• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Väntar snällt på sin frukostgodis
IMG_5878.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vi har valt att klippa navelsträngen och låta Stina få ränna fritt i området. För en vecka sedan fick vi vår GPS-sändare fr. Tractive. Fungerar förvånansvärt bra och det är väldigt intressant att kunna se i mobilen hur vår katt rör sig… eller snarare sitter och tittar…

Igår fyllde hon även 1 år - stor tisse nu
IMG_8744.jpeg
IMG_0415.jpeg
 

Mr.Chang

Audemars
Vi har valt att klippa navelsträngen och låta Stina få ränna fritt i området. För en vecka sedan fick vi vår GPS-sändare fr. Tractive. Fungerar förvånansvärt bra och det är väldigt intressant att kunna se i mobilen hur vår katt rör sig… eller snarare sitter och tittar…

Igår fyllde hon även 1 år - stor tisse nu
IMG_8744.jpeg
IMG_0415.jpeg
Funkar även med Airtag, mycket lättare och billigare.
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Vår svarta honkatt förklarar vänligt men bestämt att detta är hennes revir för grannens hankatt 💪
DSC00565.jpg

Hörde “ljud” från trädgården och tog mig en titt och hittade de såhär, blev inget slagsmål utan efter att ha lekt arga-leken ett tag gav den vita katten upp och begav sig.
 

FlipSwede

Audemars
Det är med tungt hjärta och tårarna rinnande jag väntar på att veterinären ska öppna.
Angel ska få gå över Regnbågsbron och vara fri från sina plågor och sjukdom.

Jag har kommit till insikt över hur själviskt det är av mig att ha henne här när likvskvaliteten har försämrats så mycket de sensate dagarna bara för att jag inte vill vara ensam.

Vila I fria älskade Ängel-Katt.

20230524_130922.jpg
 

Ådi

Cartier
2-Faktor
Det är med tungt hjärta och tårarna rinnande jag väntar på att veterinären ska öppna.
Angel ska få gå över Regnbågsbron och vara fri från sina plågor och sjukdom.

Jag har kommit till insikt över hur själviskt det är av mig att ha henne här när likvskvaliteten har försämrats så mycket de sensate dagarna bara för att jag inte vill vara ensam.

Vila I fria älskade Ängel-Katt.

20230524_130922.jpg

Jag lider med dig, vet hur vidrigt det är.
 

BRATTÅS

Panerai
Det är med tungt hjärta och tårarna rinnande jag väntar på att veterinären ska öppna.
Angel ska få gå över Regnbågsbron och vara fri från sina plågor och sjukdom.

Jag har kommit till insikt över hur själviskt det är av mig att ha henne här när likvskvaliteten har försämrats så mycket de sensate dagarna bara för att jag inte vill vara ensam.

Vila I fria älskade Ängel-Katt.

20230524_130922.jpg
Vi vet att det måste hända, men det är lika hemskt ändå. Lider med dig.
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Det är med tungt hjärta och tårarna rinnande jag väntar på att veterinären ska öppna.
Angel ska få gå över Regnbågsbron och vara fri från sina plågor och sjukdom.

Jag har kommit till insikt över hur själviskt det är av mig att ha henne här när likvskvaliteten har försämrats så mycket de sensate dagarna bara för att jag inte vill vara ensam.

Vila I fria älskade Ängel-Katt.

20230524_130922.jpg
Nej fy vad hemskt och trist. En superstjärna är hon ju här på tråden! Kommer att saknas av oss alla.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det är med tungt hjärta och tårarna rinnande jag väntar på att veterinären ska öppna.
Angel ska få gå över Regnbågsbron och vara fri från sina plågor och sjukdom.

Jag har kommit till insikt över hur själviskt det är av mig att ha henne här när likvskvaliteten har försämrats så mycket de sensate dagarna bara för att jag inte vill vara ensam.

Vila I fria älskade Ängel-Katt.

20230524_130922.jpg
Beklagar verkligen. Det är ett så otroligt tufft och jobbigt beslut att behöva ta. Hoppas ni får/fick ett fint avslut 🐾
 

FlipSwede

Audemars
Beklagar verkligen. Det är ett så otroligt tufft och jobbigt beslut att behöva ta. Hoppas ni får/fick ett fint avslut 🐾
Tack!

Ja det blev ett fint avsked både före och hos veterinären.

Och tänk. Trots moln på himlen så sken solen på den plats jag valde för att begrava henne.
Och vad är bättre för en gammal katt än solsken och värme?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tack!

Ja det blev ett fint avsked både före och hos veterinären.

Och tänk. Trots moln på himlen så sken solen på den plats jag valde för att begrava henne.
Och vad är bättre för en gammal katt än solsken och värme?

Beklagar att du var tvungen att ta beslutet, men om ett djur mår dåligt och inget finns att göra är det viktigt att sätta djuret först och inte sin egen önskan om att ha det kvar. Trist men du gjorde helt rätt!

Både Ebbe och Tella beklagar sorgen och delar saknaden av deras amerikanska släkting.
Ebbe 2023-05-27.jpg
Tella 2023-05-27.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det är med tungt hjärta och tårarna rinnande jag väntar på att veterinären ska öppna.
Angel ska få gå över Regnbågsbron och vara fri från sina plågor och sjukdom.

Jag har kommit till insikt över hur själviskt det är av mig att ha henne här när likvskvaliteten har försämrats så mycket de sensate dagarna bara för att jag inte vill vara ensam.

Vila I fria älskade Ängel-Katt.

20230524_130922.jpg

Tomheten är brutal. Lider med dig. Men verkligen strongt att ta det svåra beslutet.
 
Topp