• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

Spincini

Rolex
2-Faktor
iffiff….tack för visat intresse…..

662F8D06-839A-43F6-BC6F-75C2C9133247.jpeg
Innan denna matchen hade vi 13 raka utan förlust mot er, jag förstår att du är nöjd :)
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Vad har vi lärt oss? Jo att våra reserver inte hade sin bästa dag igår mot AIK. ;) Skadade eller inte bäst att inte chansa spelare till viktigare matcher
 

Simpatico

Rolex
Japp det gick åt helvete idag. Inte helt oväntat med tanke på vilka tillgängliga spelare vi har.
Nu är det bara att luta sig tillbaka med popcornen och se Sthlm hybrisen gå loss Sm guldet är klart osv. Både i lagen och i media.
 

Ahlgren_K

Omega
Ja kvällens resultat var dessvärre allt annat än oväntat, men likväl bedrövligt att behöva bevittna en sådan genomklappning. DIF blir mest troligt påminda om sin brist på kompetens redan i nästa omgång när de möter Kalmar borta, och då kanske de också inser att deras så kallade utklassning var resultatet av att de spelade mot Malmös U21-lag ikväll.
 

Simpatico

Rolex
Känns väldigt ovisst inför matchen idag. Många frågetecken inför.
Känns som straffar kommer avgöra utgången.
Skulle inte bli ett dugg förvånad om förbannelsen håller i sig.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Vad ska man säga, Milos verkar tappat styrsel fullständigt, AC's verkar ha ledsnat, Rakip spelas fortfande för långt ner i banan, backlinjen bytas det runt i varje match. Vad tycker ni bör göras?
 
Senast ändrad:

OskiP

Cartier
2-Faktor
Det tar emot att skrika ”sparka tränaren”. Men det är ganska uppenbart att i stort sett samma trupp som förra året presterar sämre i år.
Alla skador är en sak, men det har varit många konstiga laguttagningar och byten.
 

Ahlgren_K

Omega
Jag är egentligen less på att vi ska byta tränare vart vartannat år, men det känns inte som att Milos har något tydligt spelsätt över huvud taget. Det roteras spelare till höger och vänster, man spelare flera olika formationer i samma match, och spelarna verkar inte veta vad de ska göra vare sig i försvar eller anfall. Dels tycker jag att någon spelare måste steppa upp och skapa driv i laget. Berget gör vad han kan, men det verkar inte bita på resterande spelare. Sen tror jag att man antingen är tydligare mot Milos att man kräver ett tydligare spel, och köper han inte att bli styrd av klubbledningen så får han ta sitt pick och pack och lämna plats för någon annan.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Vår absolut största brist är att vi inte rekryterade en ersättare för Bonke.
Förstår att man hoppades att Oscar Lewicki skulle vara frisk och att man skulle kunna låta Edvarsson pröva sina vingar någon match men med båda dessa skadade så blir bästa alternativet Rakip.
JDT provade ha Rakip som defensiv mittfältare ett tag men det slutade han med efter några matcher, Milos låter han spela match efter match fastän alla kan se att det inte fungerar.
Här hade jag önskat att man från Milos sida försökt titta utanför boxen och provat med någon annan.
 

RosaCasio

Cartier
Vad ska man säga, Milos verkar tappat styrsel fullständigt, AC's verkar ha ledsnat, Rakip spelas fortfande för långt ner i banan, backlinjen bytas det runt i varje match. Vad tycker ni bör göras?
Vetefan, men vi vann allsvenskan på målskillnad förra året så jag tycker det har sett rätt kasst ut ett tag nu.
Våra värningar senaste tiden med Malik och Chalus är fan bedrövliga, vi behöver vinnarskallar och en "håll käften"-värvning som väcker laget.
Sen så storspelade både Heifs och Giffarnas målvakter i senaste matcherna, vi borde ha gjort 4-5 mål per match där.
 

RosaCasio

Cartier
Farligt farligt att resonera så. Nu låter du som Milos, MP m.fl. som tycker att vi spelar bra, men förlorar på grund av yttre omständigheter.
Nja, vad mer ska tränaren göra än att med taktik och träning se till att spelarna kommer till lägen? Mot Heif ville fan inte bollen in. Yttre omständigheter existerar faktiskt, det är därför ett "sämre" lag kan slå ett "bättre". Lex Malmös två första avancemang till CL.
Sen skrev jag att spelet sett kasst ut ett tag så jag är verkligen inte nöjd.
Personligen trodde jag inte på ett allsvenskt guld tre år i rad utan på en nödvändig generationsväxling i år.
Lätt att bli farthinder som MFFare om man bara blickar 10 år bakåt.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
En annan sak, det går så jävla långsamt!
En tredje sak, varför är AC lagkapten?
Han var en av de som var sämst mot Vikingur och han har inte gjort en riktigt bra match på hela säsongen
Jag får känslan av att han vill byta arbetsgivare...
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Det känns tyvärr som den riktiga hungern och killerinstinkten saknas hos merparten av truppen/ledarstaben. Det är så klart ingenting som någon skulle erkänna, eller själva ens vet om.
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor

Då får vi inom några dagar se om det stämmer. Som det tidigare har skrivits i tråden känns det som att laget saknar lite jävlar anamma, vi har ju bra spelare. Känns som att många i laget saknar inställningen och vinnarskallen gentemot tidigare år. Hem med Ponne så han kan styra upp i omklädningsrummet.
 
Senast ändrad:

RosaCasio

Cartier
Äntligen är omgång 16 spelad för alla lag och vi ligger smått otroligt bara 3 poäng efter vår naturliga position på toppen.
Upp till bevis för spelarna nu med ny tränare (eller hur det blir)
Spännande veckor för MFFare.
 
Topp