• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med tema bilder på Lego & klockor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Aj löv it!!
Kommer bli en sån byggd förr eller senare här oxå 😁
Har min Jeep Rubicon att snickra ihop så länge:rolleyes:
Ska också köpa Jeepen sen, den ser fin ut! 👌 Älskar allt tekniklego. 😊

Attans man tittar bort och så vipps är det avgjort. Snyggt jobbat.

Och ja jäklar vilken pjäs det verkar bli när det är färdigt. Coolt!
Ja, det gick snabbt! Den bli sjukt stor, saxat från Legos hemsida: "Land Rover Defender är 22 cm hög, 42 cm lång och 20 cm bred." 😅
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Aj löv it!!
Kommer bli en sån byggd förr eller senare här oxå 😁
Har min Jeep Rubicon att snickra ihop så länge:rolleyes:
Var inne på Lekia för att fixa julklapp till systersonen nyss. En till mig och en till honom är väl rättvist..? Hade med mig FruBr in och det mumlades konstigt i bakgrunden och det brände lite i nacken. Fattar nada... 🤷
PSX_20211205_165546.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Finns risk att den blir klar imorrn 😉
IMG_20211206_222240.jpg
Kul, ser fint ut och roligt att du kom igång! 😊Jag blev mest imponerad av fjädringsvägen när jag kollade på kartongen. Är den så lång som det ser ut på bilderna? 🤔

Har för övrigt lagt tre timmar på min idag så är uppe i sex timmars byggande totalt och kanske en timme kvar innan jag är halvvägs. Ska dock erkänna att jag sitter och petar en massa längs med vägen för att förstå hur växlar, hög/låg och back, neutral och framdriften fungerar. Sjukt vilket ingenjörersarbete det ligger bakom den här designen!
PSX_20211206_224417.jpg
PSX_20211206_224448.jpg
PSX_20211206_224545.jpg
PSX_20211206_224621.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Kul, ser fint ut och roligt att du kom igång! 😊Jag blev mest imponerad av fjädringsvägen när jag kollade på kartongen. Är den så lång som det ser ut på bilderna? 🤔

Har för övrigt lagt tre timmar på min idag så är uppe i sex timmars byggande totalt och kanske en timme kvar innan jag är halvvägs. Ska dock erkänna att jag sitter och petar en massa längs med vägen för att förstå hur växlar, hög/låg och back, neutral och framdriften fungerar. Sjukt vilket ingenjörersarbete det ligger bakom den här designen!
PSX_20211206_224417.jpg
PSX_20211206_224448.jpg
PSX_20211206_224545.jpg
PSX_20211206_224621.jpg
Defendern är i en helt annan klass i jämförelse😀
Lill-Jeepen har styrning, winch och vad det verkar rätt rejäl fjädring(bak).
Har väl lagt ca två timmar på den än så länge.
Men kul är det😁
Kommer lite mer bilder imorrn.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Topp