• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Tar igen oss efter lite utforskning i en byrå i gästrummet
20230925_131037.jpg

20230925_130540.jpg
 
Stackars Bulleglufsen, han har gått och blivit hård i lilla magen! Vi har försökt att massera den, men vi har inte fått igång den!

Tydligen ska messmör göra susen, om inte så blir det att köpa laxeringsmedel…


IMG_8818.jpeg

IMG_8811.jpeg
Stackarn! Vi fick tipset om att köra laktulos till våran 1-åring från veterinären nyss. Han har varit sjuk i drygt 1 vecka men nu börjar han härja inomhus igen. Helt galen! Skönt!😃
IMG_7944.jpeg
edit: han har varit helt under isen i drygt 1 vecka. Nu börjar vi känna igen skruttet! Han har haft feber och inte ätit på 5 dagar. Blodprov var bra! Röntgen var bra och veterinärens obligatoriska kläm-grej var bra.
Nu verkar stollekatten vara tillbaka! ❤️
 
Senast ändrad:
Vi fick hämta hem Bulleglufsen igår kväll! Och det var fantastiskt och se vilken skillnad det var på katten på bara ett dygn!

Jag åkte ju in med han för han hade hård mage och svårt att göra nummer 2.

Dom tog ju ett flertal prover på han, alla såg bra ut, förutom att han hade något förhöjda värden på njurarna!

Dom petade i han dropp, fick igång magen, såg att han gick på toan, där han gjorde det han skulle och att han åt mat själv!

Det var en enorm känsla när tjejen som ringde upp berättade att han var klar för att hämtas! Så var det sjukt kul när hon berättade att pratade/jamade hela tiden!

Då sa jag att det var glada nyheter och att han garanterat är sitt vanliga jag igen!

Ja fy SATAN det var några mindre roliga timmar, men nu är du hemma GUBBEN. Och det är jag och Los Tantos tacksamma för!

IMG_8914.jpeg
IMG_8918.jpeg
IMG_8919.jpeg
IMG_8927.jpeg
IMG_8926.jpeg
IMG_8928.jpeg
IMG_8930.jpeg
 
Senast ändrad:
Vi fick hämta hem Bulleglufsen igår kväll! Och det var fantastiskt och se vilken skillnad det var på katten på bara ett dygn!

Vi åkte ju in med han för han hade hård mage och svårt att göra nummer 2.

Dom tog ju ett flertal prover på han, alla såg bra ut, förutom att han hade något förhöjda värden på njurarna!

Dom petade i han dropp, fick igång magen, såg att han gick på toan, där han gjorde det han skulle och att han åt mat själv!

Det var en enorm känsla när tjejen som ringde upp berättade att han var klar för att hämtas! Så var det sjukt kul när hon berättade att pratade/jamade hela tiden!

Då sa jag att det var glada nyheter och att han garanterat är sitt vanliga jag igen!

Ja fy SATAN det var några mindre roliga timmar, men nu är du hemma GUBBEN. Och det är jag och Los Tantos tacksamma för!

IMG_8914.jpeg
IMG_8918.jpeg
IMG_8919.jpeg
IMG_8927.jpeg
IMG_8926.jpeg
IMG_8928.jpeg
IMG_8930.jpeg
Underbart. Tack för återkoppling. :)
 
HaHa! Min satt på tangentbordet så länge att datorn stängde ner precis innan teams möte…fick ta det på mobilen. Kollegorna tyckte detta var mycket lustigt. :)
 
Lite tråkiga nyheter idag tyvärr, i en av dom trevligaste trådarna på KS. Ebbe, med en månad kvar till 17 år, har idag lämnat jordelivet efter en kort tids sjukdom. Troligen en kombination av njursvikt och en lättare hjärnblödning. Med tanke på hur dåligt han verkade må dom sista dagarna var beslutet enkelt. Han var knappt ett år när han kom hem till oss och har alltså varit min trogna killkompis i familjen under 16 kärnfriska år, tills nu. Hoppas att du får det bra på andra sidan och vi saknar dig redan! :heart:

