• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Pappaskämt

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Polisen fick in en anmälan om att det snotts en välkomstmatta på en krog i Göteborg, men fallet lades ner direkt. –Vi har inget att gå på, kommenterar polisen.

Hörde ni att PostNords VD fick sparken? Han fick lämna sin post med omedelbar verkan!

Hur många könsord får man ha i en mello-låt?
En pervers!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag inbillade mig att "pappa skämt" var pinsamma skämt som man antingen hört av sin egen pappa eller såna man själv drar som generar sina barn eller är så torra att de knappt är roliga. Jag förstår att det skulle vara provocerande att få höra att man uppfattas utdaterad, snarare än pinsam när man gör sig rolig på kvinnors bekostnad, eller aidssjuka, eller homosexuella, eller invandrare. Om det är den typen av skämt du tycker är roliga och vill dra inför din dotter, kör hårt! Jag tittar in här för att se om något roligt, eller något man känner igen dyker upp, frågan är varför de som varken är pappor eller förstår termen "pappa skämt" är inne och läser, och skriver, i den här tråden.
Det är inte lett att vara est, men det är ballt
Håkan Juholt får skylla sig själv när han ljög. Han kunde Ju Holt sig till sanningen!
Du sitter och spelar online hela dagarna! Du kommer få nätvärk!
Var sover Lejonkungen? I Simbasängen.
Visste du att Elvis Presley hade en begåvad storebror? Tolvis Presley.
Vad händer när man dricker öl i smyg? Man blir hemlighetsfull.

Jag tränar nästan varje dag. I går till exempel, då tränade jag nästan.
Populär TV-serie i Afrika: Bonde söker gnu.


Man får skämta om precis allt. Huruvida det sedan är roligt är upp till var och en. Det är direkt obehaglig när någon annan avgör vad som är okej och inte. Du får nog bara leva med att du inte kan censurera andra och att andra väljer att vara mindre PK än dig. Är man så lättkränkt och känner ett oemotståndligt behov av att kasta verbala pekpinnar kring sig gör man nog också bäst i att inte titta här utan istället lästa Aftonbladets ledarsidor.
Personligen kan jag tycka att ju mer laddat man kan göra ett skämt ju roligare blir det.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Man får skämta om precis allt. Huruvida det sedan är roligt är upp till var och en. Det är direkt obehaglig när någon annan avgör vad som är okej och inte. Du får nog bara leva med att du inte kan censurera andra och att andra väljer att vara mindre PK än dig. Är man så lättkränkt och känner ett oemotståndligt behov av att kasta verbala pekpinnar kring sig gör man nog också bäst i att inte titta här utan istället lästa Aftonbladets ledarsidor.
Personligen kan jag tycka att ju mer laddat man kan göra ett skämt ju roligare blir det.
Man kan såklart skämta om allt, men man har inte rätt att göra det oemotsagt eller okommenterat. Om drar man nedsättande, rasistiska och kränkande skämt får man vara beredd på konsekvenser, till exempel att vissa tar illa upp och reagerar.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Man får skämta om precis allt. Huruvida det sedan är roligt är upp till var och en. Det är direkt obehaglig när någon annan avgör vad som är okej och inte. Du får nog bara leva med att du inte kan censurera andra och att andra väljer att vara mindre PK än dig. Är man så lättkränkt och känner ett oemotståndligt behov av att kasta verbala pekpinnar kring sig gör man nog också bäst i att inte titta här utan istället lästa Aftonbladets ledarsidor.
Personligen kan jag tycka att ju mer laddat man kan göra ett skämt ju roligare blir det.
Man kan såklart skämta om allt, men man har inte rätt att göra det oemotsagt eller okommenterat. Om drar man nedsättande, rasistiska och kränkande skämt får man vara beredd på konsekvenser, till exempel att vissa tar illa upp och reagerar.
Här har du ju missat poängen totalt @Alarik :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
35B5BA48-4483-46C8-8268-983F8C07F671.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Hahaha, minns paniken när mina tvillingar var på G 6v för tidigt, visserligen vanligt med tvillingfödslar, men den stackarn på andra sidan luren hade det inte lätt :hilarious:
Kul. Har tvillingar själv. Numer utflyttade och båda jobbar på KPMG och de delar en trea i Solna. Den den ena har en flickvän i Korea och den andra i Singapore (efter studier bl.a. i Singapore)
Tror att man som tvilling har ett väldigt speciellt band till varandra...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kul. Har tvillingar själv. Numer utflyttade och båda jobbar på KPMG och de delar en trea i Solna. Den den ena har en flickvän i Korea och den andra i Singapore (efter studier bl.a. i Singapore)
Tror att man som tvilling har ett väldigt speciellt band till varandra...
Grattis! Mina jobbar också på samma jobb och har absolut ett speciellt band mellan sig. Trots att dom både har en storebror och en lillebror och syster har dom ett speciellt "behov" av varandra :) (också utflyttade, dock inte ihop ;) )
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Man kan såklart skämta om allt, men man har inte rätt att göra det oemotsagt eller okommenterat. Om drar man nedsättande, rasistiska och kränkande skämt får man vara beredd på konsekvenser, till exempel att vissa tar illa upp och reagerar.

