• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

sevdah

Omega
2-Faktor
Offensivet kommer vi bli en ren marddröm att möta.
Bonke gjorde en riktigt bra match och fungerar bättre på den defensiva mittfältsplatsen än Rakip.
Backlinje och målvaktsspelet behöver bli bättre, tycker det tyvärr saknas spelförståelse.
Så länge vi gör fler mål än motståndarna så funkar det :cool:
Rieks gjorde det bra med. Berget däremot.......
Har alltid försvarat Marko, men kanske dags att titta på alternativ
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Vem är det som har bestämt att vi ska backa vid 1-0 ledningar. Dags att ta ”hem” i örat... piggt inhopp av Veljko dock.
 

Ahlgren_K

Omega
Rieks gjorde det bra med. Berget däremot.......
Har alltid försvarat Marko, men kanske dags att titta på alternativ
Hej Sevdah! Jag är också kritisk till Marko generellt, dock visar han upp just vad han är bra på i förarbetet till 1-0-målet. Sätter igång spelet väldigt kvickt med en mycket fint slagen boll på Nalic. Men som du antyder så är behöver han bli bättre på den kanske viktigaste uppgiften för en målvakt, att se till att bollen inte går in i mål.
 

Ahlgren_K

Omega
Hatten av för Gårdarna.
Bittert att se vår spelplan, uppställning och agerande.
Allsvenskan är lång.. som tur är.
Usch ja.. Enligt nån statistik var senaste gången vi blev så utspelade mot Real Madrid borta då vi förlorade med 8-0.. Det är under såna matcher man saknar en tränare som Åge som kunde förändra matchbilder. Kändes inte som att det fanns någon plan B igår, och faktumet att vårt försvar och målvakt inte håller tillräckligt hög klass kvarstår.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Usch ja.. Enligt nån statistik var senaste gången vi blev så utspelade mot Real Madrid borta då vi förlorade med 8-0.. Det är under såna matcher man saknar en tränare som Åge som kunde förändra matchbilder. Kändes inte som att det fanns någon plan B igår, och faktumet att vårt försvar och målvakt inte håller tillräckligt hög klass kvarstår.
+1 på den analysen. Saknar också en ledare och pådrivare på planen...
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Usch ja.. Enligt nån statistik var senaste gången vi blev så utspelade mot Real Madrid borta då vi förlorade med 8-0.. Det är under såna matcher man saknar en tränare som Åge som kunde förändra matchbilder. Kändes inte som att det fanns någon plan B igår, och faktumet att vårt försvar och målvakt inte håller tillräckligt hög klass kvarstår.
Som många gånger innan så konstanternas det igen att vår målvakt och försvaret inte håller MFF klass. Vi måste agera radikalt nästa fönster.

Rieks var osynlig - AC och Berget bara frustrerade.

Men det stora problemet är inställningen. Redan innan match så konstaterar AC i en intervju att en förlust inte är hela världen????

ATT GÅ FÖR SEGER ÄR ALLTID VÅRAT MÅL!

Hade himmelsblått varit ett land och jag den enväldiga diktatorn :) så hade bara den tanken resulterat att du inte får spela nästa match - att sedan säga det rakt ut i media = en månad övande att knyta skorna på bänken.
 

Ahlgren_K

Omega
Som många gånger innan så konstanternas det igen att vår målvakt och försvaret inte håller MFF klass. Vi måste agera radikalt nästa fönster.

Rieks var osynlig - AC och Berget bara frustrerade.

Men det stora problemet är inställningen. Redan innan match så konstaterar AC i en intervju att en förlust inte är hela världen????

ATT GÅ FÖR SEGER ÄR ALLTID VÅRAT MÅL!

