• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

Såja första steget tagit i kvalet. Mycket skönt även om det var långt ifrån "klapp å klang" spel.
Svajjig domare enligt mitt intryck. Fult spel och får hålla tummarna för AC att det var lindrigt.
Colak går från klarhet till klarhet. Hoppas det rullar på tills i Dec och Danne öppnar kontot och löser klausulen.
Lär bli HJK med Halsti i nästa. Hade man gärna sett på plats.

Po plats⭐💙⭐
IMG_20210721_202053.jpg

Svårt avundsjuk.
Sjung för mig med.
Från läktaren så var jag väldigt imponerad av Colak, han letar hela tiden lägen, kanske inte den snabbaste anfallen som finns men det verkar kvitta fullständigt.
Bonke, OL och AC fungerar ruggigt bra ihopa på mittfältet, tyvärr gav inte Helsingfors AC så mycket utrymme, bussen var parkerad framför målet.
Kanske viktigast av allt är att Dahlin står i målet, den pondusen han utstrålar har gett laget ett lyft.
Lite synd att vi släpper in målet.

Delar din uppfattning från soffan hemma.
Gillar Colak skarpt, man får lite vad man betalar för i den prisklassen.
Håller en tumme för att lönekraven inte är alltför stora för MFF och att vi löser optionen efter nästa match.
Riktigt kul att se Bonke nu med mer självförtroende som letar offensiva pass istället för sida eller hem som innan.
Oskar är alltid en klippa och Faxe ja vad skall man säga. Axlat rollen som Kapten för skutan.
Dahlin är ju alltid Dahlin och det är stora handskar att fylla för Marko, men en bra förebild.
Gillar även byterna igår som JDT gjorde.
Känns som vi går vidare.

Instämmer i det ni skriver innan till fullo.. Det jag saknade igår och även i tidigare matcher är att vi måste bli bättre på att driva upp tempot själva. När vi spelar mot ett lag som av förklarliga skäl vill hålla ner speltempot, så måste vi kunna driva upp det. Tycker det är alldeles för många situationer där det blir för många touch på bollen, och man passar till närmsta gubbe och då tar det för lång tid och man lyckas inte luckra upp några ytor hos motståndarna.

Med det sagt tror jag också att vi går vidare från denna omgången, men det kan bli en rysare i Helsingfors nästa vecka..

Instämmer i det ni skriver innan till fullo.. Det jag saknade igår och även i tidigare matcher är att vi måste bli bättre på att driva upp tempot själva. När vi spelar mot ett lag som av förklarliga skäl vill hålla ner speltempot, så måste vi kunna driva upp det. Tycker det är alldeles för många situationer där det blir för många touch på bollen, och man passar till närmsta gubbe och då tar det för lång tid och man lyckas inte luckra upp några ytor hos motståndarna.

Med det sagt tror jag också att vi går vidare från denna omgången, men det kan bli en rysare i Helsingfors nästa vecka..
Håller med till 100%, JDT's spelidé är pressspel och det bemästrar vi inte ännu.
Glimtvis så briljerar vi men det är endast i ett par spelekvenser och inte tillräckligt för att luckra upp någon internationell motståndare.

Det man nog ska ha respekt för är att det tar tid att förändra ett lags spel och samtidigt så har vi haft en form av generationsskifte.
Det kommer lossna och förhoppningsvis snart :)

Tror och hoppas att Danne kommer öppna lädret för Colak efter avancemang mot HJK nästa vecka, då är vi garanterade någon form av gruppspel i Europa.

I övrigt håller jag med er, vi vinner rättvist även om det stundvis fortfarande känns lite svajigt. Känns som Dahlin styrt upp backlinjen igen.

Tror och hoppas att Danne kommer öppna lädret för Colak efter avancemang mot HJK nästa vecka, då är vi garanterade någon form av gruppspel i Europa.

I övrigt håller jag med er, vi vinner rättvist även om det stundvis fortfarande känns lite svajigt. Känns som Dahlin styrt upp backlinjen igen.

Känns som att Colak är en "no-brainer" om han vill vara kvar såklart.
Eventuella pengar han kostar kan man säkert sälja vidare till Kina/Arab/Ryssland efter att han har exploderat här.

Tveksamt va, hörde att grekerna är lite sisådär med att betala ut lönerna...Man kan lova hur mycket som helst, men finns det inte på kontot så spelar det mindre roll.

Danne måste kräva att få se hur mycket som väl har betalats in på konton i Cayman
Nu är detta ett rykte men förstår på det att Puma har gått in och hjälpt till med lönen.
Givetvis så ställer Colak upp på bilder etc ...

Lär bli en riktig köttarmatch😆
En fördel som vanligt är att vi är mitt i säsongen medans Rangers spelar träningsmatcher 👍
Hade inte de gråa hårstrån synts förr så syns de nu efter denna bedrövliga match, med all respekt.. Men Helsingfors för guds skull!!! Skärpning! Vad är det vi missar med att Veljko inte får starta, btw

Hade inte de gråa hårstrån synts förr så syns de nu efter denna bedrövliga match, med all respekt.. Men Helsingfors för guds skull!!! Skärpning! Vad är det vi missar med att Veljko inte får starta, btw
JDT tycker med all rätt att han fortfarande är för svag i defensiven, det offensiva klagar han nog inte på :p

Det drar ihop sig gott folk, snart match.
Stevie G med boys kommer på besök, synd att det inte är fullt hus idag.
Tror på en uddamåls seger, dags för Colak att visa att han håller mot CL/EL motstånd.

Den statistiken gillar man ju! :D

Deras mål är ju bittert på så många sätt också.. Kommer i matchens allra sista spark, studsar via Erdal in i mål, och den slickar ju stolpen på vägen in dessutom.. Men men, bara halvlek som sagt och på sätt och vis kan faktumet att vi bara leder med 1 mål i returen göra att vi kanske får se ett något aggressivare Malmö. Tycker vi är bättre när vi spelar aggressivt och går för vinst, är när vi backar tillbaka och ska skydda en ledning.

Är inte Malmö supporter men….
Är god vän med en Skotte som är stor Celtic supporter och haft kontakt med honom genom hela matchen när ni slog Rangers och vände med en man mindre i andra halvlek. Grymt imponerande och grattis. Min vän säger att alla Rangers supportrar alltid ser ut så här😂
2BF06C74-B004-4DAA-B85A-1D6613705056.jpeg

Tillbaka
Topp