Tung pjäs!Defyday!
Väldigt cool!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tung pjäs!Defyday!
Tack!! Den blir speciell med den tavlan och kronan vid 4. Caset på Miura har en annan form än vanliga Defy. Det tog mig två år att hitta rättTung pjäs!
Väldigt cool!
Gris är väldigt snyggt på vintage och remmarna åldras med värdighet. Jag måste skaffa ett till min piepan ocksåFick hem ett (till, har ett likadant på en annan klocka) NOS grisläder som jag smackade på min Zenith. Vad tycks?
Otroligt fint skick på tavlan!Bättre bild utlovas men måste ju slänga in nyförvärvet här asap
Är den från Kaplans senaste? Supervacker, grattis! Excelsior Park va?Otroligt fint skick på tavlan!
Vad är det för serie nr på den?
Anledningen till att jag frågar http://www.mwrforum.net/forums/show...-Yugoslav-air-force-quot-EP-143-6-chronographTack! Ja det var en av dem från Kaplans med EP 143-6. Jag är osäker på ifall baklocket är korrekt faktiskt! Väntar på ett extract from the registers för att se vad det står där.
Den är väldigt fin! Baklocket ser faktiskt lite mystiskt ut, jag trodde det var dammskydd först Det är ju ett Zenith-lock i alla fall. Jag har dålig koll på de här modellerna, men kan det vara en specialare som @Nero13 hintar?Tack! Ja det var en av dem från Kaplans med EP 143-6. Jag är osäker på ifall baklocket är korrekt faktiskt! Väntar på ett extract from the registers för att se vad det står där.
Tveksamt då serienumret inte stämmer överens varken på dammskydd eller baklock.Den är väldigt fin! Baklocket ser faktiskt lite mystiskt ut, jag trodde det var dammskydd först Det är ju ett Zenith-lock i alla fall. Jag har dålig koll på de här modellerna, men kan det vara en specialare som @Nero13 hintar?
Jo precis och är ju den klockan jag jagat men köpte denna med vetskapen om att baklock kunde vara fel och/eller inte en issued sk yugo.Anledningen till att jag frågar http://www.mwrforum.net/forums/show...-Yugoslav-air-force-quot-EP-143-6-chronograph
Dok verkar det som att din har äldre serienr än de som jugge flygvapnet köpte
Jag tror att Yugos beställdes 1954 och denna verkar vara från 1946-47 så det är således sannolikt rätt baklock men en tidigare version än de 2000 som beställdes till flygvapnet!Tveksamt då serienumret inte stämmer överens varken på dammskydd eller baklock.
Samma typ av bakboett som denna gamla kronografen?!Jag tror att Yugos beställdes 1954 och denna verkar vara från 1946-47 så det är således sannolikt rätt baklock men en tidigare version än de 2000 som beställdes till flygvapnet!
EDIT: Eller faktiskt fel baklock från en äldre EP Zenith
Njaä det där var inget Zenith-lock va?Samma typ av bakboett som denna gamla kronografen?!
https://klocksnack.se/threads/den-stora-vintage-kronograftråden.58830/page-38#post-2583781
Nej nu ser jag. Ditt lock är skruvat va? Är inte det locket jag länkade till. Fel av mig.Njaä det där var inget Zenith-lock va?
Påminner ganska mkt om mitt gamla vrak.Tack! Ja det var en av dem från Kaplans med EP 143-6. Jag är osäker på ifall baklocket är korrekt faktiskt! Väntar på ett extract from the registers för att se vad det står där.
Riktigt snygg!!!Mitt bidrag
Snygg. Såg den på Kaplans auktion.Bättre bild utlovas men måste ju slänga in nyförvärvet här asap
Likt helt klart men med vissa olikheter! Har nu sett extract from the registers och baklocket aka tillhöra en Zenith EP 146-3 Military type kronograf från år -46/47. Vad kan det vara månne?Påminner ganska mkt om mitt gamla vrak.
Oj! Oj! Oj! Zenith kommer att sticka so you won’t believe it! Vilken pjäsMitt bidrag
Update: Kaplans har skickat nr + bilder till Zenith och enligt dem ska baklocket vara original.Jag tror att Yugos beställdes 1954 och denna verkar vara från 1946-47 så det är således sannolikt rätt baklock men en tidigare version än de 2000 som beställdes till flygvapnet!
EDIT: Eller faktiskt fel baklock från en äldre EP Zenith
Fin samling!Happy hälg!