• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Nu vart de bild bombning men hitta gammla foton på båda 2 😅 Vi börjar misstänka att de är stor fan som lärt henne denna eleganta sov position :p
20210321_112720.jpg
20201114_151649.jpg
20200625_180338.jpg


Omg vad söta!
 

St Maxime

KS Explorers Club
Kobe opererade bort 2 tänder igår efter olyckan vid jul. Nu äter han redan bättre och verkar inte längre ha ont 🙏
20220106_112849.jpg
Skönt att höra!! Han är otroligt fin Kobe. Hur gammal är han?

Vårt ”monster” tappade en av sina tänder när han bet vår son i pannan. Var en mjölktand och det det var under ömsesidig lek men sonen såg ganska överraskad ut😁
 

Reverso

Panerai
Jag har börjat undra om min katt i själva verket är en kanin utklädd till katt,

Han är ca 1 år gammal och det enda han vill äta är Friskies Junior och Whiskas i sås

Han har fått räkor, kyckling, färsk älgfärs direkt från skogen osv osv...även olika sorters Premium torrfoder

Noll intresse, han rör det inte. Är detta vanligt?
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Jag har börjat undra om min katt i själva verket är en kanin utklädd till katt,

Han är ca 1 år gammal och det enda han vill äta är Friskies Junior och Whiskas i sås

Han har fått räkor, kyckling, färsk älgfärs direkt från skogen osv osv...även olika sorters Premium torrfoder

Noll intresse, han rör det inte. Är detta vanligt?
katter kan vara väldigt speciella, min katt åt enbart torrfoder fram tills nyligen och har först nu börjat äta blötmat.

Det kanske kommer ju äldre han blir.
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Försökte ge vår katt lite rå köttfärs, som det rovdjur hon är, men icke. Det ska vara torrfoder eller kokt torsk.

Samtidigt som vi köper dyr kattmat utan spannmål så älskar hon havregryn. Det är nästan bättre än kattgodis. Nu får hon bara någon havregrynsflinga i månaden, men ändå. :)
 

kuma-kun

Audemars
Jag älskar katter men kan tyvärr inte ha nägon beroende på hur livet ser ut nu, mycket resande och allergi i familjen men hade katt som barn och
umgåtts mycket med dom senare hos släktingar på landet.
Min erfarenhet är att passar inte maten som ställs fram, förr fick dom rester och var glada med det, så får dom skaffa själva, råttor, fåglar eller en och annan ekorre.
Intressant nog åt dom inte snorgärs och när vi som unga var vid sjön och fiskade och fick en blandning av fiskar som finns Uppland, aborre, mört, brax o.s.v.
Man hällde ut en hög med fiskar på gräsmattan och kattorna åt upp precis allt fort som sjutton och fanns inte en fena kvar, utom snorgärsarna som var orörda.
"Min" katt hette Bull och trots att vi separerades när jag var 6 år för mer än 50 år sen kommer jag ihåg henne tydligt, världens bästa katt.
 

mario1971

Rolex
Jag letade igenom gamla foton och hittade den här - min norska skogkatt som heter Azim. Foto från 2006. Jag var med honom på utställningar, han fick snabbt titeln Champion. Min norska vägde 12 kg i toppform. Det var faktiskt en stor katt och tyvärr ganska aggressiv mot andra djur. Därav klarade jag bara ett fåtal uppvisningar, och i den första diskvalificerades han för aggression – han ville inte bli töjd av domaren till en pose i den s.k. hängande. Hundar och främmande katter på de närliggande tomterna hade ingen lätt passage med honom.
1641565839538.png
 

FlipSwede

Rolex
Min katt äter bara torrfoder format som trekanter, inget runt eller fyrkantigt.
Extremt udda djur och därför man älskar dom :)
Da ar vi nog slakt sager Angel.

Bruna bitar spottar hon ut pa golvet,medan de grona ats upp forst. Roda ater man pa natten...

Blotmat ska vara Vit fisk med tomater&ris....allt annat ratas. Varst av allt ar rakor i sas. Lamnas orort under hogljutt klagande pa dalig service.
Katter ar speciella allihop!

20210625_174444.jpg
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Den här lådan tycker Bonnie om att köra ner huvudet i och sedan ska vi peta in någon leksak i glappet mot golvet som hon grejar med från insidan av lådan.
Vi ställde undan den vid något tillfälle, men då gick hon och letade efter den och jamade lite olyckligt, så vi fick ställa tillbaka den igen.

20220111_170923.jpg

20220111_170745.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Den här lådan tycker Bonnie om att köra ner huvudet i och sedan ska vi peta in någon leksak i glappet mot golvet som hon grejar med från insidan av lådan.
Vi ställde undan den vid något tillfälle, men då gick hon och letade efter den och jamade lite olyckligt, så vi fick ställa tillbaka den igen.

20220111_170923.jpg

20220111_170745.jpg


Ja liksom, hur skulle ni gilla om man prompt tog bort era finmöbler?! :-D
 
Topp