• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Pappaskämt

engst

Cartier
Torrt, konstruerat, lätt autistiskt bokstavstolkat, och med inslag av teknik.
Bra pappaskämt.
B4029DED-BFED-4C77-85F2-96FD3BF76301.jpeg
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Sen har vi ju humorn i svenska ord som blandas in i engelska meningar. Min egen pappa är fruktansvärt dålig på engelska.

Akta kanten: Beware of the kant (vilket med svenskt uttal blir väldigt fel).

Sänk farten: Lower your fart

Svenska ordspråk kan också bli rätt roliga och knasiga för icke svenskspråkiga. Engelska till svenska.

Har en sann historia från tiden då Tomas Sandström spelade i New York Rangers.
Tomas åkte på en riktigt hårt tackling och fick hjälp till båset. När läkaren frågade hur han kände sig svarade Tomas - There's no danger on the roof.
Han blev inskickad direkt till omklädningsrummet. :)
 

engst

Cartier
Detta tycker jag är ett bra pappaskämt pga:
I) Handlar om pappor (Duh...)
II) Inslaget av upprepningshumor (man kör den varje jämrans år)
III) Nästan bara familjens pappa skrattar åt skämtet (särskilt år två, tre eller fyra...)
IV) Jättelagom roligt :p

29db860fabaf83f06f6872fa8db216fd4.jpg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Sen har vi ju humorn i svenska ord som blandas in i engelska meningar. Min egen pappa är fruktansvärt dålig på engelska.

Akta kanten: Beware of the kant (vilket med svenskt uttal blir väldigt fel).

Sänk farten: Lower your fart
Kom att tänka på när jag för några år sedan pratade med en som jobbade på ett företag som gjorde elrullstolar. Finns olika styrsystem som joystick, nackstyrning osv. Finns även det vi på svenska kallar sug och blås... Blev inget bra att göra en direkt översättning från svengelska på en mässa i USA. Många blev väldigt förvånade. Here we have the suck and blow system you know... (Heter sip and puff och inget annat)
 

stenstrom

Omega
Kom att tänka på när jag för några år sedan pratade med en som jobbade på ett företag som gjorde elrullstolar. Finns olika styrsystem som joystick, nackstyrning osv. Finns även det vi på svenska kallar sug och blås... Blev inget bra att göra en direkt översättning från svengelska på en mässa i USA. Många blev väldigt förvånade. Here we have the suck and blow system you know... (Heter sip and puff och inget annat)
Fullständigt lysande!

Jag blev osökt att tänka på sloganen "Nothing sucks like an Electrolux"
 
Topp