• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Pappaskämt

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Får inte annat än hålla med, som tur är så är jag inte pappa och drar därmed inte dessa skämt inför barn eller människor jag inte känner väl. Jag har dålig humor och glömde bort att andra som läser denna tråden kan ta illa upp. En tråd där vi nu både har rasistiska, homofobiska och funktionsvariationsskämt.
Ber om ursäkt för det olämpliga 80talsskämtet.
Det är kanske ett mamma skämt?;) Jag kan inte påstå att HIV/Aids skämten på första sidan i tråden borde lämnat ´80 talet heller, men annars tycker jag tonen är ganska städad här i tråden. Jag är själv ingen som drar "pappa skämt" för mina barn, dock gjorde min egen pappa det ganska ofta. Idag helt utdaterade både rasistiska och homofoba. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig tänker jag :)
 

MariaE

Panerai
Det är kanske ett mamma skämt?;) Jag kan inte påstå att HIV/Aids skämten på första sidan i tråden borde lämnat ´80 talet heller, men annars tycker jag tonen är ganska städad här i tråden. Jag är själv ingen som drar "pappa skämt" för mina barn, dock gjorde min egen pappa det ganska ofta. Idag helt utdaterade både rasistiska och homofoba. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig tänker jag :)
Snarare ett jag har jobbat för länge inom LSS - skämt. :oldman:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kanske lite uttjatad vid det här laget men ändå en klassiker nu när vi öppnat för lite mörkare humor och dessutom ett pappaskämt i dubbel bemärkelse. ;)

419cdf95e4c2241630a62d3e37e616582a2863c798788f73f5f04a125e853b8f.jpg
 

Ekberget

Cartier
Min kompis farsa va mästare på ordvitsar o pappaskämt. En han liten ordlek han ofta drog var:
Hellre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen.
Liksom etsat sig fast. Hade många sånna på lager men minnet sviker för tillfället
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Min kompis farsa va mästare på ordvitsar o pappaskämt. En han liten ordlek han ofta drog var:
Hellre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen.
Liksom etsat sig fast. Hade många sånna på lager men minnet sviker för tillfället

Hellre en back i hallen än ett hack i ballen.

Hellre en rövare i poolen än en polare i röven.

Hellre pissa i stuprännan än att stupa i pissrännan.
 

Pastorn

Cartier
Den första var så trist så får ge mig själv en my chans med blondin skämt som ändå borde klassas som pappaskämt.

Vad är skillnaden mellan en blondin och en Porsche?



...Porschen lånar man inte ut till polarna
 
Lilla Ida var ute och körde med sin mamma då en riktigt stor dildo plötsligt flyger fram på fönsterrutan.
Lilla Ida: ”Vad var det?”
Mamma: ”Öhhh … en jättestor insekt”.
Lilla Ida: ”Jävlar vilken stor kuk den hade”.

(Ber om ursäkt i förväg om någon, med eller utan manligt fortplantningsorgan känner sig kränkt av denna vulgära styggelse till komik).
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag begriper inte riktigt varför du är inne och läser, och skriver, i den här tråden när du uppenbarligen verkar ha ett helt annat (obefintligt?) sinne för torr humor?
Jag inbillade mig att "pappa skämt" var pinsamma skämt som man antingen hört av sin egen pappa eller såna man själv drar som generar sina barn eller är så torra att de knappt är roliga. Jag förstår att det skulle vara provocerande att få höra att man uppfattas utdaterad, snarare än pinsam när man gör sig rolig på kvinnors bekostnad, eller aidssjuka, eller homosexuella, eller invandrare. Om det är den typen av skämt du tycker är roliga och vill dra inför din dotter, kör hårt! Jag tittar in här för att se om något roligt, eller något man känner igen dyker upp, frågan är varför de som varken är pappor eller förstår termen "pappa skämt" är inne och läser, och skriver, i den här tråden.
Det är inte lett att vara est, men det är ballt
Håkan Juholt får skylla sig själv när han ljög. Han kunde Ju Holt sig till sanningen!
Du sitter och spelar online hela dagarna! Du kommer få nätvärk!
Var sover Lejonkungen? I Simbasängen.
Visste du att Elvis Presley hade en begåvad storebror? Tolvis Presley.
Vad händer när man dricker öl i smyg? Man blir hemlighetsfull.

Jag tränar nästan varje dag. I går till exempel, då tränade jag nästan.
Populär TV-serie i Afrika: Bonde söker gnu.
 
Jag inbillade mig att "pappa skämt" var pinsamma skämt som man antingen hört av sin egen pappa eller såna man själv drar som generar sina barn eller är så torra att de knappt är roliga. Jag förstår att det skulle vara provocerande att få höra att man uppfattas utdaterad, snarare än pinsam när man gör sig rolig på kvinnors bekostnad, eller aidssjuka, eller homosexuella, eller invandrare. Om det är den typen av skämt du tycker är roliga och vill dra inför din dotter, kör hårt! Jag tittar in här för att se om något roligt, eller något man känner igen dyker upp, frågan är varför de som varken är pappor eller förstår termen "pappa skämt" är inne och läser, och skriver, i den här tråden.
Det är inte lett att vara est, men det är ballt
Håkan Juholt får skylla sig själv när han ljög. Han kunde Ju Holt sig till sanningen!
Du sitter och spelar online hela dagarna! Du kommer få nätvärk!
Var sover Lejonkungen? I Simbasängen.
Visste du att Elvis Presley hade en begåvad storebror? Tolvis Presley.
Vad händer när man dricker öl i smyg? Man blir hemlighetsfull.

Jag tränar nästan varje dag. I går till exempel, då tränade jag nästan.
Populär TV-serie i Afrika: Bonde söker gnu.
Jaha.
 
Topp