Det här är den sista bilden jag tog på honom för en annan tråd i fredags och det lär tyvärr inte bli flera, så i fortsättningen får ni nöja er med Tella.
IWC M 2023-09-29 (Ebbe).jpg
 
Senast ändrad:
Lite tråkiga nyheter idag tyvärr, i en av dom trevligaste trådarna på KS. Ebbe, med en månad kvar till 17 år, har idag lämnat jordelivet efter en kort tids sjukdom. Troligen en kombination av njursvikt och en lättare hjärnblödning. Med tanke på hur dåligt han verkade må dom sista dagarna var beslutet enkelt. Han var knappt ett år när han kom hem till oss och har alltså varit min trogna killkompis i familjen under 16 kärnfriska år tills nu. Hoppas att du får det bra på andra sidan och vi saknar dig redan! :heart:

Det här är den sista bilden jag tog på honom för en annan tråd i fredags och det lär tyvärr inte bli flera, så i fortsättningen får ni nöja er med Tella.
IWC M 2023-09-29 (Ebbe).jpg
Beklagar förlusten av en familjemedlem. Vet alltför väl hur det känns.
 
Lite tråkiga nyheter idag tyvärr, i en av dom trevligaste trådarna på KS. Ebbe, med en månad kvar till 17 år, har idag lämnat jordelivet efter en kort tids sjukdom. Troligen en kombination av njursvikt och en lättare hjärnblödning. Med tanke på hur dåligt han verkade må dom sista dagarna var beslutet enkelt. Han var knappt ett år när han kom hem till oss och har alltså varit min trogna killkompis i familjen under 16 kärnfriska år, tills nu. Hoppas att du får det bra på andra sidan och vi saknar dig redan! :heart:

Det här är den sista bilden jag tog på honom för en annan tråd i fredags och det lär tyvärr inte bli flera, så i fortsättningen får ni nöja er med Tella.
IWC M 2023-09-29 (Ebbe).jpg


Åh.. så tråkigt att höra. Han var ju en i gänget här i tråden. ♥️ Lider med dig / er.
 
...saknaden efter ett husdjurs bortgång tycks komma i vågor efter ett tag, men likväl är den lika intensiv när den väl kommer. Slår till med full kraft.

Jag går fortfarande, varje morgon, till sänghörnan där katten brukade ligga och krama honom. Kanske ska sluta med det.
Men jag tror inte på att undertrycka emotioner.
Svårt det där.

PXL_20230812_160214107.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg
IMG_20231004_095637.jpg
 
Lite tråkiga nyheter idag tyvärr, i en av dom trevligaste trådarna på KS. Ebbe, med en månad kvar till 17 år, har idag lämnat jordelivet efter en kort tids sjukdom. Troligen en kombination av njursvikt och en lättare hjärnblödning. Med tanke på hur dåligt han verkade må dom sista dagarna var beslutet enkelt. Han var knappt ett år när han kom hem till oss och har alltså varit min trogna killkompis i familjen under 16 kärnfriska år, tills nu. Hoppas att du får det bra på andra sidan och vi saknar dig redan! :heart:

Det här är den sista bilden jag tog på honom för en annan tråd i fredags och det lär tyvärr inte bli flera, så i fortsättningen får ni nöja er med Tella.
IWC M 2023-09-29 (Ebbe).jpg
Beklagar förlusten.
🌹
 
Lite tråkiga nyheter idag tyvärr, i en av dom trevligaste trådarna på KS. Ebbe, med en månad kvar till 17 år, har idag lämnat jordelivet efter en kort tids sjukdom. Troligen en kombination av njursvikt och en lättare hjärnblödning. Med tanke på hur dåligt han verkade må dom sista dagarna var beslutet enkelt. Han var knappt ett år när han kom hem till oss och har alltså varit min trogna killkompis i familjen under 16 kärnfriska år, tills nu. Hoppas att du får det bra på andra sidan och vi saknar dig redan! :heart:

Det här är den sista bilden jag tog på honom för en annan tråd i fredags och det lär tyvärr inte bli flera, så i fortsättningen får ni nöja er med Tella.
IWC M 2023-09-29 (Ebbe).jpg
beklagar förlusten, jag vet vilket helvete det är att gå igenom detta.
 
Tillbaka
Topp