• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

Simpatico

Rolex
mffguld2.jpg


-Lennart är himma.

@Apansson, kul att läsa lite sansade rader ifrån dig.
@vaniljglass, plågsam insikt ang Blåvitt.
 

RosaCasio

Cartier
För att han ska få chansen på en startplats behöver någon av Berget eller Eikrem lämna, annars blir det svårt då båda dessa levererar på en jämn och hög nivå.
Berget kan ju lämna mittfältet och ta en anfallsplats. Rosenberg, Jerimejeff , Cibicki och Berget på rotation nu när det ska spelas europa-kval också. Känns som vi måste ha 4 anfallare nästa år för att inte hamna i samma läge som just nu.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Berget kan ju lämna mittfältet och ta en anfallsplats. Rosenberg, Jerimejeff , Cibicki och Berget på rotation nu när det ska spelas europa-kval också. Känns som vi måste ha 4 anfallare nästa år för att inte hamna i samma läge som just nu.
Vi har angenäma problem med den breda truppen. Några förändringar lär väl hända i vinter (och till sommaren), ska bli intressant att följa.
 

Fredde76

Omega
Vem tror vi blir nya tränaren?
Magnus Pehrsson, han som tränar Östersund, Lasse Lagerbäck, Pep, Svennis eller kanske Jose Mourinho som en liten outsider?
 

RosaCasio

Cartier
Vem tror vi blir nya tränaren?
Magnus Pehrsson, han som tränar Östersund, Lasse Lagerbäck, Pep, Svennis eller kanske Jose Mourinho som en liten outsider?
Jag tror på en outsider som egentligen var huvudspåret när Åge lämnade men som inte ville ta över MFF när man inte hade Europa-kval.
Synd dock om Kuhn, var en felaktig dömd utvisning ifrån att ta dubbeln. Hoppas han får nytt attraktivt jobb någon annanstans.
 

Josa

Omega
2-Faktor
En liten silly season update från "insidan" är att Svennis hört av sig, han gjorde det för 2-3 veckor sedan, ville kolla läget..
Kontakt från MFF är även tagen med Roy Hodgson för att få lite inside på bra tränare från UK.
*insidan kommer från min far, insyltad i MFF de senaste 30 åren, så inte direkt någon beslutsfattare, men oftast förvånansvärt välinformerad.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Bara jag som får känslan av ett förhastat beslut? Eller är det ännu en interimlösning? Kan MP för dåligt, men känns som att Malmö skulle kunna ha siktat högre och faktiskt fått napp.
 

RosaCasio

Cartier
Bara jag som får känslan av ett förhastat beslut? Eller är det ännu en interimlösning? Kan MP för dåligt, men känns som att Malmö skulle kunna ha siktat högre och faktiskt fått napp.

Är nog inte förhastat, första kontakt togs visst redan 18e oktober ( läs Allan skulle väck ).

Själv tror jag på att Malmö FF har valt att bygga en stab som kan justeras lite i taget för att inte så att säga " stå och falla " med en tränare. Rolle drog till FCK, Norling drog och tog med sig fystränaren, Åge fick FK tjänst i Danmark. Med en fast stab runt en utbytbar tränare tror jag ledningen tänker att det ska bli mer kontinuitet och förhoppningsvis är det framtidsmodellen som gäller. Det är uppenbarligen svårt att hålla kvar framgångsrika tränare.

I andra klubbar tror jag att tränaren som kommer har större möjlighet att lägga sig i vilka spelare den vill ha osv, tränare som kommer till Malmö måste numera rätta sig i ledet för spelsystem och värvningsfilosofi som redan finns. Lite mindre ansvar för en tränare, men samtidigt är framgångar i MFF guld värt för en tränare som kanske siktar på utlandsjobb.
 

Josa

Omega
2-Faktor
@RosaCasio Läste också det nu, med kontakten den 18:e.
Men något känns märkligt, saknar det internationella nytänkandet, hur funkar det i England, Spanien, Tyskland osv, Förbundskapten i Estland räknas inte.
Däremot håller jag med dig med tankarna på hur organisationen i staben ser ut och riktlinjerna för tränaren.
Vi får ju se vad det blir av säsongen helt enkelt, antar att vi kommer få skäl att diskutera mera, nu ska ju först vinterfönster öppnas och stängas...
Lång väntan till premiär
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Trodde MFF skulle spänna bågen och ta in en tränare som hade bättre resultat bakom sig och större (någon) erfarenhet av CL/EL, just nu känns det uppgivet men vi får lita på att man utvärderat MP på rätt sätt.