Det köper jag. Tror bara att om man är så lättkränkt bör man kanske ägna sig åt annat.

För övrigt håller jag med om rasistskämten. Att skoja om vuxna barnafghaner som kommer hit är att.................gå över gränsen.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
För mig är pappaskämt de skämt man mest skrattar åt själv och som barn och respektive mest himlar ögonen åt. Det är precis det som är själva grejen. Det är inte en rolig historia. Man kan återanvända samma skämt hur många gånger man vill och helst så ofta tillfälle ges. Personligen har jag nog sagt efter att kommit hem till en mörk lägenhet eller ett hotellrum hur måmga gånger som helst ”Här var det mörkt. Här kan det inte varit tänt på länge” otroligt dåligt men så roligt när alla vet vad jag kommer säga. Det är inte själva skämtet som är det roliga enligt mig utan reaktionerna man får...
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Vete tusan när det började för mig men långt innan jag blev pappa iaf. Mitt första där ljuset tändes var när jag lyssnade på det episka radioprogrammet nattkräm och någon sa. ”Sitting Bull började med två tomma hawker” Efter det var jag fast och just det pappaskämtet drar jag minst en gång per månad:)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
För mig är pappaskämt de skämt man mest skrattar åt själv och som barn och respektive mest himlar ögonen åt. Det är precis det som är själva grejen. Det är inte en rolig historia. Man kan återanvända samma skämt hur många gånger man vill och helst så ofta tillfälle ges. Personligen har jag nog sagt efter att kommit hem till en mörk lägenhet eller ett hotellrum hur måmga gånger som helst ”Här var det mörkt. Här kan det inte varit tänt på länge” otroligt dåligt men så roligt när alla vet vad jag kommer säga. Det är inte själva skämtet som är det roliga enligt mig utan reaktionerna man får...
När barnen var små och serverades varm dryck brukade jag säga "det är var minsann kokt på varmvatten". (Man brukar ju säga "det var kokt på björkved" när något är extra varmt) Dom gjorde små fågelholkar, förstod att det var varmt, men inte riktigt vad man menade... Nu har jag till och med hört äldsta sonen köra med den ;)
 

stenstrom

Omega
Hahaha, minns paniken när mina tvillingar var på G 6v för tidigt, visserligen vanligt med tvillingfödslar, men den stackarn på andra sidan luren hade det inte lätt :hilarious:
Kul. Har tvillingar själv. Numer utflyttade och båda jobbar på KPMG och de delar en trea i Solna. Den den ena har en flickvän i Korea och den andra i Singapore (efter studier bl.a. i Singapore)
Tror att man som tvilling har ett väldigt speciellt band till varandra...

Ännu en tvillingpappa här. Kan detta vara den tvillingföräldertätaste tråden på KS?
Mina grabbar är fyra år gamla. :)
 

stenstrom

Omega
För mig är pappaskämt de skämt man mest skrattar åt själv och som barn och respektive mest himlar ögonen åt. Det är precis det som är själva grejen. Det är inte en rolig historia. Man kan återanvända samma skämt hur många gånger man vill och helst så ofta tillfälle ges. Personligen har jag nog sagt efter att kommit hem till en mörk lägenhet eller ett hotellrum hur måmga gånger som helst ”Här var det mörkt. Här kan det inte varit tänt på länge” otroligt dåligt men så roligt när alla vet vad jag kommer säga. Det är inte själva skämtet som är det roliga enligt mig utan reaktionerna man får...
Eller en liten twist på ditt exempel:

"Här var det mörkt. Jag sätter på kaffe så kan vi ha släktkalas."
 
Topp