• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

RosaCasio

Cartier
Är det bara jag som får sjukt mycket "vinna eller försvinna"- känsla över dagens match ?
Blir första matchen på plats på länge pga orsaker, värmer upp med te och röstvila på kontoret.
 

Espresso

Cartier
Är det bara jag som får sjukt mycket "vinna eller försvinna"- känsla över dagens match ?
Blir första matchen på plats på länge pga orsaker, värmer upp med te och röstvila på kontoret.
hade samma tankar, men det slutade ju med en väldigt skön vinna-seger. Längesedan jag kände att stadion kokade på det sättet. Bra tryck och stämning matchen igenom.
 

RosaCasio

Cartier
hade samma tankar, men det slutade ju med en väldigt skön vinna-seger. Längesedan jag kände att stadion kokade på det sättet. Bra tryck och stämning matchen igenom.

Mycket bra stämning på stadion igår, det är ändå speciellt att möta Göteborg, även fast dom försökte tona ner sitt besök genom att spela i lila/vita kläder.
Fick också sjukt mycket IKT-vibbar av Jeremejeff ( JeriMFF), tror det passar Rosenberg mycket bra.
Älskar sensommar/höstmatcherna när det blir mörkt under spelets gång, mycket bättre känsla än sommarmatcherna i solljus.
Bäst i MFF - Rosenberg och AC
Sämst i IFK - Ehrenborg
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Utan att ta ut något i förskott så tycker jag att Jeremjeff har mer potential än IKT. Bra att Rosenberg kommer längre upp i banan, igår visade han klass med sina två mål.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Mycket bra stämning på stadion igår, det är ändå speciellt att möta Göteborg, även fast dom försökte tona ner sitt besök genom att spela i lila/vita kläder.
Fick också sjukt mycket IKT-vibbar av Jeremejeff ( JeriMFF), tror det passar Rosenberg mycket bra.
Älskar sensommar/höstmatcherna när det blir mörkt under spelets gång, mycket bättre känsla än sommarmatcherna i solljus.
Bäst i MFF - Rosenberg och AC
Sämst i IFK - Ehrenborg
Intressant värvning det där alltså. Vet inte vad han kostade, men gissar att det inte var jättemycket.

Sämst i IFK är för övrigt alltid Sebastian Eriksson eller John Alvbåge.
 

RosaCasio

Cartier
Utan att ta ut något i förskott så tycker jag att Jeremjeff har mer potential än IKT. Bra att Rosenberg kommer längre upp i banan, igår visade han klass med sina två mål.
För mig har han fortfarande en del att visa innan jag säger att han har mer potential än ITK, men jag ser absolut att det finns där.
Väldigt skoj att MFF verkar ha en bra sammanhållning där nya spelare kommer in och faktiskt presterar.

Intressant värvning det där alltså. Vet inte vad han kostade, men gissar att det inte var jättemycket.

Sämst i IFK är för övrigt alltid Sebastian Eriksson eller John Alvbåge.
Nu ser jag bara 2 IFK matcher per år ( då Malmö står för motståndet ) och Alvbåge r rent av kass, men Seb Eriksson har ju faktiskt kvaliteter som man inte kan blunda för. Eftersom man avskyr att han är på planen som motståndarsupporter så gör han nått rätt ( arbetsinsats, vinnarskalle och temperament ) + att han väl är medlem här på KS ;-)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
För mig har han fortfarande en del att visa innan jag säger att han har mer potential än ITK, men jag ser absolut att det finns där.
Väldigt skoj att MFF verkar ha en bra sammanhållning där nya spelare kommer in och faktiskt presterar.


Nu ser jag bara 2 IFK matcher per år ( då Malmö står för motståndet ) och Alvbåge r rent av kass, men Seb Eriksson har ju faktiskt kvaliteter som man inte kan blunda för. Eftersom man avskyr att han är på planen som motståndarsupporter så gör han nått rätt ( arbetsinsats, vinnarskalle och temperament ) + att han väl är medlem här på KS ;-)
Alvbåge är kass.

Seb är ju riktigt duktig i grund och botten, men tycker inte han passar i spelsystemet eller med Albaek bredvid sig. Han bör ju vara top 3 i blåvitt, men hamnar fel hela tiden.
 

Buster

Friends of KS
Hade varit enklare för alla om Arnason hade spelat i Djurgårdströja, han har ju varit deras bästa spelare hittills.
 

RosaCasio

Cartier
Då var det dags igen, IFK N går som tåget men det ska inte stoppa oss. Jinxoddsat på Elfsborg i fall att.
Vilka sektioner ser ni matchen på¨förresten, själv har det varit ståplats sen jag började gå 2000. Tror faktiskt aldrig jag har sett en MFF-match live sittandes ner.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Den segern satt långt inne. Bra balans i truppen när vi avslutar matchen med tre vänsterbackar. :facepalm:

Ska till ett mindre mirakel om det blir SM-guld i år, Norrköping är super-stabila, blir svåra att rubba.
 

RosaCasio

Cartier
Uhhh vilken frustrerande match. Allt känns så omständigt. Men fy vad viktiga tre poäng speciellt inför söndagens derby. Nu går spelarna glada på träningarna och genomgången inför heif.
 

Buster

Friends of KS
Gott med 3 poäng idag, tungt med alla skadorna. Ska bli intressant och se hur de ska formera laget till nästa match.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Viktig men kostsam seger, många viktiga spelare på skadelistan just nu. Blir att starta med 3 vänsterbackar i nästa match. Med lite flyt så kan Norrköping tappa poäng idag, oavgjort hade också funkat.
 

RosaCasio

Cartier
Häcken om någon klubb borde kunna lägga gräs på sin nya arena, går väl med tokvinst på Gothia Cup där kommunen lånar ut planer gratis och Häcken tar pengarna ?
Har Jinxoddsat på Norrköpingvinst mot aik, tror tyvärr dom studsar tillbaka.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Missade större delen av matchen igår men sätt målen nu om och om igen. Vilken härlig seger, skönt att se truppens bredd och spelare som kliver fram när det behövs. Ska bli spännande att följa AIK-Norrköping idag, fortsatt ledning med fyra poäng hade varit trevligt.
 

Simpatico

Rolex
Då så mina herrar och damer.
Mindre två timmar kvar.
Mitt tips blir en klar 3-0 seger idag.
Framåt Malmö.
Gör min dag himmelsblå.
 
Topp