• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

Ahlgren_K

Omega
Ja det får bli långkalsonger.
Verkar som hela laget är taggade nu när Milos blivit tränare, bråket på träningen i veckan lovar gott 🤩
Ja det ska bli intressant att se vad Milos fått ihop. Samtidigt kan man inte låta bli att vara aningen nervös. Skulle ju inte vara första gången man är taggad inför cupens gruppspel, för att sedan fort bli totalt knäckt. Men i år bryter vi förbannelsen.. ;)
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Ja det ska bli intressant att se vad Milos fått ihop. Samtidigt kan man inte låta bli att vara aningen nervös. Skulle ju inte vara första gången man är taggad inför cupens gruppspel, för att sedan fort bli totalt knäckt. Men i år bryter vi förbannelsen.. ;)
Först nu på senare år det blivit en sak med cupen, förr var det aldrig någon som brydde sig.
Misstänker det beror på att den kan bli värd en plats i Europa, som i sin tur kan bli värd kanske 302 mille:p

Det viktiga är och förblir vinna Allsvenskan och denna gången så måste vi hänga av resten, jag vill gärna se en marginal på i alla fall 9 poäng till tvåan.
Med tanke på att Heif tog sig upp så har vi 6 poäng helt gratis.
Fastän vi vann förra säsongen så var det inget resultat som imponerade i AS.
I Europa så spelade vi bra ända fram tills vi kvalificerade oss.
2022 är vårt år!
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Nu kör vi⭐⭐
IMG_20220220_145333.jpg
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Det blev ju en riktigt trevlig eftermiddag! 3 strutar på en kvart av Birma, och vilken delikatess av AC! 🤩 Kul för Malik att få ett mål med! Det lever än..
Fantastiska prestationer av de du nämner, man levererade en helt underbar fotboll under en halvtimme, efter det så gick tempot ner men fortfarande så spelade Malmö lysande. Detta laget är redo för att vinna AS, några spelare till så är vi redo för Europa :)
Men fy fan vad jag frös på läktaren :p
 

Ahlgren_K

Omega
Fantastiska prestationer av de du nämner, man levererade en helt underbar fotboll under en halvtimme, efter det så gick tempot ner men fortfarande så spelade Malmö lysande. Detta laget är redo för att vinna AS, några spelare till så är vi redo för Europa :)
Men fy fan vad jag frös på läktaren :p
Ja in med en anfallare också som åtminstone kan "garantera" typ 10 mål på en säsong, så tror jag vi har en riktigt bra trupp. (förutsatt att Moisander och Lewicki blir tillgängliga) Abubakari kan nog bli riktigt bra, men jag tror inte han är riktigt redo för att ta ansvar som första anfallare. Han är fortfarande ung, och måste tillåtas ha lite formsvackor under en säsong.

Utifrån din bild såg det ju ändå ut som att du var placerad på den del av läktaren där det fanns gott om brasor att värma sig vid.. ;)
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Fantastiska prestationer av de du nämner, man levererade en helt underbar fotboll under en halvtimme, efter det så gick tempot ner men fortfarande så spelade Malmö lysande. Detta laget är redo för att vinna AS, några spelare till så är vi redo för Europa :)
Men fy fan vad jag frös på läktaren :p
Vet inte vem som frös mest, jag på läktaren eller Johan i målet. :)
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Ja in med en anfallare också som åtminstone kan "garantera" typ 10 mål på en säsong, så tror jag vi har en riktigt bra trupp. (förutsatt att Moisander och Lewicki blir tillgängliga) Abubakari kan nog bli riktigt bra, men jag tror inte han är riktigt redo för att ta ansvar som första anfallare. Han är fortfarande ung, och måste tillåtas ha lite formsvackor under en säsong.

Utifrån din bild såg det ju ändå ut som att du var placerad på den del av läktaren där det fanns gott om brasor att värma sig vid.. ;)
Gillade verkligen att vi körde 4-3-3 med Birma, JIB och Nalic på topp, det blev rolig fotboll.
Abubakari känns som en oslipad diamant, hoppas han blommar ut.
Både Lewicki och Moisander är fantastiska spelare men Oscar spelade bara elva matcher förra säsongen.
Moisander börjar bli lite äldre.
Japp, vi behöver en anfallare, en defensiv mittfältare och en mittback :greedy:
 

Ahlgren_K

Omega
Fin idé om att lyfta det himmelsblå, då det tydligen är 100 år sedan man beslutade att just himmelsblått ska vara den primära färgen för Malmö FF. Men kan ändå tycka att den blir lite tråkig tyvärr.. I informationen om den nya tröjan står "En nyhet för i år är att MFF:s emblem är en del av spelarnas nummer på ryggen." Lite synd att man då inte har med några bilder på baksidan i pressutskicket kan jag tycka.

Tycker tröjan är snygg, men ger nog ändå inte det här mer än 2/5 :)
 

Simpatico

Rolex
Vad tycker ni om lottningen i cupen?
AIK såg riktigt svaga ut mot Örebro, bara inte våra spelare underskattar motståndet :wideyed:
Inte sett Gnaget ngt men Bahoui har väl inlett ganska så starkt.
Men tänker om vi skall ta hem cuppen så måste vi ju slå alla och det är bara att köra på.
Tror inte dom underskattar dom bör ju Milos lösa.
 

Ahlgren_K

Omega
Vad tycker ni om lottningen i cupen?
AIK såg riktigt svaga ut mot Örebro, bara inte våra spelare underskattar motståndet :wideyed:
Instämmer med @Simpatico , ska vi vinna cupen måste vi slå alla. Fanns ingen direkt lätt lott vi kunde dragit heller, så AIK hemma känns väl ändå helt ok. Kommer nog bli en rätt het match, så ska bli kul att se och med hemmaplansfördelen tror jag ändå vi kommer kunna städa av dem med. En eventuellt semifinal borta mot DIF eller Kalmar känns tuffare..
 
Topp