Från gårdagens cykeltur.
Garmin på höger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bland de skarpaste jag sett av modellen! Bör väl dessutom vara en tidig med 2552PC eftersom den saknar 28800 på tavlan! Om du mot förmodan skulle tröttna på den, så vet du var jag finnsMkt glad över dennna! Svinbra skick
Finns ju en del kul tavlor till dessa. Går inte att hitta löst va?
Tack ! Ska kolla på insidanBland de skarpaste jag sett av modellen! Bör väl dessutom vara en tidig med 2552PC eftersom den saknar 28800 på tavlan! Om du mot förmodan skulle tröttna på den, så vet du var jag finns
Härligt att se en Defy i så fint originalskick med GF-länk.Vi blir bra kompisar
Riktigt stilig, här kommer min på läderVi blir bra kompisar
Fin!Denna blir det idag, inspirerad av 2022 års mest oväntade reissue.
Zenith Unveils Limited-Edition Defy Revival A3642 Watch | aBlogtoWatch
The new Zenith Defy Revival A3642 watch, released in 2022, with expert analysis, specs, price, and photos.www.ablogtowatch.com
fyfan råkade se min gamla ElPrimero. Ibland är man så dum… Får trösta mig med min Defy.Kör på en billigare och solbränd kusin idag
Snygg klocka denna med, även om jag förstår dig angående El Primeron.Fin!
fyfan råkade se min gamla ElPrimero. Ibland är man så dum… Får trösta mig med min Defy.
Its all about the hype. Som alla, man gör allt man kan för att få en hype, så börjar även Zenith flyga av hyllorna? Tänker det är förhoppningen? De har ändå lyckats skapligt att få lite hajp med ElPrimero?Snygg klocka denna med, även om jag förstår dig angående El Primeron.
När det gäller reissuen. Jag älskar dessa gamla oktagonala Defy men ifrågasätter ändå det kloka i affärsbeslutet att återuppväcka den för en ytterst begränsad upplaga. Coolt men weird…
Jo, deras andra reissues har ju tagits emot väl verkar det som. Fast deras El Primero-reissues känns som betydligt mer lättsmälta ändå. T.o.m. deras "Tonneau" som den du hade känns mer rimlig än denna octo-Defy. Fast kul är det ändå på nån nivå.Its all about the hype. Som alla, man gör allt man kan för att få en hype, så börjar även Zenith flyga av hyllorna? Tänker det är förhoppningen? De har ändå lyckats skapligt att få lite hajp med ElPrimero?
Var det min länk du blev nyfiken på?Grattis till en kul klocka. Blev nyfiken på länken, kan du bjussa på en bild?
Dessvärre är det nog mer lacksläpp än smuts skulle jag tro. Blir nog inga underverk med tavlan men visst finns det säkert löst att lyfta bort å det ser ju såklart mkt bättre lajv!Vem i 08 är the way to go för gamle Zenith? Verket (10 1/2 - 2) behöver kärlek gånger en hel del, tavlan behöver likaså lite kärlek för att få bort smuts.
Om ej i 08, någon rekommendation att skicka till istället?
Allt gott
Körde en del med tops innan jag tog denna bild, då var det en jäkla mycket sämre än nu så lite mer går nog att göra för proffsen, även om en viss del kändes som du säger att lacket har börjat trytaDessvärre är det nog mer lacksläpp än smuts skulle jag tro. Blir nog inga underverk med tavlan men visst finns det säkert löst att lyfta bort å det ser ju såklart mkt bättre lajv!
Slicka inte på topsen…Körde en del med tops innan jag tog denna bild, då var det en jäkla mycket sämre än nu så lite mer går nog att göra för proffsen, även om en viss del kändes som du säger att lacket har börjat tryta
Använde den i örat istället... Nädå, jag satt i balkongöppningen med med fläkt utåt och munskydd när jag öppnade upp den första gången med handskar.Slicka inte på topsen…
Radium reagerar inte på UV? Men du var helt klart försiktig. Har glömt det själv någon gång.Använde den i örat istället... Nädå, jag satt i balkongöppningen med med fläkt utåt och munskydd när jag öppnade upp den första gången med handskar.
Inte den bästa lösningen men inte heller den sämsta. Lös med UVn innan och det var inga synliga lösa partiklar radium iaf, även om det är radonet som borde vara farligast nu (?)
Dåså! Tänkte på att det inte fanns några "gröna" partiklar som var lösaRadium reagerar inte på UV? Men du var helt klart försiktig. Har glömt det själv någon gång.
Använde den i örat istället... Nädå, jag satt i balkongöppningen med med fläkt utåt och munskydd när jag öppnade upp den första gången med handskar.
Inte den bästa lösningen men inte heller den sämsta. Lös med UVn innan och det var inga synliga lösa partiklar radium iaf, även om det är radonet som borde vara farligast nu (?)
Får panik av er.. sitter i min skrubb/verksatd å meckar gamla radiumklockor allt för ofta. Har lovat mig själv fleratalet ggr att bli försiktigare.. men det e svårt iom att det blir så opraktiskt.Radium reagerar inte på UV? Men du var helt klart försiktig. Har glömt det själv någon gång.