny chans att göra rätt. Det är den nu 13-åriga rutinen.

Idag var jag iväg på förmiddagen och under dagen. Därför blev det inte någon fisk serverad i förmiddags... 😱
Kan väl säga att Lisa väldigt tydligt påminde mig om att hon inte fått sin fisk och att det var prio ett när jag väl kom tillbaka. 😂

20230701_194623.jpg
Husdjur ska man skämma bort! Alla våra kissar är extremt bortskämda här hemma. :-D
Klart man ska skämma bort dem, jag slår torsken med hästlängder. Vår katt får gåslever, bellota skinka, Gruyère och grönmögelost. (inte dagligen men när vi käkar det ska han oxå ha 😂)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Klart man ska skämma bort dem, jag slår torsken med hästlängder. Vår katt får gåslever, bellota skinka, Gruyère och grönmögelost. (inte dagligen men när vi käkar det ska han oxå ha 😂)


Heh du tar det till en ny nivå ^^
Våra får bara kattmat. Visar de tecken på att tröttna på en sort, köper vi däremot nya som de får prova.
Vi ger dem kattgodis varje gång vi har varit ute (2-3 ggr/d), och innan läggdags.
Kattgodis efter kloklippning, rumptvätt osv.
Ok, ovan kanske inte är att skämma bort? :)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Heh du tar det till en ny nivå ^^
Våra får bara kattmat. Visar de tecken på att tröttna på en sort, köper vi däremot nya som de får prova.
Vi ger dem kattgodis varje gång vi har varit ute (2-3 ggr/d), och innan läggdags.
Kattgodis efter kloklippning, rumptvätt osv.
Ok, ovan kanske inte är att skämma bort? :)
Konstigt att kattgodis är så gott, när katten är mätt o inte käkar sin vanliga mat kan man ge honom godis och det gluffsar han då i sig som om det inte finns ngn morgondag.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fy attans vad jag saknar dig min stora lilla KOMPIS ❤️😿.

Idag är det två år sedan du lämnade in handduken och tog vägen upp till Katthimlen!

Tänker på dig ofta och väntar på att du ska krypa upp i min famn och borra in ditt söta lilla huvud under hakan på mig och sätta klona i ryggen på än 😻😸

IMG_5384.jpeg
 

BRATTÅS

Panerai
Fy attans vad jag saknar dig min stora lilla KOMPIS ❤️😿.

Idag är det två år sedan du lämnade in handduken och tog vägen upp till Katthimlen!

Tänker på dig ofta och väntar på att du ska krypa upp i min famn och borra in ditt söta lilla huvud under hakan på mig och sätta klona i ryggen på än 😻😸

IMG_5384.jpeg
Ni kommer att träffas.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Då får väl jag ge mig in i matchen också då, siktar på pallplats i alla fall…
Våra katter får 5 st handskalade räkor varje dag. Det låter ju inte så mycket tills man räknar på det. 5 X 2 X 365 = 3650 räkor om året. 😂🤣

IMG_2209.jpeg

Inte varje dag men har vi räkor i maten så får dom sin beskärda del. Idag t ex blir det stekt ris med räkor och bacon till lunch ... :hungry:
Ebbe & Tella 2023-07-14 (räkor).jpg
 
Topp