• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
När den lille har slocknat då vågar sig gamlingen fram för att lukta lite.

20230827_194634.jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Den här kallar vi för Luki.
För ca 10 år sedan passade vi sambons brors katt medan de skulle flytta till andra sidan jorden. Den katten hette Lukas och hade av deras dotter fått smeknamnet Luki. Vi blev snabbt förtjusta i den katten och det var tråkigt när de kom för att hämta honom några månader senare, så vi köpte en egen och döpte den till Luki 🤣🤙 katten är en sorrelfärgad Abessinier.
1691932859578208262179840525306.jpg
20230813_100849.jpg
20230525_052745.jpg
20230813_154633.jpg
Otroligt random fråga:
Det är inte ditt kort va?!
IMG_7310.jpeg

Sitter i en testmiljö på jobbet och hittade att nån lagt upp ett kort på sin katt.. tänkte direkt ”jag känner igen den där katten..” det är inte samma va?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tråkiga nyheter...
Vår adoptivkatt har fått cancer i munnen.
Han dreglade ovanligt mycket den senaste tiden, hade sämre aptit och tappade en hel del muskelvikt. Tänkte mer att det var åldern som började göra sig påmind. Salivera brukar han göra när man klappar honom så det var inte jättekonstigt tyckte vi. Förlora muskler brukar äldre göra men på honom gick det ganska fort ; Sovtuta har han alltid varit men trots inaktivt liv hade han väldigt kraftiga halsmuskler, kraftigt byggd generellt.
Men sammantaget började vi misstänka att något inte stod rätt till i samband med att min fru hittade en hård knöl under hakan för några dagar sedan.

Förloppet är tydligen väldigt snabbt.
Han ska få vara med oss en natt till (fått långverkande smärtstillande) men imorgon får han somna in.

Känns så overkligt. Han hade äntligen gjort sig hemmastadd och betraktat oss som sin husse och matte och blivit väldigt barnslig och t om klängig och så händer det här...

Krama era pälsbebisar så mkt ni kan. Det kan gå fort...

Hos veterinären för undersökning.

IMG_20230911_213108.jpg
 

FlipSwede

Audemars
Tråkiga nyheter...
Vår adoptivkatt har fått cancer i munnen.
Han dreglade ovanligt mycket den senaste tiden, hade sämre aptit och tappade en hel del muskelvikt. Tänkte mer att det var åldern som började göra sig påmind. Salivera brukar han göra när man klappar honom så det var inte jättekonstigt tyckte vi. Förlora muskler brukar äldre göra men på honom gick det ganska fort ; Sovtuta har han alltid varit men trots inaktivt liv hade han väldigt kraftiga halsmuskler, kraftigt byggd generellt.
Men sammantaget började vi misstänka att något inte stod rätt till i samband med att min fru hittade en hård knöl under hakan för några dagar sedan.

Förloppet är tydligen väldigt snabbt.
Han ska få vara med oss en natt till (fått långverkande smärtstillande) men imorgon får han somna in.

Känns så overkligt. Han hade äntligen gjort sig hemmastadd och betraktat oss som sin husse och matte och blivit väldigt barnslig och t om klängig och så händer det här...

Krama era pälsbebisar så mkt ni kan. Det kan gå fort...

Hos veterinären för undersökning.

IMG_20230911_213108.jpg
Det var väldigt ledsamt att höra.
Jag var iallafall förberedd på att Angel's tid var påväg att ta slut långt innan jag tvingades ta beslutet.

Angel skickar dig/er en huvudbump från andra,sidan Regnbågsbron

20230418_153116.jpg
 
Topp