• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med tema bilder på Lego & klockor

roosterman

G-shock
2-Faktor
Kul, ser fint ut och roligt att du kom igång! 😊Jag blev mest imponerad av fjädringsvägen när jag kollade på kartongen. Är den så lång som det ser ut på bilderna? 🤔

Har för övrigt lagt tre timmar på min idag så är uppe i sex timmars byggande totalt och kanske en timme kvar innan jag är halvvägs. Ska dock erkänna att jag sitter och petar en massa längs med vägen för att förstå hur växlar, hög/låg och back, neutral och framdriften fungerar. Sjukt vilket ingenjörersarbete det ligger bakom den här designen!
PSX_20211206_224417.jpg
PSX_20211206_224448.jpg
PSX_20211206_224545.jpg
PSX_20211206_224621.jpg
Hur går det? Hur går det? Hur går det? 😀
lego.gif
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur går det? Hur går det? Hur går det? 😀
lego.gif
Sorry, har ju varit skitdålig på att uppdatera! 😳 Packade upp del 4/4 idag och har väl lagt 10-12h på den nu. Har dock varit mystempo och sen har vår fyraåriga dotter hjälpt till så... 😅

Sjukt kul att bygga i alla fall och ska tillägga att jag köpte en likadan i present till min far som fyllde 70 i veckan. 😁
PSX_20211216_221428.jpg
PSX_20211216_221334.jpg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Sorry, har ju varit skitdålig på att uppdatera! 😳 Packade upp del 4/4 idag och har väl lagt 10-12h på den nu. Har dock varit mystempo och sen har vår fyraåriga dotter hjälpt till så... 😅

Sjukt kul att bygga i alla fall och ska tillägga att jag köpte en likadan i present till min far som fyllde 70 i veckan. 😁
PSX_20211216_221428.jpg
PSX_20211216_221334.jpg
Älskar läget du är i just nu…in i andra halvan när allt börjar ta form men ändå är ”naken nog” för att se alla goa detaljer!
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jahapp, då var det klart då! Sista biten var inte lika rolig att bygga men samtidigt så är det kul att se resultatet. 😊 Bildbomb!
IMG_3555.jpg
IMG_3562.jpg
IMG_3567.jpg
IMG_3571.jpg
IMG_3572.jpg
IMG_3574.jpg
IMG_3576.jpg
IMG_3577.jpg
IMG_3583.jpg
IMG_3587.jpg
IMG_3589.jpg
IMG_3592.jpg
Hur lång tid tar ett sådant bygge ? :) Jag har varit lite sugen men har aldrig blivit av. Kanske borde ta o man skriva till tomten i år? 🎅

Edit: Slarvigt av mig, såg att det tagits upp redan.:arghh:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Härligt att se! Nu infinner sig tomheten bara 😰
Jag har en Jeep att bygga och 8st Harry Potter-satser (inklusive Diagon Alley som är 6500+ bitar) så mig går det ingen nöd på! 😁

Hur lång tid tar ett sådant bygge ? :) Jag har varit lite sugen men har aldrig blivit av. Kanske borde ta o man skriva till tomten i år? 🎅

Edit: Slarvigt av mig, såg att det tagits upp redan.:arghh:
12-15h tror jag att jag har lagt totalt. Har dock varit mystempo och petat mycket i detaljerna för att förstå hur det fungerar på vägen. Har även fått hjälp av en fyraåring till och från så... 😊

Gillar man Lego technic så ska man definitivt titta på denna. 👍
 
Topp