Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade letat länge efter en fin Zenith El Primero 01-200-415, och så dök det upp en på Ks, fick köpa 2 st armband dock, för det var för få länkar, första blev jag lurad på, den var till mid-size / damklocka, sen kom jag över en komplett länk, inte helt lätt att hitta dem, ganska dyra med, samma länk passar till 60-70 tals Breitling superocean, firman som tillverkade dessa var bara aktiva ett par år.
Jag har några men tar en i taget så tråden inte dör ut
Börjar med en "Turtle"
Det var lite pillrigt, jag hade en slipad microskruvmejsel för att komma åt stiften.Har du hittat något bra verktyg för att justera länken på TV-primeron? Jag har en där ena sidan av länken sitter uppochner men inga av mina bandverktyg är smala nog.
Oj..det var ingen dålig samling Zenith's du har, läckra klockor.Kan inte hushålla...
Hade fler kaptener förut.
Har ett par klockor till med Zenith-verk men av någon konstig anledning tog det märket bort datumet och trimmade ned från 36 000 svängningar så de får inte vara med här.
Wristshot på den?!Zenith futur time command!
Och jag som var glad över min enda ... knasigt imponerande Zenith-samling. Grattis!!Kan inte hushålla...
Hade fler kaptener förut.
Har ett par klockor till med Zenith-verk men av någon konstig anledning tog det märket bort datumet och trimmade ned från 36 000 svängningar så de får inte vara med här.
Jäkligt rolig klocka och jag tror de har blivit dyrare på senare tid?! Kolla in annonsen (”You can expect the same dedication for quality and workmanship proven in all Zenith television and audio equipment”). Det var väl ungefär här som Charles Vermot sprang och gömde verktygen till El Primero på Zeniths vind i Le Locle
Superfin modell! Har du lust att plåta baklocket?
Congrats on a nice watch! Do you know the reference of the first one pictured? Could you please take a picture of the back – would be interesting to see!My Swedish is not existent
Can you explain?
I wonder when the Rainbows will take off? The model is related to the expensive Zenith-Daytonas and looks stunning, still you can get them for around 20' SEK. Does not compute!reference....yeah here it is
Den kommer jag också ihåg, den remmen är grym när den är så avsmalnad. Klockan får ett helt annat (och lika snyggt) utseende på länk.Var det någon här på Ks som knöp denna på tratten?,,,,jag vet var det finns en komplett länk till klockan.
The Flyback has started to pick up as well, it's amazing. It's time for Zenith to kick off[QUOTE = "Booklet, post: 2554148, member: 11597"] I wonder when the Rainbows will take off? The model is related to the expensive Zenith Daytonas and looks stunning, still you can get them for around 20 '. Does not compute! [/ QUOTE]
Zeniths are very slow to move
The pre Charles Vermot save are doing ok
The 1988 Deluca starting to move now but> very slow! but will gain traction
great watches!
Easy to get hooked on buying all of them.. they're all wonderful
Fin som Znuz Är det en bumper?
HejFin som Znuz Är det en bumper?