Tanken är god att bygga upp ett team som styr laget/klubben så man inte blir så personberoende. Samtidigt så är där kanske inte så många tränare som är villiga att ta ett sådant begränsat jobb.

Allt utom SM-guld är ett misslyckande, nu ska vi få två stjärnor på tröjan, finns inget annat.
 

RosaCasio

Cartier
@Josa @JonasF
Det känns mycket märkligt, speciellt när det valet skulle baseras på målet att komma ut i Europa. Men jag vägrar vara pessimist med tanke på vad MFF har åstadkommit de senaste 6 åren, helt fantastiskt att ha få vara med under denna framgångsrika period som andra supportrar bara kan drömma om.
Tänk på det om någon skulle pika er pga Magnus Pehrsson haha.
Vi har vinterfönstret och försäsong på oss att spela ihop laget ( och läka laget kanske man ska tillägga)

Mot två stjärnor och 23e seriesegern.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Josa @JonasF
Det känns mycket märkligt, speciellt när det valet skulle baseras på målet att komma ut i Europa. Men jag vägrar vara pessimist med tanke på vad MFF har åstadkommit de senaste 6 åren, helt fantastiskt att ha få vara med under denna framgångsrika period som andra supportrar bara kan drömma om.
Tänk på det om någon skulle pika er pga Magnus Pehrsson haha.
Vi har vinterfönstret och försäsong på oss att spela ihop laget ( och läka laget kanske man ska tillägga)

Mot två stjärnor och 23e seriesegern.

Här skrivs en del intressant, (även om många har svårt för Laul)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/robertlaul/article23975711.ab
 

JonasF

Omega
2-Faktor
@Josa @JonasF
Det känns mycket märkligt, speciellt när det valet skulle baseras på målet att komma ut i Europa. Men jag vägrar vara pessimist med tanke på vad MFF har åstadkommit de senaste 6 åren, helt fantastiskt att ha få vara med under denna framgångsrika period som andra supportrar bara kan drömma om.
Tänk på det om någon skulle pika er pga Magnus Pehrsson haha.
Vi har vinterfönstret och försäsong på oss att spela ihop laget ( och läka laget kanske man ska tillägga)

Mot två stjärnor och 23e seriesegern.
Kloka tankar, vi får sitta still i båten och utvärdera längre fram.Jag tror där kommer ske en del spännande förändringar i truppen, rätt spelare in så tar vi oss ut i Europa oavsett tränare.
 

Josa

Omega
2-Faktor

Tycker Laul skriver vettigt här, det jag fastnar i, är den internationella erfarenheten, att som tränare kunna motivera dina spelare för Champions League. Om/när Malmö kommer dit, att peppa dina spelare utan att du själv hört hymnen, känt pulsen osv men flertalet av dina spelare har. Risk för en obalans tänker jag.
Allsvenskan är prio 1, det är tydligt, men det innebär inte (tror jag) att Champions/europa spel är prio 2. Även om det kommuniceras ut för att lägga ribban osv.

Tror det i slutet av dagen kommer ligga på ledarskapet, att nå igenom till spelare med rätt budskap och mål, och där kommer staben vara en stor hjälp.
Är ju egentligen som vilken rekrytering som helst, antingen tar du någon som är extremt erfaren för uppgiften, eller så vågar du satsa på någon med potential, där du kan vara behjäplig att ta dem till nästa nivå.
 

RosaCasio

Cartier
Kloka tankar, vi får sitta still i båten och utvärdera längre fram.Jag tror där kommer ske en del spännande förändringar i truppen, rätt spelare in så tar vi oss ut i Europa oavsett tränare.
Hade en kollega ( djurgårdare ) som igår pikade mig för att Malmö hade värvat MP,
Jag svarade, Maksimir, Juventus Stadio, Celtic Park, Vicente Calderon, Parc de Princes, Malmö Stadion.
 
Topp