Hade himmelsblått varit ett land och jag den enväldiga diktatorn :) så hade bara den tanken resulterat att du inte får spela nästa match - att sedan säga det rakt ut i media = en månad övande att knyta skorna på bänken.
Håller helt med. Malmö ska alltid gå för seger, sen finns det en poäng i att är det någon match man kan förlora 3 poäng, så är det Djurgården borta. MEN, att förlora på det sättet man gjorde i förrgår är oacceptapelt. En uddamålsförlust efter en jämn kamp hade jag kunnat köpa, men vi blev ju totalt överkörda. Ska inte få hända så länge vi spelar matcher i allsvenskan.
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Håller helt med. Malmö ska alltid gå för seger, sen finns det en poäng i att är det någon match man kan förlora 3 poäng, så är det Djurgården borta. MEN, att förlora på det sättet man gjorde i förrgår är oacceptapelt. En uddamålsförlust efter en jämn kamp hade jag kunnat köpa, men vi blev ju totalt överkörda. Ska inte få hända så länge vi spelar matcher i allsvenskan.
Totalt överkörda japp... vred mig i soffan :)

Men varför skulle matchen borta mot djurgården vara den man kan förlora? Vi har truppen till att vinna matchen. Sedan att man förlorar någon under serien är väl OK.. Men att mentalt känna ”är det någon vi kan förlora är det denna” fel inställning enligt mig
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Vi har utan tvekan den absolut bästa truppen i Allsvenskan.
Tyvärr har det rensats ut flera inofficiella ledare, här tänker jag på Rasmus och Behrang.
Marko känns som flera år från att vara första målvakt i MFF, saknar kilo och pondus
Anel är redan i Italien, Nielsen och Franz är bra komplement men inga direkta härförare.
AC och Rakip har aldrig fungerat tillsammans och när Ola är off så går AC högre upp i banan och blir en sämre spelfördelare.

Vi behöver få truppen att kämpa tillsammans och den behöver energi.
Vaska om rejält i nästa match,
In med Mathias istället för Marko, 11 kg mer ledarskap
Nielsen istället för Anel.
Aldrig Rakip som def mittfältare, bättre sätta in en junior.
Nalic istället för Ola

Sen ta enskilda samtal med varje spelare och berätta för dem att detta är Malmö och vi förlorar aldrig en match!
Ibland händer det att vi släpper in ett mål mer än motståndaren men vi förlorar aldrig en match!!!
 

Ahlgren_K

Omega
Totalt överkörda japp... vred mig i soffan :)

Men varför skulle matchen borta mot djurgården vara den man kan förlora? Vi har truppen till att vinna matchen. Sedan att man förlorar någon under serien är väl OK.. Men att mentalt känna ”är det någon vi kan förlora är det denna” fel inställning enligt mig
Jag är helt enig! Menar bara att om Djurgården borta är en av de man förlorar under säsongen, så är det mer acceptabelt än att torska mot t.ex Mjällby på hemmaplan. Men givetvis ska inställningen vara vinst oavsett om vi möter DIF borta eller MAIF hemma.
 

Frourez

Omega
Vi har utan tvekan den absolut bästa truppen i Allsvenskan.
Tyvärr har det rensats ut flera inofficiella ledare, här tänker jag på Rasmus och Behrang.
Marko känns som flera år från att vara första målvakt i MFF, saknar kilo och pondus
Anel är redan i Italien, Nielsen och Franz är bra komplement men inga direkta härförare.
AC och Rakip har aldrig fungerat tillsammans och när Ola är off så går AC högre upp i banan och blir en sämre spelfördelare.

Vi behöver få truppen att kämpa tillsammans och den behöver energi.
Vaska om rejält i nästa match,
In med Mathias istället för Marko, 11 kg mer ledarskap
Nielsen istället för Anel.
Aldrig Rakip som def mittfältare, bättre sätta in en junior.
Nalic istället för Ola

Sen ta enskilda samtal med varje spelare och berätta för dem att detta är Malmö och vi förlorar aldrig en match!
Ibland händer det att vi släpper in ett mål mer än motståndaren men vi förlorar aldrig en match!!!
Du glömde min favorit, Lewicki. En kille som har extremt hög lägsta nivå. Presterar alltid, arbetsmoral.

