Galet bra!Kom just på att jag också har en gammal Zenith.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Galet bra!Kom just på att jag också har en gammal Zenith.
Superfin! Vilka visare
Ni får ursäkta om jag lämnar ämnet lite, men jag bidrar med en Z som inte bärs runt handen utan istället står på bordet.
En gång i tiden satt den väl iofs i instrumentpanelen på en bil.
Ganska läcker!
Trevlig gammal Zenith, första gen. verk också.Kom just på att jag också har en gammal Zenith.
Trevlig gammal Zenith, första gen. verk också.
Haha titta vad man kan finna när man ”gräver” lite i gömmorna!Har också en gammal 37mm Zenith klocka med verk andra generationen. Bara den tredje som saknas.
Haha titta vad man kan finna när man ”gräver” lite i gömmorna!
Fin!
Ful!Idag hittade en fin Bumper cal 133.8 Detta är också ett verk av Ephrem Jobin.
Den gör sig så bra på shark mesh!
Grymt bra! Jag är ingen stor vän av vridringar, så jag tycker nästan den är coolare så där med ett ”step case”Kom på att denna har jag ju inte delat i tråden förut. Zenith CP-2 Tipo A.Cairelli från 60-talet.
Tack! Jag gillar också looken men hade varit kul att komplettera den.Grymt bra! Jag är ingen stor vän av vridningar, så jag tycker nästan den är coolare så där med ett ”step case”
Åhh en kompis till min, fin!Idag hittade en fin Bumper cal 133.8 Detta är också ett verk av Ephrem Jobin.
Snyggt på den länken! Ångrar inte att jag släppte den när jag ser hur bra den blir behandlad av digÅhh en kompis till min, fin!
Är det namnet på den?Den gör sig så bra på shark mesh!
Den typen av väv på länken har jag för mig brukar kallas så.Är det namnet på den?
Den här dök upp i posten, dock utan original- länk. Och med repigt glas.
Går det att hitta originalglas, eller får man putsa.
Jag tyckte jag kände igen den.Är det pantbankens? Jag tycker att den ser väldigt putsvänlig ut. Om inte så skicka ut några frågor till urmakare.
Ni har rätt pantbankens, var på Mekonomen igår och köpte slip-papper. Kan nog vara bra och ha tänkte jag.Är det pantbankens? Jag tycker att den ser väldigt putsvänlig ut. Om inte så skicka ut några frågor till urmakare.
Att putsa blir ju lite slitigt då det är mineralglas. Fick själv hjälp av en urmakare som hittade ett originalglas, men helt lätt var det visst inte.Ni har rätt pantbankens, var på Mekonomen igår och köpte slip-papper. Kan nog vara bra och ha tänkte jag.
Annars funkar den inom rimlig vintage duglighet kan jag tycka, kan nog bli bra med vettigt glas och länk\band.