Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är vi twinsFin samling!
Passar länken till Defy min El P (bortsett från ends)? Vet du vad en länk kan kosta?
Det är väl det närmsta kunglighet man kan komma!CAL 135 18K anno 1955 komplett original etui och papper.
Haha ja! Tror din har snäppet vassare tavla dockNu är vi twins
Precis, det var det jag undrade om du råkade veta - ifall Defy och El Primero har samma länk bortsett från ändlänkarna? Så kanske man kan komma undan lite billigare genom att köpa en Defy med länk typ....
Fy fan 10 loppor låter mkt svettigt... Känns nog inte värt Eller vad säger du?Originallänken finns på bukten för 10 loppor :/
Du gjorde årtiondets kap Fantastisk fantastisk!
Wow..ser ut att vara ett toppex. Länk box och original krona....mmmmOch jag som var glad över min enda ... knasigt imponerande Zenith-samling. Grattis!!
@ANALOGUEPrecis, det var det jag undrade om du råkade veta - ifall Defy och El Primero har samma länk bortsett från ändlänkarna? Så kanske man kan komma undan lite billigare genom att köpa en Defy med länk typ....
Fy fan 10 loppor låter mkt svettigt... Känns nog inte värt Eller vad säger du?
Jag skickade utan att skriva, sorry! Kolla ovan!Nu fattar jag inte
Jag har några ”look-alikes” som du skulle kunna testa med?Jag skickade utan att skriva, sorry! Kolla ovan!
Jag har några ”look-alikes” som du skulle kunna testa med?
Har några idéer som du kan testa! Ska bara byta till dator för jag får hjärnblödning på att jonglera bilder och urklipp på paddan.Nu fattar jag inte
Jag har kanske klurat ut en bra lösning tills du hittar originalet till ok pris, bbk ...Tack @Bogatir !
Tror jag hänger med, tack för hjälpen!
Min har 20mm lug-width så kanske är en tredje typ av länk som ska till, eller så är det den smalare ladderlänken med bredare ends... Inte så lätt
Trevligt välanvänd! Härliga luggar och mysig patina på den tavlan!
En sådan har jag ärvt. Ingen aning vilken modell den har och inte hur gammal den är. Jag gissar att den är från 50-talet till början av 60-talet. Den är målad med radium så den ger en hel del strålning av alfa, beta och gamma (radon, bly och vismut).
Interesting to see the effects of extended radiation exposure on the glass. Be careful for those gamma rays, degenerative arthritis and cancer is painful
En sådan har jag ärvt. Ingen aning vilken modell den har och inte hur gammal den är. Jag gissar att den är från 50-talet till början av 60-talet. Den är målad med radium så den ger en hel del strålning av alfa, beta och gamma (radon, bly och vismut).
I doubt they will harm it, I'm sure they don't need to take it apart to measure that. Radium is only severely dangerous if ingested, as the body processes it like calcium. It basically makes your bone marrow radioactive.... Scary shit.Jag använder den inte utan har lånat ut den till en skola som kan använda den för att just mäta strålning. Dum idé? Har den för stor värde? Armbandet är trasigt men den är ju bara att byta.