Hur ser de ut med tillgängliga tränare? JDT med" silent treatment", som mot Rasmus är inte en fungerande ledarstil.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Du glömde min favorit, Lewicki. En kille som har extremt hög lägsta nivå. Presterar alltid, arbetsmoral.

Hur ser de ut med tillgängliga tränare? JDT med" silent treatment", som mot Rasmus är inte en fungerande ledarstil.
Älskar Lewicki, en krigare som aldrig slutar kämpa, han skulle jag vilja i förlängningen se i en mittbacksroll.

JDT är jag högst tveksam till. Han verkar förlita sig mycket på "sina" grabbar och talangerna får bara korta inhopp.
Ser egentligen ingen skillnad på den fronten jämfört med hur det var under Rösler.

Ingen aning om hur det ser ut med tillgängliga tränare.
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Älskar Lewicki, en krigare som aldrig slutar kämpa, han skulle jag vilja i förlängningen se i en mittbacksroll.

JDT är jag högst tveksam till. Han verkar förlita sig mycket på "sina" grabbar och talangerna får bara korta inhopp.
Ser egentligen ingen skillnad på den fronten jämfört med hur det var under Rösler.

Ingen aning om hur det ser ut med tillgängliga tränare.
Kan hålla med att det ser tveksamt ut från utsidan med JDT. Men vad händer på insidan??

Tycker dock att vi ska behålla honom, blir oseriöst att byta tränare varje år. Vi måste bygga på kontinuitet
 

Frourez

Omega
Älskar Lewicki, en krigare som aldrig slutar kämpa, han skulle jag vilja i förlängningen se i en mittbacksroll.

JDT är jag högst tveksam till. Han verkar förlita sig mycket på "sina" grabbar och talangerna får bara korta inhopp.
Ser egentligen ingen skillnad på den fronten jämfört med hur det var under Rösler.

Ingen aning om hur det ser ut med tillgängliga tränare.

Kan hålla med att det ser tveksamt ut från utsidan med JDT. Men vad händer på insidan??

Tycker dock att vi ska behålla honom, blir oseriöst att byta tränare varje år. Vi måste bygga på kontinuitet
För mig räcker det att Rasmus och Berra fick lämna på det sättet. Det speglar en organisation som tyvärr inte håller klass. JDT är ansiktet utåt och bör sköta det mycket bättre. Även om Z är känslig att prata om, så har Janne Andersson hanterat den cirkusen 1000ggr bättre än vad JDT gjorde mot veteranerna.

Nu när Julian Nagelsmann tar över Bayern så visar de på att tränare av klass har inte med ålder att göra eller gamla spelarmeriter. Om Daniel Kindberg kan hitta Graham Potter så ska fan MFF kunna hitta bättre än JDT.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Kan hålla med att det ser tveksamt ut från utsidan med JDT. Men vad händer på insidan??

Tycker dock att vi ska behålla honom, blir oseriöst att byta tränare varje år. Vi måste bygga på kontinuitet

För mig räcker det att Rasmus och Berra fick lämna på det sättet. Det speglar en organisation som tyvärr inte håller klass. JDT är ansiktet utåt och bör sköta det mycket bättre. Även om Z är känslig att prata om, så har Janne Andersson hanterat den cirkusen 1000ggr bättre än vad JDT gjorde mot veteranerna.

Nu när Julian Nagelsmann tar över Bayern så visar de på att tränare av klass har inte med ålder att göra eller gamla spelarmeriter. Om Daniel Kindberg kan hitta Graham Potter så ska fan MFF kunna hitta bättre än JDT.
Kan hålla med om att sparka JDT hade varit kontraproduktivt gällande kontinuiteten.

Tolkar jag Behrangs och Rasmus uttalande/agerande rätt så visar JDT's ledarskap och kommunikationskompetens på stora brister.
Spelare/medarbetare gör inte så i en organisation med ett tydligt och kommunikativt ledarskap.

