• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

HaHa! Här kommer nästa favorit för både Rocky och Baloo : ihopknycklad post-it note!

41129ABB-2EF2-4BF0-8A6D-388CD8FA1DB9.jpeg

Eller hur! Så går man och köper dem dyra leksaker och de bryr sig noll efter 2 minuter. Men ihopskrynklade små pappersbitar däremot...

Efter att frugan tyckte att vår lilla lägenhet hade massa ledigt utrymme har nu kattflocken utökats (om än lite tillfälligt) från 5 till 7, så ett par av våra ”gamla” lägger beslag på en av klätterställningarna för att spana in de nyanlända…
24C37458-0FD8-4FF9-B769-6D820E68C493.jpeg

Kastrerar ni era hankatter?

Min katt är nu 13 månader och okastrerad. Han har mognat mentalt. Jag vet inte om jag har hjärta att kastrera honom, samtidigt tänker jag att han kommer plågas av att vara okastrerad då han inte har möjlighet att träffa en kvinnlig partner.

Fördelar?

Nackdelar?

Uppskattar tips och råd om vad jag ska göra!

Kastrerar ni era hankatter?

Min katt är nu 13 månader och okastrerad. Han har mognat mentalt. Jag vet inte om jag har hjärta att kastrera honom, samtidigt tänker jag att han kommer plågas av att vara okastrerad då han inte har möjlighet att träffa en kvinnlig partner.

Fördelar?

Nackdelar?

Uppskattar tips och råd om vad jag ska göra!
Ja, det är väl mer eller mindre ett måste att kastrera han katter (om du inte ska ha dem till avel). De mår bättre av det, blir lugnare, speciellt om de är innekatter och inte kan va ute och ränna. Är de ute och inte kastrerade är det istället risk att de drar (förutom att de garanterat kommer sätta kattungar till världen till vänster o höger). Dessutom är det väl väldigt troligt att han kommer börja markera revir (pissa ner dina soffor osv) om han inte kastreras.

mysigt!
Och är det en yachtmaster som kikar fram?

Stämmer alldeles utmärkt, riktigt trevlig klocka faktiskt!

Fler borde ha blåställ till sin Yachtmaster!

Hehe…ja kanske det, när den kom med blå tavla så blev det poppis ett tag. Det var i samma veva som jag bytte från platina!

Vi kommer vara jourhem för en dräktig Elsa fr.o.m ikväll och ett par månader framåt, dvs massa kattungemys i ett par månader :)

Låter fantastiskt mysigt, när jag träffade Semlan igår, så kände jag att man saknade tiden då man hade kattungar! Dom är ju så söta även om det kan gå lite för hett till ibland 😅

Tillbaka
Topp