Vi får hoppas att Daniel och JDT hade ett "konstruktivt" samtal igår :cool:
 

Benjamin1910

Cartier
3C61E6E3-EB85-4526-A499-B5CF87413AC5.jpeg

ingenting imponerande. Men första gången jag såg laget idag sedan vi vann gruppen på parken 2019!
 

Ahlgren_K

Omega
3C61E6E3-EB85-4526-A499-B5CF87413AC5.jpeg

ingenting imponerande. Men första gången jag såg laget idag sedan vi vann gruppen på parken 2019!
Shit va kul! :) Även om det inte var den roligaste matchen igår, trots vinst, så avundas jag dig!

Fortsatt oroväckande att vi släpper in så mycket mål, men tror tyvärr det kommer fortsätta så länge vi inte värvar nytt till försvaret och får tillbaka Johan i målet.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Det här kommer bli en kärv säsong.
Kul offensiv men jösses vad det saknas någon som styr upp försvaret.
Onödigt spännande idag.
Tyvärr har vi ingen ledare där bak och detta problemet har vi haft ända sedan Rasmus skickades upp på läktaren och Dahlin blev skadad.
Nu är Dahlin tillbaka och han är vad jag tror en viktig pusselbit till ett stabilare försvarsspel.
Han är duktig på styra upp backarna men frågan är hur snabbt kommer man våga få honom i spel.
En skada till i axeln så är nog tyvärr karriären slut.
Fram tills dess hade jag provat sätta in Mathias Nilsson,. Han är inte lika talangfull som Marko men några centimeter längre, 11kg tyngre, spelat bra i U21-laget och duktig på att styra backarna verbalt.
Vagic's inhopp var riktigt bra och förhoppningsvis tar han Rakips defensiva plats.

Så in med Nilsson istället för Marko , in med Vagic istället för Rakip och ut med Toivonen och sätt in vem fan som helst.
Då tror ja vi har en liten chans mot AIK, det har vi inte nu.
 

Simpatico

Rolex
Kanske den bästa halvleken i år.
Underbart att se AC i "sin" roll. Snabb, kreativ och lagom grinig.
Colak levererar och boostar sitt självförtroende, helt perfekt.
Tyvärr ett billigt mål så nog Marko får ta på sig, Dahlin får gärna ta tillbaka posten så fort det går.
Då Marko blandar och ger för mycket.
Kort uppehåll till Ellos matchen som bonus.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Kanske den bästa halvleken i år.
Underbart att se AC i "sin" roll. Snabb, kreativ och lagom grinig.
Colak levererar och boostar sitt självförtroende, helt perfekt.
Tyvärr ett billigt mål så nog Marko får ta på sig, Dahlin får gärna ta tillbaka posten så fort det går.
Då Marko blandar och ger för mycket.
Kort uppehåll till Ellos matchen som bonus.
+1
Blir tufft för Toivonen att få tillbaka sin plats :)
Gött, Colak är en klassisk måltjuv. Kanske inte den snabbaste men fan vad han kommer leverera.
Har varit mycket kritisk mot Marko och tycker han steppat upp lite i de senaste matcherna men ska bli skönt att få se Dahlin mellan stolparna :p
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Fan vad fint att det finns en MFF- tråd på KS! Missat detta helt.

Kan inte fatta att vi ligger på andra plats utan att ha hållit nollan en enda gång. Svagheten i försvaret kommer i längden inte vägas upp av offensiven. Särskilt inte om vi säljer Anel i sommar.
 

Tobbelerone

Omega
2-Faktor
Frustrerande att se deras oförmåga att skapa vassa lägen, och visst, är medveten om att en utvisning slänger om matchbilden och ibland kan försvåra när motståndarna parkerar bussen men att det inte skapas fler skarpa lägen på mål är frustrerande.

Satt förövrigt på solsidan utan solskydd vilket resulterade i ett tomatrött ansikte och plastsitsen genomsvettiga shorts! :p
 
Topp